رادیو بدون شایعه

بایگانی
  • ۰
  • ۰

افق- یاد خدا

برنامه

برنامه

گروه فرهنگ و اندیشه رادیو ایران تقدیم میکند

***************************************

به افق آفتاب

*******************************************

به وقت ِ قرار ِ دل ... ، اکنون،  موعد اذانگاهی ِ گفتگوی ِ  ما با خدای ِ بزرگ ِ

*******************************************

به نام ِ خدایی که سمیعِ

خدایی که برای ِ گفته ها و ناگفته ها شنواست

*******************************************

میگن کسی که سلام میکنه .....  دست ِ خدا همراهش ِ

پس سلام

**************************************

چه رسم ِ خوبیه که ما کارهامونو با نام ِ خدا شروع میکنیم و به یادش هستیم

چون باور داریم که وقتی اسم ِ خدا رُ میاریم ... خودش همراهمونه و کارهامونو به روال میندازه

*************************************

چون باور داریم که اگه کاری با اسم ِ خدا شروع نشه ...  و یاد ِ خدا باهاش نباشه ، نصفه و نیمه میمونه

*************************************

چون باور داریم که وقتی یاد ِ خدا با ماست،  سختیهار ُ برامون آسون میکنه و گره هار ُ باز

*************************************

خدایی که یادش،  کلیدی برای ِ قفل های ِ زندگی ِ ماست

*************************************

خدایی که در گناهان ِ ما ستار ِ

در گرفتاریهامون مونس ِ

در غصه هامون .. رحیم ِ

و در بنده نوازی .. رب العالمینِ

****************************************

خدایی که وقتی از سختیها بی طاقت میشیم .. صداش میزنیم

****************************************

خدایی که وقتی از همه ناامید میشیم بهش پناه میبریم

*************************************

خدایی که میدونیم وقتی صداش میزنیم صدامونو میشنوه و حتما جوابمونو میده

**********************************

به نظر ِ شما برکات ِ به یاد ِ خدا بودن در زندگیه ما چه چیزهایی میتونه باشه؟

شماره تماس:

شماره پیامک:

*****************************************

برای ِ همه ما بهتر از خدا کسی وجود نداره

و این کمترین سهم ِ ما در قدردانی و ادای ِ محبت به خدای ِ بزرگ ِ که به یادش باشیم و او رُ در همه امور ِ زندگمون شاهد و ناظر بدونیم.

*******************************************************

حضرت امام صادق(علیه السلام) میفرمایند: هر کس بسیار یاد خدا کند خدا او را در سایه لطف خود در بهشت برین جاى خواهد داد

*****************************************************

خدای ِ بزرگ صدها اسم داره

اسامی نورانی ای که حتما در زمزمه دعاهای ِ مختلف شنیدین

اسم هایی که با تکرارشون دلمون آروم میشه

به نظر ِشما میشه کسی از سختیها به ستوه اومد باشه و خدا رُ به اسم ِ یا صبور صدا بزنه و آروم نشه

میشه کسی از تنهایی غصه دار باشه و خدا رُ به اسم یا انیس صدا بزنه و آروم نشه

میشه کسی گره به کار ِ زندگیش افتاده باشه و خدا رُ به اسم ِ فتاح صدا بزنه و آروم نشه

انگار این اسم های ِ خدا .... همه کلید ِ گمشده قفل های ِ زندگی ِ ما هستن

قفل هایی که به هر تقلا و تلاشی که کردیم باز نشدن

و حالا به زمزمه اسامی ِ نورانی ِ خدا .. یکی یکی گشایش پیدا میکنن

الهی که به تبرک ِ نام ِ خدا .... هیچ گره و غصه و دردی توی ِ زندگیهاتون نباشه

*********************************************

در روایت است که حضرت عیسی علیه السلام از خداوند در خواست کرد کسی را به او نشان دهد که نزد خدا محبوب تر از او باشد ، خداوند عیسی را به پیرزنی که در خرابه ای زندگی می کرد وبا بدنی فلج و چشمانی نابینا در گوشه ای رها شده بود ، راهنمایی نمود . حضرت عیسی علیه السلام جلوتر رفت ودقّت کرد ، دید پیرزن مشغول ذکری است :

خدایا شکرت که نعمتم دادی ،  به من کرم کردی ، زیبایی ام  دادی  و کرامت دادی .

حضرت عیسی علیه السلام تعجب کرد که اوبا این بدن فلج که فقط دهانش کار می کند ، چرا چنین ستایش می کند ؟

از او پرسید : خداوند به تو چه داده است که این قدر تشکّر می کنی ؟

پیرزن گفت : یا عیسی ،  خدا آن چه به من داده بود از من گرفت

و  برای ِ گرفتنه نعمتهایش از من .. حتی به قدر ِ نگاهی کوچک به من ِ بنده نگریسته است

من به همان نگاه او خوشم چرا که خدا این نگاه رابه دیگری نداشته وبه من کرده است ؛ پس جای شکر دارد

*****************************************

حضرت امام صادق ع در وصف ِ رحمان و رحیم بودن خداوند میفرمایند:

خداوند معبود همه چیز است ، نسبت به تمام مخلوقاتش رحمان ، و نسبت به خصوص مؤمنان رحیم است

*****************************************

به یادِ خدا بودن و زمزمه نام ِ خدا زنده کننده دلهای ِ ماست

حضرت علی علیه السلام اولین سفارششان به امام حسن مجتبی علیه السلام - در نامه ای که به فرزند ارجمندشان نوشته اند - این است که بیش از هرچیز به آبادانی دل خویش بپردازد:
«پسرم! تو را به تقوا و التزام به فرمان خدا، آباد کردن قلب و روح با ذکر او و چنگ زدن به ریسمان الهی توصیه می کنم ...».
و
یکی از مۆثرترین عوامل علاج مرگ دل و احیای دوباره اون، پناه بردن به ذکر خداست

************************************************

آرامش گمشده خیلی از ماست که برای ِ داشتنش هر کاری میکنیم

غافل از این که خیلی راحت میتونستیم آرامش رُ مهمون ِ همیشه دلهامون کنیم

اگه ... از عمق ِ جان باور میکردیم این  کلام خدای ِ بزرگ رُ که فرمودند:

کسانی که ایمان آورده اند و دل هایشان به یاد خداست، بدانید تنها با یاد خدا دل ها آرام می گیرد».

*********************************************

خدای بزرگ در سوره نور آیه 22 میفرمایند:

آیا دوست ندارید خدا شما را ببخشد؟!

گفتم : چرا...

در سوره هود آیه 90گفت : پس از خدا بخواهید شما را ببخشد و بعد تـوبـه کنید.

گفتم : گناهم زیاد است

در سوره توبه آیه 104 گفت : مگر نمی‌دانید خداوند تـوبـه را از بنده‌هایش قبول می‌کند؟!

گفتم : دیگر روی توبه ندارم

درسوره غافر آیه 3 گفت : خدا عزیز و دانا است و آمرزنده‌ی گناه و پذیرنده‌ی تـوبـه.

گفتم : برای کدام گناهم توبه کنم؟

در سوره زمر آیه 53 گفت : خدا همه‌ی گناه‌هان را می‌بخشد. زمر/۵۳

گفتم : حتی اگر تکرار بشه؟

در سوره آل عمران آیه 135گفت : به جز خدا کیست که گناهان را ببخشد؟ آل

و من گفتم : تسلیم رحمت خدا هستم

*********************************************

(مناجات)

خدای خوب من ...

ما برای داشتن تو ریسمان نبسته ایم؛ 

دل بسته ایم ...

همین که حالِ دلمان خوب است برای ما کافیست

خدای خوب من ...

حساب گرانه تسبیح به دست می گیرم

و از تو بی حساب روزی می خواهم

حسابگرانه ذکر می گویم

و از تو بی حساب نعمت می خواهم

حسابگرانه صدایت می کنم

و از تو بی حساب توجه می خواهم

حساب گرانه بندگی می کنم

و از تو بی حساب خدایی می خواهم

همه اش شد ( من ) !

کاش می فهمیدم که همه اش باید ( تو ) باشد!

می نازم به خدایی ات،

که با این همه بی بندگی، 

خدایی ات،  بی همتاست..

 

 

 

 

 

  • ۹۸/۰۶/۱۱
  • رادیو بدون شایعه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی