رادیو بدون شایعه

بایگانی
  • ۰
  • ۰

نسیم وصال - 23 اردیبهشت

نسیم وصال

 

(1)

به نام ِ خدایی که با او دل آرام ترینیم

و سلام

***************************************************

هر دم از روی تو نقشی زندم راه خیال

با که گویم که در این پرده چه ها می بینم

کس ندیده ست ز مشک ختن و نافه چین

آن چه من هر سحر از باد صبا می بینم

*****************************************************

در استقبال ِ از طلوع ِ نور و روشنی

شریک ِ آسمونی ترین لحظه های ِ شما هستیم

****************************************************

لحظه هایی که بیداری ِ در اونها آرزوی ِ همه صاحبدلانه

****************************************************

آرزوی ِ همه اونایی که میدونن بیداران ِ سحر .. مهمونای ِ ویژه خدان

******************************************************

امروز ... بیست و سومین روز از ماه ِ بهاری ِ اردیبهشت ِ

روزی که با تکیه به خدا بهترین خواهد بود

***************************************************

(ربط اعلام اذان)

گوارای ِ جانتون طنین ِ خوش ِ اذان که امروز در ساعت ..... شنیده میشه

****************************************************

میگن سحر یکی از اون وقتایی ِ که خدا به هیشکی نه نمیگه

چون اهل ِ سحر ُ دوست داره

میگن خدا خیلی دوست داره که وقتی پا به مهمونی ِ سحرش میذاری به فکر ِ بقیه هم باشی

بخصوص به فکر اونایی که یه جورایی خودشونو فراموش کردن

استاد عزیزم مرحوم دولابی میفرمودن:

تو دعا بکن ولی اگر اجابت نشد باخدا دعوا نکن،میانه ات با او بهم نخورد چون تو جاهلی و او عالم و خبیر.

 وقتی به خدا بگویی خدایا من غیرازتو کسی را ندارم خدا غیورست وخواسته ات را اجابت میکند.

اگرمیخواهید دعایتان گیرا شود دوستان و همسایگان واهل مملکتتان را جلو بیندازید و اول برای انها دعا کنید

********************************************************

استاد دکتر الهی قمشه ای در کلامی دلنشین میفرمایند:

در حدیث داریم که اگر کسی به درِ خانه خدا برود و حتی چیزی هم طلب نکند، خداوند حاجتش را می دهد.

خدا می خواهد که ما عاشق خود او باشیم، می گوید: ، مومن خدا را بیشتر از هر چیز دیگر دوست دارد.

گر شبی در منزل جانانه مهمانت کنند

گول نعمت را مخور مشغول صاحبخانه باش!

به صاحبخانه که برسی، به تمام خواسته هایت هم دست پیدا می کنی.

**********************************************************

(داستان)

یکی از اسراء نمازش که تمام شد ، سربازش عراقی صدایش کرد و گفت :

- شماها از نماز خواندن خسته نمی شوید ؟ همیشه می بینم چند نفر در حال نماز هستید ، حتی شبها و نیمه شبها ، شما خواب ندارید ؟

آن برادر با آرامش رو به سرباز عراقی کرد و جواب داد :

- ما به خاطر همین نماز اینجا اسیر شده ایم . نماز همه چیز ماست . نماز نور چشم ماست

**************************************************

(ربط تفسیر)

آیات قرآن ظاهری دارن و باطنی .. باطنی نورانی که گاهی در کلام تفسیر اشمار میشه

با هم گوش ِ دل میسپاریم به تفسیر ِ آیه ای دیگه از قرآن کریم با کلام حجه الاسلام قرائتی

*****************************************************  

(ربط اذان)

موعد گلبانگ ِ اذان .......

******************************************************   

حضرت آیت ا... مرعشی نجفی فرمودند:

سفارش‌ مى‌کنم به خواندن سوره «یس» بعد از نماز صبح هرروز یک‌مرتبه،

سوره «نباء» (عم یتسائلون) بعد از نماز ظهر،

سوره «عصر» بعد از نماز عصر،

سوره «واقعه» بعد از نماز مغرب و

سوره «الملک» بعد از نماز عشاء؛

و تأکید ‌می‌کنم بر مداومت کردن به آنچه یادآور شدم،

زیرا من شخصاً روایت‌ مى‌کنم این روش را از استادان بزرگوار خود، و بارها نیز تجربه آموخته‌‌ام.

*******************************************************   

یه جایی یه مطلبی خوندم که خیلی به دلم نشست

نوشته بود

بیشتر مردم به پشت شیشه خودروهایشان این برچسب را می زنند :

"امروز، اولین روز از بقیه زندگی من است."

من ترجیح می دهم این گونه تصور کنم :

"امروز، آخرین روز زندگی من است و می خواهم به گونه ای زندگی کنم که گویی دیگر هیچ فرصتی ندارم".

فکر کنم بد نباشه اگه ما هم امروز فکر کنیم که اخرین روز ِ زندگیمونه

اینجوری شاید همه چی بهتر بشه

*****************************************************  

ابوحمزه ثمالی گوید: علی بن الحسین علیه السلام را در نماز دیدم که عبا از یک دوش او افتاد اما به افتادن آن توجهی نکرد تا اینکه از نماز فارغ گردید.
از او سوال کردم چرا عبا را بر دوش خود نینداختید.
حضرت فرمود: آیا می دانی در برابر چه کسی قرار گرفته ام. آن مقدار نماز بنده مورد قبول است که در آن حضور قلب دارد

****************************************************

استاد گرانقدر عالم وارسته مرحوم  آیت الله بهجت از مرحوم آقای قاضی رحمه اللّه نقل می کردند که ایشان می فرمود: اگر کسی نماز واجبش رااول وقت بخواند و به مقامات عالیه نرسد مرا لعن کند!

اول وقت سرّ عظیمی است

در انجام نمازها کوشا باشید  و نماز را بپا دارید.

و همین که نمازگزار اهتمام داشته باشد و مقیّد باشد که نماز را اوّل وقت بخواند فی حدّ نفسه آثار زیادی دارد، هر چند حضور قلب هم نباشد

**************************************************

(ربط اذان)

موعد اذان صبح به افق تهران ......

***************************************************

(مناجات)

خدا مرحم تمام دردهاست  هر چه عمق

خراش های وجودت بیشتر باشد

خدا برای پر کردن آن بیشتر در وجودت جای می گیرد

خدایا دردهایم دلنشین می شود

وقتی درمانم " تویی "

خدایا، بر محمد و خاندانش درود فرست و در دلم انداز

که هر وظیفه را که در برابر ایشان به عهده ی من است بشناسم

و آگاهی از آن وظیفه را، به کمال، در من فراهم آر

و چنان کن که آنچه را به من الهام کرده ای،به کار بندم

و توفیق ده تا آنچه بینش آن را به من داده ای به جای آورم

و چیزی از آنچه به من آموخته ای فرو نگذارم

و اعضای بدنم از پرداختن به آنچه مرا الهام کرده ای در نماند.

 **************************************************

 



  • ۹۵/۰۲/۱۸
  • رادیو بدون شایعه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی