رادیو بدون شایعه

بایگانی
  • ۰
  • ۰

برنامه

 

 

به نام ِ خدا ... شب ِ همگی خوش و سلام

*****************************************************

حال و احوال چطوره .... خانواده محترم ... دوستان و آشنایان همه خوبن ؟

****************************************************

شاید بعضیاتون بگین که بابا الان چه وقت ِ چاق سلامتی ِ

اونم وقتی همه خوابیدن

اما ... اما بنده خدمتتون عرض کنم که بله بعضیا همین حالا خوابن

اما خیلیام هستن که دقیقا همین نصف ِ شبی بیدارن و گوششون شیش دنگ به رادیو ا ِ

*************************************************

خیلیا مثل ِ اون جوونای ِ دسته گلی که توی ِ نقاط ِ مرزی ِ به پاسداری ِ از مرزهای ِ وطن ِ عزیزمون ایران مشغولن

*************************************************

خیلیا مثل ِ پزشکها و پرستارهای ِ عزیزی که توی ِ بیمارستانها برای ِ سلامتی ِ بیمارهاشون از هیچ کاری کوتاهی نمیکنن

*********************************************

خیلیا مثل ِ همه اونایی که کنار ِ بستر ِ همون بیمار به پرستاری مشغولن و از خدا میخوان که عزیزشون سلامت بشه

*********************************************

خیلیا مثل ِ عزیزان ِ آتش نشان ... پلیسهای ِ گرامی  ...  

و .... مثل ِ .. مثل ِ همه پدرهای ِ عزیزتر از جانی که برای ِ زندگی ِ بهتر زن و بچه هاشون الان بیدارن و مشغول به کار

*****************************************************

راننده های ِ تاکسی و اتوبوس ..... راننده های ِ جاده و همه کسایی که میدونن شب ... دنیای ِ قشنگ ِ خودش ُ داره

****************************************************

کسایی که مثل ِ ما توی ِ راه شب ... بیدارن و به امید ِ طلوع ِ دوباره فردا ... دل آرومن

***************************************************

سلام و درود و آرزوهای ِ خوب ِ ما هدیه به تمام ِ این عزیزان و همه شمایی که صدای ِ ما رُ از هر کجای ِ این وطن ِ عزیز میشنوین

*************************************************

به همه اونایی که زندگی ِ خوب ِ ما مدیون ِ اونهاست

کسایی که نتیجه  تلاششون  زندگی ِ بهتر  برای ِ ماست

**************************************************

به همه اونایی که هستن و وجودشون قوت ِ دلهامونه و به کسایی که شاید نباشن اما یادشون در قلبمون همیشگی ِ

***************************************************

این برنامه تقدیم میشه به همه اونایی که روی ِ خوش و زندگی ِ بهتر ِ ما مدیون ِ اونهاست

به کسایی که غیر از خودشون به دیگران هم فکر میکنن و شادیشون شادی ِ دیگرانه.......

راستی شما زندگی ِ خودتونو  بیشتر از همه مدیون ِ چه کسی یا کسانی میدونین؟؟

شماره تماس:

شماره پیامک:

******************************************************  

درود و سلام ِ ویژه امشب ِ ما به عزیزانی که 29 فروردین به نام ِ اونها در صفحه تقویم ِ ایران اسلامی مزین شده

به عزیزان سرافراز ارتشی که عزت و امنیت ِ ایران ِ قدرتمند ِ ما مدیون ِ اونهاست

***********************************************************

قرار ِ امشب رُ همدلانه با ما باشید

**********************************************************

(داستان)

دیشب .... بعد از شام وقتی همه خوابیده بودن .. نشسته بودیم و با آقاجون حرف میزدیم ..... اقاجون یاد ِ قدیما افتاده بود و رفته بود تو حال و هوای ِ گذشته

حرفمون سر ِ این بود که توی ِ زندگیمون کیا مهم ترین نقش ُ داشتن

آقاجون از پدرش خیلی تعریف کرد اما .... اما میگفت که به مادرش خیلی مدیونه

آقاجون شیش هفت ساله بوده که پدرش به رحمت ِ خدا میره

اون میگفت: پدرم که رفت ... تا چند وقتی شوکه بودم ... انقدر بهش وابسته بودم که نمیدونستم بدونه اون چه جوری باید زندگی کنم

اوضاع ِ خوبی نداشتم ..... نگاهم به مادرم بود .... به مادری که خیلی زود به خودش مسلط شد .... و بار ِ زندگیمونو به دوش کشید .... غیر از من دو تا خواهر و یه برادر ِ دیگه هم بودن که همشون از من کوچیک تر بودن

یادمه یه چند روزی که گذشت .... عمه ها و عموهام اومدن خونه مون .. نه یه بار که چند بار و هر بار هم مادرم منو به یه بهانه ای میفرستاد بیرون

یادمه اون روزا هربار که میدیدمش چشماش از گریه قرمز بود و عجیب این که بعد از صحبت ِ با عمه و عموهام قرمزتر

یه بار فقط شنیدم که عمه ام  بهش گفت : ما بخاطر ِ خودت میگیم تو تا همین جا هم خیلی زحمتشُ کشیدی باور کن هر کی جای ِ تو بود شاید تا اینجا هم قبولش نمیکرد

من اون موقع نفهمیدم که موضوع چی بود .. فقط یادمه که بعد از یه چند باری دوباره همه چی عین قبل شد .... با این تفاوت .. که بی بی ... مادر ِ مادرم اومد خونه ما که با ما زندگی کنه و مادرم نشست پشت ِ چرخ ِ خیاطی و قالی تا ما رُ بزرگ کنه

مادری که از هیچی  برای ِ ما مضایقه نکرد  

و محبتی داشت که ما رُ هم به غیرت می آورد و شاید برای ِ همین بود که توی ِ اوقات ِ غیر ِ مدرسه

به هر کاری تن میدادیم تا کمک خرج ِ مادرمون باشیم

یادمه جوون تر که شدم .. وقتی میخواستم برم تو بازار ..... واسه خریدنه حجره پول کم داشتم ..... به چشم ِ خودم دیدم که شبا  وقتی میرم کوره آجر پزی تا صبح بیدار میموند و  سوزن به پارچه میزد که پول ِ حجره رُ با من جور کنه

یادمه موقع ِ عروسی .... آه در بساط نداشتم .... از طرفی بچه های ِ بعد از منم بودن

هیچ وقت یادم نمیره مادرم تنها گردنبد ِ طلاشُ که یادگار ِ پدرم بود فروخت و واسه من مقدمات ِ عروسی رُ جور کرد  

و اینا همه گذشت تا اون وقتی که میخواست بره حرم ِ امام رضا ع

شب ِ قبل ِ سفرش صدام کرد و بهم یه کاغذ داد، بهش گفتم این چیه؟

گفت وصیت نامه م ِ .... گفتم این حرفا چیه

خیلی آروم گفت : هیشکی نمیدونه چی قراره اتفاق بیفته

بعدش دستمو و گرفت و گفت : تو از من راضی هستی

خندیدم و گفتم : شما باید از من راضی باشی ....

دوباره گفت : خدا میدونه که من تا جایی که میتونستم سعی مو کردم .. و دلم نمیخواسته کوتاهی کنم

با خنده گفتم : مادر شما چی دارین میگین

و دوباره گفت : اگه کوتاهی هم کردم تو حلال کن

من گیج شده بودم

دولا شدمو و دستش ُ بوسیدمو و گفتم : من نوکرتم .. خاک ِ پاتم .. کوچیکتم .. این حرفا چیه که میزنی

دستش ُ روی ِ سرم کشید و گفت : تو پسر ِ خوب ِ منی ....

اون شب دیگه هیچی نگفت .... و من تا صبح سرمو روی ِ پاش گذاشتم و بدون ِ این که بفهمم چرا گریه کردم

مادر ِ من هیچ وقت از مشهد برنگشت و صحن ِ امام رضا .. سنگ ِ مزارش شد

و من ..... تازه بعد از رفتنش فهمیدم ... که مادر ِ عزیزتر از جانم .... نامادریم بوده

نامادری ای که زندگیش ُ پای من گذاشت و چنان منو غرق ِ محبت کرد که هنوز هم نمیتونم جز به اسم ِ مادر صداش کنم

مادری که همه زندگیمو بهش مدیونم

شما زندگی ِ خودتونو  بیشتر از همه مدیون ِ چه کسی یا کسانی میدونین؟؟

شماره تماس:

شماره پیامک:

********************************************************

بعضیا فکر میکنن توی ِ حساب و کتاب ِ زندگیشون فقط اون موقعی برنده ان که به هر چیزی که میخوان برسن

اون موقعی که خودشون محور ِ همه چی باشن و کلا زندگی و دنیا به مدار ِ خودشون بچرخه

دایره خوشبختی ِ این آدمها توی ِ چند تا کلمه خلاصه میشه

زندگی ِ خودم

کار ِ خودم

تحصیلات ِ خودم

خانواده خودم

و پول ِ خودم  

مطمئنا خیلی از ماها با همین چند تا کلمه هم شادیم و خوشحال

ولی ..... شاید کمی دور یا  نزدیک ِ ما کسایی باشن که کلمه هاشون کمی متفاوت تر باشه

تا اونجایی که وقتی قراره زندگیهاشونو حساب و کتاب کنن میگن

زندگی ِ همه

کار ِ همه

تحصیلات ِ همه

خانواده ء همه

پول ِ همه

و خوشبختی ِ من یعنی خوشبختی ِ همه

این آدمها هم مثلِ اون آدمهای ِ قبلی حتما شاد و خوشحالن ولی مطمئنا اندازه شادی ِ اینا خیلی خیلی خیلی بزرگتره چون ...... شادی ِ این  آدمها به اندازه همه اونایی که توی ِ خوشبختیشون شریک میشن بزرگ ِ بزرگ ِبزرگ میشه

کسایی که غیر از خودشون به بقیه هم فکر میکنن

و توی ِ تصمیم ها و کارهاشون یه سهمی هم برای ِ بقیه میذارن

کسایی که خوشبختی ِ امروز ِ ما و زندگی ِ خوبمون مدیون ِ اونهاست

*******************************************************  

شاید وقتی بهش فکر کنیم درکش کمی سخت باشه

درک ِ این که همه ماها میتونیم در ساختنه یه زندگی ِ بهتر برای ِ خودمون و بقیه اثرگذار باشیم

       سهمی که گاهی به اندازه یه اخلاق ِ خوش ِ

اخلاق ِ خوشی که نمیذاره بقیه از دستمون کلافه و عصبانی بشن

سهمی که گاهی به اندازه یه لبخند ِ ... لبخندی که حال ِ کسی رُ خوب میکنه

سهمی که گاهی به اندازه گوشی برای ِ شنیدنه

سهمی که گاهی به اندازه واسطه شدن برای ِ آشتی و به آخر رسوندنه یه قهر ِ طولانیه

سهمی که گاهی به اندازه باز کردنه یه گره مالی ِ کوچیک ِ

سهمی که بیشتر از هر چیزی ... دلی سرشار از محبت و قلبی دلسوز میخواد

******************************************************

اول ِ برنامه هم گفتم اگه قرار باشه به این فکر کنیم که به چه کسایی مدیونیم

اسم ِ خیلیا جلوی ِ چشممون میاد

اسم ِ خیلیایی که بعضیهاشونو کنار ِ خودمون داریم و بعضیهاشون سالهاست که جاشون پیشمون خالی ِ

بعضیهایی که اتفاقا بخاطر ِ این که زندگیشونو وقف دیگران کردن .. یادشون هنوز توی ِ دلهامون باقیه

بعضیا مثل ِ شهدای ِ انقلاب ِ اسلامی و هشت سال دفاع مقدس

مثل ِ اون آتش نشانهایی که برای ِ نجات دادنه جون ِ مردم از آتیش .... جون ِ خودشونو از دست دادن

مثل ِ اون معلم ِ فداکار ِ سیستانی و مریوانی و دشتستانی

مثل ِ سرزبازهای مرزبان ِ وطن که جون ِ عزیزشونو پای ِ حفظ حریم ِ خاک ایران گذاشتن

مثل ِ قهرمانهای ِ ورزشی که برای ِ بالابردنه پرچم ِ ایران ِ عزیز ... روزها و ماهها و سالها با تمام ِ وجود تلاش میکنن

مثل ِ متخصصین برتر ِ علم و تکنولوژی که برای ِ اعتلای ِ نام ایران و زندگی ِ بهتر ایرانی ..... در تلاشی همیشگی ان

مثل ِ کشاورزها و دامداران و همه کارگرهایی که که برای ِ خودکفایی ِ ایران ... از هیچ تلاشی مضایقه نمیکنن

مثل ِ راهداران ِ جاده ها

و مثل ِ همه اونهایی که با نام و بی نام در جای جای ِ این وطن ِ عزیز ... و به عشق ِ ایرانی سربلند و زندگی  ای شاد برای ِ همه ..... در کوشش و تلاش هستن

ما ... به همه این عزیزان مدیونیم و اونها در همه لحظه های ِ خوب ِ زندگی ِ ما .... شریکن

*********************************************************

به نظر ِ من ... در بین ِ همه اونهایی  که برای ِ ما زندگی ِ بهتر میسازن

رتبه و جایگاه ِ اول مال ِ پدر و مادرهاست

مال ِ دو وجود ِ عزیزی که هیچ نهایتی برای ِ محبتش نیست

مادر و پدری که همه داشته ها و زندگی ِ خودش ُ فدای ِ بچه ها و آینده اونها میکنه

پدر و مادری که ذره ذره به پای ِ بچه هاشون آب میشن تا اونها رشد بکنن و بالنده بشن و بالا برن

واقعا در وصف ِ این مهربونی ِ ناتمام هیچ چیزی نمیشه گفت جز پایین آوردنه سری به تعظیم و تلاش برای ِ این که بچه خوبی برای ِ اونها باشیم

که البته فرزند خوب بودن .... کمترین سپاس ِ ما از اونهاست

**************************************************************

ما مدیونیم

ما .... غیر از شهدا به اون پدر و مادری که هنوز در ِ خونه اش نیمه بازه و چشم براه ِ بچه اش ِ مدیونیم

ما غیر از همه معلم هایی که الفبای ِ زندگی رُ بهمون یاد دادن به خانواده و همسر و بچه اون معلم هایی که زیر ِ سیاه چادرها و در سخت ترین  شرایط پای ِ تخته سیاه میرن مدیونیم

ما غیر از همه اونهایی که اعضای ِ بدنشون رُ  به بیماران ِ دیگه هدیه  میکنن به پدر و مادر و خواهری که به انجام ِ این کار رضایت میده مدیونیم

ما غیر از قهرمانان ِ مدال آور ایران به همه اونهایی که پشتیبان و یاور ِ این عزیزان هستن مدیونیم

ما به پدر و مادرهامون مدیونیم

ما به خاک ِ این وطن و به تاریخ ِ این سرزمین مدیونیم

ما به همه اونهای که در استقلال و آزادی ِ امروز ِ ایران سهمی داشتن و دارن مدیونیم

و برای ِ این دِین ... هیچ قدردانی بهتر و بالاتر از این نیست که ما هم سهمی در ساختنه زندگی ِ بهتر ِ برای ِ دیگران داشته باشیم  

چون حقیقتا خوشبختی و آرامش ِ ما در خوشبختی و آرامش ِ دیگران معنا پیدا میکنه

**********************************************************

(برای ِ حضرت امام رضا علیه السلام)

دلم نه گاهی که همیشه هوای ِ ترا میکند

هوایی که مرا ... تا آستان ِ حرمت میاورد

و مرا به زمزمه سلامی ..... میبرد صحن انقلاب .. نزدیک ِ سقاخانه .... کمی مانده به پنجره فولاد

و دستهایم را گره میزند در ضریح ِ تو که درب ِ آسمان است

السلام علیک یا علی بن موسی الرضا

**********************************************************

(برای ِ حضرت مهدی عج ا... تعالی فرجه الشریف)

دنیا بدون ِ تو .... هیچ وقت به معنایی که باید نمیرسد که اصلا اینجا همه چی بی تو بی معناست

تو روح ِ حقیقت ِ عالمی

و با ظهور ِ توست که دنیا رنگ ِ تازه ای میگیرد

رنگی از خوبی که حال ِ همه را بهترین میکند  

************************************************************

(خداحافظی)

و برای ِ آخر حرفی نیست جز امید ِ این که سپاسگذار ِ همه اونهایی باشیم که امروزمون به حرمت ِ اونها به رضایت میگذره و به شکرانه اش

سهیم باشیم در ساختنه زندگی ِ بهتر برای ِ دیگران

*******************************************************

 

 

 


  • ۹۵/۰۱/۲۸
  • رادیو بدون شایعه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی