رادیو بدون شایعه

بایگانی
  • ۰
  • ۰

راه شب 

به نام ِ خدا و سلام

به به به .... میبینم که این روزای ِ عید ،  حسابی به دل ِ همتون ساخته و حال و احوالتون خوبِ خوب ِ

*******************************************

میبینم که از ته ِ دل ِ خوشحالین و خنده از رویِ لباتون کنار نمیره

*********************************************

میبینم که عین ِ اون نقل و شیرینی های ِ توی ِ ظرف ِ مهمونا

زندگی به کامتون شیرینه

خدا رُ هزار مرتبه شکر و الهی که مبارکی ِ و شیرینی ِ این روزها

تا آخر ِ سال و برای ِ همه عمر همراهتون باشه

********************************************

میدونم که امسال .... توی ِ همون لحظه ِ تحویل ِ سال ِ نو خیلیا با خودشون قرار گذاشتن

که سال ِ 95 واسشون ، بهونه یه شروع ِ تازه باشه

*************************************

یه شروع ِ مهم که قراره همه چی رُ از نو بسازن

****************************************

یه از نو ساختنه بی نظیر .. که توش هیچ گله و شکایت و کم و کاستی نیست

****************************************

یه شروع ِ تازه برای ِ خوب  بودن ... اونم از نوع ِ بی نقصش

*************************************

یه خوب بودنی که لبخند ِ خدا رُ هم با خودش داره

**********************************

به نظر ِ این شروع ِ خوب و تازه چی میخواد؟؟؟

*************************************

برای ِ یه شروع ِ خوب ... چی بیشتر از همه ضروریه؟؟؟

*************************************

به نظر ِشما چطور میشه یه شروع ِ خوب داشت و این که شما فکر میکنین بهترین کاری که امسال میتونین شروعش کنین چیه؟؟؟

شماره تماس:

شماره پیامک:

*****************************************

(داستان)

برای ِ درک ِ مفهوم ِ شروع ِ دوباره

هیچ کس برای ِ من بهتر از آقاجون نیست

بهتر از آقاجونی که با چشم ِ خودم دیدم همه زندگیش جلوی ِ چشماش از بین رفت و اون بی هیچ ترسی دوباره شروع کرد

حرفی که میخوام بزنم مال ِ همین چند سال ِ قبل ِ

همین چند سال ِ قبل که آقاجون هفتاد و چند سال بود  

ومربوط به روزهایی میشه که در اوج ِ موفقیت و شهرت ِ کاری بود و کلی سفارش ِ کار ِ چوب ِ داخلی و خارجی داشت

یکی از همون روزایی که

توی ِ نجاری ِ مجهزش با کلی دستگاه و ابزار گرون قیمت که سالها واسه جمع کردنشون تلاش کرده بود ، داشت کار میکرد

نجاری ای که بزرگترین عشق آقاجون بود و هر یه اثر ِ هنری ِ چوبی ِ  جدید توش درست میشد و به دست ِ مردم میرسید

توی ِ همون موقع ها بود که یه نیمه شبی مثل ِ همین وقتا از آتش نشانی به من زنگ زدن و  اطلاع دادن که نجاری ِ آقاجون داره تو آتیش میسوزه و حقیقتا کاری از دست کسی بر نمیاد و همه تلاش ماموان فقط تونسته جلوی ِ گسترش ِ آتیش به بقیه ساختمونها رُ بگیره

اونها که اتفاقا آقاجون ُ میشناختن از من خواستن که موضوع  رُ یه جوری به اقاجون بگم .... چون .. از نجاری جز خاکستر چیزی نمونده بود و همه کارای ِ چوب ِ آقاجون سوخته بود

راستش من  با خودم فکر کردم که دور از جون ِ آقاجونم  اگه خب رُ بشنوه سکته می کنه واسه همین گفتم  اون موقع شب بهش زنگ نمیزنم و خودم میرم نجاری

اما وقتی رسیدم اونجا با کمال تعجب دیدم آقاجون جلوی ِ نجاری روی یک صندلی نشسته و سوختن حاصل تمام عمرش ُ نگاه میکنه!!! من تصمیم گرفت جلو نرم  تا آقاجون اذیت نشه با خودم فکر میکردم که  اون در بدترین شرایط عمرش ِ

اما یدفعه آقاجون  سرش ُ برگردوند و منو دید و با صدای بلند و  خیلی خونسردی گفت: علیرضا تو اینجایی؟ می بینی چقدر  قشنگه بابا؟!! رنگ آمیزی شعله ها رُ می بینی؟!! حیرت آور ِ!!! تو چی فکر میکنی باباجون؟

من  فکر کردم آقاجون از دیدنه آتیش شوکه شده و حیرون و گیج گفتم: آقاجون تمام زندگیتون داره توی ِ  آتیش می سوزه ،  اون وقت شما از قشنگی ِ شعله های ِ آتیش حرف میزنین ؟؟؟چطور میتونین؟! من تمام بدنم  داره می لرزه

آقاجون گفت: چرا خوشحال نباشم

من خوشحالم که با این آتیش همه اشتباهاتم داره میسوزه و فردا بهتر و قوی تر شروع میکنم

اینجوری عزمم برایِ ساختنه دوباره نجاری و کارای ِ جدید بیشتره

توی ِ یه نجاری ِ خالی بیشتر میشه کار کرد و کارای ِ جدید  ساخت

من کلی خوشحالم چون حالا یه عالمه انگیزه دارم برای ِ شروع ِ دوباره

به نظر ِشما چطور میشه یه شروع ِ خوب داشت و این که شما فکر میکنین بهترین کاری که امسال میتونین شروعش کنین چیه؟؟؟

شماره تماس:

شماره پیامک:

**************************************************

اگر چه یادمون می ره که عشق تنها دلیل زندگی ِ اما خدا رُ شکر که نوروز هر سال این فکر رُ به یادمون میاره

.پس نوروزت مبارک که سالت رُ سرشار از عشق کنه . . 

**************************************************

بعضیا فکر میکنن همین که اراده کنن میتونن کار ِ خوب انجام بدن اما اینطوری نیست

بعضیا فکر میکنن انجام ِ کار ِ خوب آسونه و هیچ اسباب و مقدمه ای نمیخواد اما اینطوری نیست

بعضیا فکر میکنن همین که نیت ِ کار ِ خیر میکنن کافیه و دیگه تا آخرش میرن ، اما این طوری نیست

چون ... چون  برای ِ انجام ِ کار ِ خوب باید یه چیزایی رُ درست و راست کنی

باید خودتو واسش آماده کرده باشی

خلاصه شروع ِ یه کار ِ خوب عین ِ برداشتنه همون اولین قدمی ِ که میگن خیلی مهمه

همون که میگن از همه سخت تره اما اگه بتونی برش داری .. دیگه بقیه اش چندان مشکل نیست

به نظر ِشما برای ِ شروع ِ یه کار خوب چی از همه مهم تره

*******************************************************  

دنیا رُ براتون شاد شاد و شادی رُ براتون دنیا دنیا آرزو مندم

هر روزتان نوروز . . .

سال نو مبارک

****************************************************

بعضیا همیشه از شروع کردن میترسن

چون فکر میکنن یه شروع ِ دوباره اونقدر سخته که بهتره ازش منصرف بشن

اما کاش یادمون نره

که

بزرگترین لذت در زندگی،

انجام دادن کارایی ِ که اتفاقا مردم می گن از عهده ش بر نمیای

راستی شما فکر میکنین

اون نقطه شروع واسه شما چیه؟

من با خودم فکر میکنم اون کار میتونه قبولی تو یه آزمون سخت باشه ،  یا بخشیدن یک هدیه گرانبها به محتاجی و یا حتی خالی کردن دلم از کینه ها و بخشیدن دوستی ،برادری ،خواهری ، همسر و یا هر کس دیگری و آشتی کردن با اون باشه ... بله اگه بخوایم همه چی ممکن میشه حتی محالها

*************************************************

 از سخنان ِ مولا حضرت علی ابن ابیطالب علیه السلام ِ که فرمودند:

هیچگاه سعی نکن

که کار را با عجله به پایان رسانی ،

بلکه تلاش کن تا آنرا خوب انجام دهی چون :

مردم نمی پرسند که در چه مدت این کار را انجام دادی؟

بلکه از کیفیت آن سئوال می کنند.

****************************************************

اول این که باید دست و دلت یکی بشن .. یعنی نیتت باید صاف باشه

یعنی فقط  واسه خدا نه برای ِ خودمون و فامیل و این که همسایه ببینه و رییس خوشش بیاد

دوم این که باید همه توانت ُ بذاری ، تا جایی که میتونی ... و نتیجه رُ بسپاری به خدا که یا میشه و یا نمیشه

سوم این که حرف ِ بقیه خیلی برات مهم نباشه ..... چه اون وقتی که ازت تعریف میکنن و چه اون وقتی که خدایی نکرده بدت رُ میگن

چهارم این که باید مطمئن باشی .... یعنی اگه میدونی که کارت درسته و خدا ازت راضی ِ دیگه بقیه چیزا خیلی واست مهم نباشه

و پنجم این که منتظر ِ جواب نباشی .... و عاشقانه کار ِ خیرت رُ به خدا تقدیم کنی حالا میخواد بهت پاداش بده میخواد نده

چون واسه تو همون رضای ِ خداست که بهترین پاداش ِ

*****************************************************

بعضیا فکر میکنن برای ِ شروع ِ یه کار ِخوب

حتما باید یه کار ِ بزرگی رُ انجام بدن

یه کاری که دیده بشه و صداش به همه برسه

اما توی ِ حساب و کتاب ِ خدا مهم ..... خود ِ همون کار ِ خیر  ِ و بزرگی و کوچیکیش اونقدرهام مهم نیست

توی ِ گذر ِ سالهای ِ عمر آدمایِ زیای بودن که با یه کار ِ کوچیک

یه کار ِ خیری که شاید هیچ کس هم ازش با خبر نشده

چیزی نشنیده

به بهترین و بالاترین جایگاه های ِ ممکن رسید

از اون جایگاه هایی که فرشته ها هم بهش غبطه میخورن

*****************************************************

این دنیا برای ِ هیشکی نمیمونه

از اول هم قرار این بود که بیایم اینجا .. و توشه مون پر از کار ِ خوب کنیم و بریم

حضرت علی ع میفرمایند:

در عجبم از مردمی که:

به دنبال دنیایی هستند که روز به روز از آن دورتر میشوند،

و غافلند از آخرتی که روز به روز به آن نزدیکتر میشوند.

*****************************************************

یه استاد ِ عزیزی داشتم که میگفت تا میتونین خودتون مشغول ِ کارای ِ خوب کنین

چون عمر ِ آدم میگذره و توی ِ این چند روزه دنیا .... مجبوری که به کاری سرگرم باشی

اون میگفت : انتخابها زیاد نیست

تو یا باید مشغول ِ خوبیها باشی

یا خدایی نکرده مشغول ِ شر و بدی ... گزینه دیگه ای نیست

پس چه بهتر که تا میتونیم سرگرم ِ خوبیها باشیم تا اصلا وقتی برای ِ بدی و گناه نداشته باشیم

*****************************************************

بعضیا فکر میکنن خوب بودن سخته

اما واقعیت چیزی خلاف ِ اینه چون .... خدای ِ بزرگ مار ُ جوری آفریده که وجودمون سازگار ِ با خیر و خوبیهاست

ما صداقت رُ به دروغ ترجیح میدیم

وفاداری رُ بیشتر از بی وفایی دوست داریم

رزق ِ حلال برامون شیرین تره

محبت ُ از بی مهری بیشتر  دوست داریم

و این یعنی توان و انرژی ای که برای ِ یه کار ِ شر و بد میذاریم

خیلی بیشتر انرژی ای که برای ِ کار ِ خوب باید بذاریم

با این اوصاف من حیرت میکنم از این که بعضیا چطور انقدر خودشونوبه سختی میندازن تا از یه مسیر ِ ناصواب به چیزی که میخوان برسن

*****************************************************

(برای شهدا)

محبت کردن .. کم و زیاد دارد

سهم ِ بعضیها از بذل ِ محبت کوچک است  .... سهم ِ بعضی زیاد

و خدا همه چیز را میبیند

او میداند که کدام یک از بنده هایش میخواهد به بهای ِ خریدنه محبت ِ او .. تمام ِ زندگی را ببخشد

خدا میداند و از بین ِ همه این آدمها .. کسانی را انتخاب میکند

انتخاب به این که تمام ِ بودن و وجودشان را به بهای ِ محبت ِ خدا صرف ِ عشق ِ به دیگران کنند

عشقی که در امتداد ِ محبت ِ به خداست

و عاشقانش در آسمان و زمین شهره میشوند به نام ِ شهید

********************************************************

حضرت محمد ص در معنای ِ خوش اخلاقی میفرمایند: تفسیر خوش اخلاقى این است که اگر دنیا به انسان رو کرد، راضى و خشنود باشد و اگر رو نکرد خشمگین و ناراحت نشود

********************************************************

(برای ِ حضرت امام رضا ع)

وقتی نام ِ محبت می آید ... من دستهای ِ خالی خود  را میبینم و مهربانی ِ تو را که نهایتی ندارد

وقتی نام ِ محبت می آید .. من .. کوچکی ِِ خود را میبینم و بزرگی تو را که در اوجی اعلاست

وقتی نام ِ محبت می آید .. من کسانی را میبینم که در طریق ِ مهر از من پیش ترند و قدم های ِ من هیچ گاه به آنها نمیرسد

اما .. اما تو .. تو  آشنایی به محبت و همه تو را به نام ِ مهربانی ات میشناسند

تو بگو .....

وقتی آهوهای ِ گریز پای ِ صحرا هم از محبت ِ تو بی نصیب نمیمانند میشود که سهم ِ من از محبت ِ تو هیچ باشد ؟؟!!!

نه ...... به مهربانی ِ تو قسم که نمیشود ....

پس سلام ِ من بر تو که  میدانم بی جواب نیست و آغاز ِ باران ِ محبت ِ است

********************************************************

(برای ِ حضرت مهدی عج)

رسم ِ ما با تو ..از ازل  رسم ِ محبت بوده است

رسم ِ محبت ِ معشوقی که عاشقانی بسیار دارد و به محک ِ این عشق .. سهمشان هجران شده است

هجران ... تا .... از میان ِ این خیل ِ عاشق ..تنها .. کسانی بمانند که محبتشان حقیقی ست

کسانی که پس از ظهور .... رفیق ِ نیمه راه نمیشوند و تا ابد ... تا وصال ِ راستین میمانند

خدایا به سختی ِ این روزهای ِ انتظار .. محبت ِ ما را حقیقی کن

********************************************************

خداحافظی

 

برای آخر حرفی نیست جز

امید این که این عیدِ مبارک برامون شروع ِ بهترینها باشه

تا قراری دوباره خداحافظ

********************************************************

 

  • ۹۴/۱۲/۰۲
  • رادیو بدون شایعه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی