رادیو بدون شایعه

بایگانی
  • ۰
  • ۰

گروه فرهنگ و اندیشه رادیو ایران تقدیم میکند.

***************************************

به افق آفتاب

******************************************

به نام ِ خدایی که در بنده نوازی

خدایی بی همتاست

سلام

 ********************************

میدونین بعضیا فکر میکنن که اطاعت از خدا و بندگی کردن آسونه

اونا فکر میکنن که همین نمازهای ِ هر روزه ،  و کارهای ِ کوچیک و بزرگی که انجام میدیم ، یعنی بندگی

**********************************************

اما  توی ِ قصه اطاعت ِ از خدا باید گفت که ظاهر ِ اعمال شرط ِ لازم ِ  اما کافی نیست ، چون کمال ِ اطاعت ِ از خدا و بندگی ، در صدق ِ دلهامونه.

 در این که با همه وجود به خدا ارادتی صادقانه داشته باشیم

 ارادتی که در اعمال و کارهای ِ ما ، خودشو  خیلی راحت نشون بده

 **********************************************

 بندگی کردن و فرمانبرداری از خدا سخت نیست ، به شرط ِ این که دل ِ ما با خدا، ساده و بی ریا باشه

  *********************************

 بعضیا با خودشون فکر میکنن که این دو رکعت نماز و یه ماه روزه یعنی اوج ِ بندگی ، و بلافاصله از خدا در ازای ِ بندگیشون مطالبه اجابت ِ حاجت هاشونو میکنن و اگه یه وقت تاخیری در اجابت اتفاق بیفته ، طلبکارانه ناراحت میشن

از این که چرا در جواب ِ بندگیه اونها اونچنان که باید عمل نکرده

***************************************

گفتنیها زیاده و من در آغاز ِ برنامه امروز از شما یه سوال دارم ، اون هم این که به نظر ِشما اطاعت و فرمانبرداری از خدا یعنی چی و در زندگیهای ِ ما چه مصادیقی پیدا میکنه؟

شماره تماس:

شماره پیامک:

*********************************

 بندگی و اطاعت ِ از خدا هیچ وقت یه معامله نبوده و نیست . بندگی و اطاعت ِ ما دربرابره خدا ، یه وظیفه اس. یه وظیفه که در بهترین حالت هم باز هم ما رو در موضع ِ شرمندگیه در برابر ِ خدا قرار میده . چون چون این اطاعت ِ ناچیز ِ ما در برابره دنیای ِ  لطف و عنایت ِ  خدا ، حقیقتا هیچ و ناچیز ِ

 *********************************

حضرت امام باقر علیه السلام به جابر فرمود:«ای جابر! آیا فقط دم زدن از محبت و دوستی ما کافی است؟

به خدا سوگند شیعه ما کسی است که باتقوا باشد و از خداوند اطاعت کند. و نشانه‌ی چنین کسی فروتنی، امانتداری، راستگویی و تلاوت قرآن است و نیز اینکه با روزه و نماز، خدا را فراوان یاد کند، به پدر و مادر خود نیکی کند، با همسایگان فقیرش مدارا کند، به مستمندان قرض دهد، زبان خویش را تنها در راه خیر و به سود مردمان به کار ببرد و امین خاندان خود باشد

آن‌گاه امام فرمود:«ای جابر، به راه‌های مختلف مرو. آیا کافی است بگوییم علی را دوست داریم و ولایتش را پذیرفته‌ایم ولی اهل عمل نباشیم؟ آیا اگر کسی بگوید من دوست رسول خدا هستم ولی به سنتش عمل نکند، این محبت پیامبر به حالش سودی خواهد داشت؟»

آنگاه فرمود:«باتقوا باشید و برای مقاماتی که نزد خداست کار کنید. خداوند با هیچ کس خویشاوندی ندارد. محبوبترین بندگان نزد خداوند، باتقواترین و مطیع‌ترین آنهاست. به خدا سوگند جز با اطاعت از پرورگار نمی‌توان به او تقرب پیدا کرد. ما برات  آزادی از دوزخ نداریم. هیچکس بر خدا حجت ندارد. هر که مطیع خدا باشد دوست ما و هر که نافرمانی خدا کند دشمن ماست. دوستی و ولایت ما جز با عمل کردن و خداترسی بدست نمی‌آید."

********************************************************

اطاعت و فرمانرداری از خدا یعنی تسلیم ِ صرف ، یعنی اطاعتی بی چون و چرا

 یعنی ، " چَشم  " گفتنی عاشقانه و با معرفت، چون  اگر دنبال ِ  دلیل و اما و اگر 

برای ِ اطاعت از خداباشیم دیگه نه قصه ای از ارادت و عشق که قراری منطقی

بین ِ ما و خدا شکل میگیره. قراری که اشتباه نیست اما به شیرینیه اطاعت ِ محض از خدا نمیرسه. به شیرینیه اطاعتی که خدا هم اونو بیشتر دوست داره .

*********************************

امیر مومنان حضرت علی علیه السلام به فرزندش امام حسن علیه السلام فرمود: از متاع دنیا چیزى براى خود باقى مگذار؛ چرا که آن را برای یکى از این دو شخص مى گذارى: یا کسى که آن را در اطاعت خدا صرف مى کند و با آنچه تو به خاطرش بدبخت شدى، خوشبخت مى شود. و یا کسى که آن را در معصیت خدا به کار گیرد و با آن بدبخت مى گردد، پس تو یاور او شدى در گناهى که کرده، پس هیچ کدام از این سزاوار نیستند که آن ها را بر خود مقدم دارى.

**************************************

 خدا دوست داره که بنده هاش با عزت باشن ، دوست داره همیشه سرشونو بالا بگیرن و پیش ِ کسی سر خَم نکنن . فقط یه جاست که ما اجازه داریم به خشوع و فروتنی سر به بندگی و تسلیم پایین بندازیم اون هم فقط در برابره  خود ِ خداست و بس. بندگی و تسلیمی که ما رو بزرگ میکنه و در برابره دیگران بهمون عزت و عظمت میده.

*********************************

 حرفی که میخوام بگم ، حرف ِ من نیست ، حقیقتیه که تاریخ ِ زندگیه ما آدمها  درستیش رُ اثبات میکنه . حقیقتی به این قرار که بزرگترین آدمهای ِ خوب ِ  دنیا

کسایی بودن که در برابره خدا خودشونو کمترین و ناچیزترین میدونستن ، کسانی که خدا به حرمت ِ بندگیهای ِ صادقانه شون اونها رُ در نظر ِ دیگران بزرگ کرد.

 *********************************

 برای ِ رسیدنه به بهترین ها ، در دنیا و آخرت فقط یه کار باید کرد . اون هم اطاعت و بندگی ِ خداست . همین

 *********************************

 (مناجات)

 خدایا ، ‌من‌ بدون هیچ پیرایه ‌و‌ خالى ‌از‌ ‌هر‌ گونه شائبه ، مخلصانه ‌و‌ ‌با‌ تمام وجودم ‌به‌ درگاه ‌تو‌ پیوسته ‌ام‌ ‌و‌ ‌از‌ ‌هر‌ ‌کس‌ ‌به‌ ‌تو‌ محتاج است روى گردانیده ‌ام‌ ‌و‌ درخواست خود ‌را‌ هرگز متوجه کسانى ‌که‌ خود ‌به‌ احسان ‌تو‌ نیاز دارند ، ننموده ‌ام‌ ؛ زیرا دانستم نیاز ‌را‌ ‌از‌ نیازمندان خواستن ، سفاهت عقل ‌و‌ گمراهى خرد است

خدایا

من فقط ‌تو‌ ‌را‌ قبل ‌از‌ ‌هر‌ ‌کس‌ ‌مى‌ خوانم ‌و‌ ‌در‌ امید ‌من‌ ‌جز‌ ‌تو‌ ‌کس‌ دیگرى مشارکت ندارد ‌و‌ ‌در‌ دعاى ‌من‌ ‌به‌ درگاه ‌تو‌ هیچ ‌کس‌ همراه نیست ‌و‌ نداى مرا غیر ‌تو‌ نمى شنود ‌و‌ ‌آن‌ ‌را‌ برآورده نمى نماید .  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


  • ۹۶/۰۹/۰۴
  • رادیو بدون شایعه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی