رادیو بدون شایعه

بایگانی
  • ۰
  • ۰

برنامه

گروه معارف و مناسبتهای رادیوایران تقدیم میکند.

*****************************************

به افق آفتاب

****************************************

به نام خدایی که به دلهای ِ همه ما نزدیکه .

***************************************

با عرض ِ سلام ، در آستانه اوقات ِ ملکوتی ِ اذان ظهر، میهمان ِ همراهی ِ شما هستیم.

*************************************

 امروز با خودم فکر میکردم که داشتنه نگاه ِ عاشقانه به زندگی و آدمها ، چقدر همه چیز رُ عوض میکنه

انگار همه اتفاقات رنگ و بوی ِ تازه ای میگیره و مفهوم ِ جدیدی پیدا میکنه

و دقیقا شاید برای ِ همینه که هر کی به خدا نزدیک تره عاشق تره

*************************************

آدمهای ِ اهل ِ خدا عاشقن، و چون همه چیز رُ از خدا میدونن به همه دنیا و اتفاقات و اهل ِ دنیا عشق میورزن.

عشقی که پویاست و آدم رُ از سکون و کسالت و غم نجات میده.

*************************************

در روزی از روزهای ِ خوب ِ خدا و با امید ِ به محبت و رحمت ِ الهی

در خدمت ِ شما هستیم و از خدای ِ بزرگ درخواست میکنیم که آرام کننده دلهای ِ ما باشه

و ما رُ یاری کنه که زندگی رُ به قراری آروم سپری کنیم

*****************************************************

فکر کنم همتون با من موافقین که زندگی کردن یه هنره ...

هنری که اگه یادش بگیریم ... روزگار هم برای ِ خودمون و هم برای ِ دیگران دلپذیر تر میشه

هنری که برای ِ خودش کلی آداب و رسوم داره که البته یکی از مهم ترین هاش، دوست داشتن و عشق ورزیدنه به دیگرانه.

**********************************************

و حقیقتا زندگی بدون عشق و دوست داشتن خالی معنی ِ و با محبت ِ که رونق و گرمی پیدا میکنه.

****************************************************

راستی به نظر ِ شما بهترین ثمره و نتیجه عشق داشتن و بخشیدنه عشق به دیگران چیه و چه جوری میشه که هر روز و هر روز این محبت و عشق ِ بین ِ ماها بیشتر و بیشتر  بشه؟

شماره تماس:

شماره پیامک:

*******************************************

دوست داشتن و عاشق شدن به ظاهر کار ساده‌ایه. با یک نگاه یا جمله، دل می‌بازی و عاشق می‌شی! اما پابرجا ماندن بر سر عشق و دوستی دیگه کار ساده‌ای نیست. خیلی‌ها چون دل‌باختن رُ کار ساده‌ای می‌دونن  اون رُ کار ساده‌دلان می‌پندارن و همیشه نصیحت می‌کنن که انسان عاقل و دوراندیش آسان دل نمی‌بازه و اگه هم ببازه به وقتش راحت دل می‌کَنَه. اما حقیقت اینه که هیچ چیزی مثل ِ دوست داشتن پایدار، حیات نمی‌بخشه و زندگی انسان‌ها رُ متحول نمیکنه.

 **************************************************

عشق باعث می‌شه کودکی که هیچ‌کدام از نیازهای ضروری‌اش رُ نمی‌تونه برآورده کنه، از لحظه تولد حامی و پشتیبانی قدرتمند به اسم مادر و پدر داشته باشه. حامیانی که او رُ تا زمان بزرگی و حتی تا سنین پیری حمایت می‌کنن و تنها نمی‌گذارن. عشق به خاک میهن باعث می‌شه متجاوزان و دشمنانی که چشم طمع به دارایی‌های یک ملت دارن، جرات حمله و تجاوز رُ  نداشته باشن. عشق به همسر باعث می‌شه یک انسان تا مرز فداکاری و ایثار نسبت به شریک زندگی خویش پیش بره و عشق به خود باعث می‌شه فرد به هر ذلتی تن در نده و شرافت خودش رُ به هر قیمتی که هست حفظ کنه. در یک کلام عشق معجزه می‌کنه و دوست داشتن و عاشق شدن نه تنها کار ساده‌دلان نیست، بلکه شیوه عاقل‌ترین و قدرتمندترین انسان‌های روی زمینه.

**********************************************

در مسیر عاشق شدن و دل‌باختن، لحظاتی فرامی‌رسهکه فرد باید دست از تردید بردارد و اعتماد کنه. اتفاقا درست در همین لحظاتِ طلایی و باشکوهه که عشق و دلباختگی به اوج خودش می‌رسه و مثل ِ گوهری گرانبها شروع به درخشیدن و نورافشانی می‌کنه. فردی که عاشق شده، سراپا اعتماد و اطمینان می‌شه و هر چه داره و نداره در طبق اخلاص پیشکش معشوق می‌کنه. این اعتماد کردن بخشی الزامی از فرایند عاشق‌پیشگیه. اما متاسفانه درست همین لحظات، سروکله افراد سودجو و منفعت‌طلب پیدا می‌شه و از صداقت و یکرنگی و اعتماد فرد عاشق به نفع خود سوء‌استفاده می‌کنن. بدیهیه که فرد دل‌باخته اگه می‌دونست قراره از مسیر دلباختگی سرش کلاه برود و فریب بخوره، بیشتر مواظب بود و اصلا فرصت چنین اتفاقی رُ فراهم نمیکرد. اما چون در مرام دل‌باختگی اعتماد شرط اساسیه ، بسیاری از اونها که دل در گروی عشق می‌سپارن با ترس و لرز این ریسک و خطر رُ به جان می‌خرن و اعتماد کردن رُ امتحان می‌کنن.

********************************************

واقعیت اینه که دنیا فقط جای آدم‌های درستکار نیست. همه جور آدم در اون هست بنابراین احتمال این‌که از عشق و اعتماد انسان سوء‌استفاده بشه و فرد عاشق تاوان سنگینی به خاطر بستن چشمان خودش در مسیر دل‌باختگی بپردازه، بسیار زیاده . نمونه‌اش هم آدم‌های دوروبر ما هستن که تاوان دلباختگی و عشق‌های کور جوانی خود رُ تا ایام پیری می‌پردازن و از کلمه "دوست داشتن" و"عاشق شدن" وحشت دارن.

***********************************************

اما حقیقت اینه که اگر دوست داشتنی نباشه، سنگ روی سنگ بند نمی‌شه و انسان‌ها مانند حیواناتی وحشی به جان هم می‌افتن و در طی چند نسل هیچ اثری از نژاد انسان روی زمین باقی نخواهد موند. روش دادوستدی مرگبارترین روش برای حیات انسانیه و اگر نبودن انسان‌هایی که با ایثار و فداکاری بی‌منت خود، در طول قرن‌ها حیات بشر، چراغ عشق و محبت رُ در دنیا فروزان نگه دارن، بدون شک تاریکی و ابهام، دل و روح آدم‌ها رُ تیره و سیاه می‌کرد. برای امید داشتن باید در مرحله اول خودت رُ دوست بداری و عاشق خودت باشی، سپس این عشق رُ به صورت بی‌قید و شرط نثار نزدیک‌ترین همراهان خودت کنی و بعد در بعدی جدیدتر به سمت همنوعان و انسان‌های دیگر گسترش بدی. اگه می‌خواهی آرامش و روشنایی زندگیت رُ فرا بگیره، هیچ راه دیگری جز راه عشق و دوستی وجود نداره. نگاه دادوستدی به زندگی نتیجه‌ای جز ناآرامی و تیرگی به همراه نداره. این نگاه تیره و اضطراب‌انگیز رُ باید کنار گذاشت و دوست داشتن بی‌قید و شرط رُ به عنوان یک اصل در زندگی جاری ساخت.

********************************************

بنابراین به عنوان یک اصل به خودت و به تمام کسانی که دوستشان داری بگو: "هرگز دست از دوست داشتن برندار!" این درست‌ترین شیوه زندگی است. شک نکن!

********************************************

(مناجات)

ای خدای مهربان و بی‌شریک! ای توانای مطلق! آفرینِ هر دو جهان بر تو باد که بهترین آفرینندگانی و به آدمیان حیات بخشیدی و آبهای زلال را از دل کوهها جاری ساختی و به ابرها فرمان دادی تا ببارند و تشنه‌ها را سیراب کنند. خدایا! درود و سلام همة مؤمنان اهل یقین بر تو باد که جمال مطلقی و صفات جلالت به زیبایی صفات جمال توست. خدایا! درود و ستایش ما بر تو باد که به انسان اهل یقین، بال و پر دادی تا به عشق تو، ملکوتی شود و در بیکرانة معرفت تو به پرواز درآید و با آتش اشتیاقی که در دل دارد، قدم به وادی جذبه و شهود بگذارد و بی‌واسطة واژه‌ها حیات را دریابد. خدایا! ای مهربانترین و ای تواناترین! راه رسیدن به بیکرانة حیات جاودان را به ما نشان ده و یاریمان کن تا تو را هیچگاه فراموش نکنیم.

 

 

  • ۹۹/۱۲/۱۶
  • رادیو بدون شایعه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی