رادیو بدون شایعه

بایگانی
  • ۰
  • ۰

برنامه 

به نام خدا و سلام

**************************************************

همه اونایی که دنبال ِ خبرای ِ  دسته اول از حمل و نقل و جاده های کشور هستن

هر روز ... سر ِ همین ساعت موج ِ رادیوشونو میذارن روی ِ 90

تا روی ِ موج ِ صدای راهبران باشن

*******************************************

روی ِ موج ِ رادیویی ِ برنامه ای که همسفر ِ همیشگی ِ شما برای ِ سفری ایمن و سلامت ِ

*********************************************

با هم ، سری به  مهم ترین تیترهای ِ خبری ِ هفته میزنیم

***********************************************

امضاء یادداشت تفاهم همکاری های حمل و نقلی جاده‌ای جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه بین المللی حمل و نقل جاده ای ایرو (IRU) در ژنو

****************************************** 

برگزاری اولین اجلاس همکاریهای حمل ونقل جاده ای جمهوری اسلامی ایران و لتونی

*******************************

پایتخت اقتصادی ایران رکوردار ترانزیت کالا در کشور

********************************

جمع آوری تابلوهای غیر مجاز

************************************

بندر امام خمینی (ره) فعالترین مرز خروجی کشور

*************************************** 

و ..... 

اجرای طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راهها در 55 مدرسه استان قزوین


**********************************************************


برای ِ دقایقی بیشتر با ما همراه باشید


*********************************************************

امضاء یادداشت تفاهم همکاری های حمل و نقلی جاده‌ای جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه بین المللی حمل و نقل جاده ای ایرو (IRU) در ژنو

یادداشت تفاهم سه جانبه توسعه همکاری  های حمل و نقل جاده ای جمهوری اسلامی ایران با اتحادیه بین المللی حمل و نقل جاده ای ایرو  در 19 بهمن ماه 1394 برابر با هشتم فوریه 2016 در شهرژنو سوییس توسط هیئت ایرانی به سرپرستی  معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و «امبرتو دو پرتو» دبیرکل اتحادیه ایرو و حسن ضیائی نماینده اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران امضاء گردید. 

-اتحادیه ایرو ضمن تاکید بر نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در ارتقای تسهیلات حمل و نقل جاده ای و ترانزیت در منطقه و بعنوان یک کشور فعال در کنوانسیون تیر، از اجرای موفقیت آمیز پروژه آزمایشی تیر الکترونیک ( e-TIR) بین جمهوری اسلامی ایران و ترکیه و تأثیر مثبت آن بر تسهیل بیشتر حمل ونقل بین المللی جاده ای و ترانزیت در چارچوب سیستم تیر، و همچنین از پیوستن جمهوری اسلامی ایران به پروتکل تکمیلی e-CMR استقبال نمودند.

-تمامی طرف ها در فعال سازی و توسعه کریدورهای حمل و نقلی که از جمهوری اسلامی ایران می گذرند شامل جاده تاریخی ابریشم، کریدورهای چندوجهی جدید همچون موافقتنامه چابهار، موافقتنامه عشق آباد، همچنین کریدور حمل و نقل بین المللی شمال- جنوب و کریدورهایی که جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس را به هم متصل می کند، همکاری خواهند کرد.

**************************************************

سفر ..... به ما یاد میده که زندگی فاصله بین ِ مبدا و مقصد ِ

مبدایی که با شوق آغاز میشه و مقصدی که قراره ما رُ به امیدهامون برسونه

نامه هاتون به ما میرسه با شماره پیامک : .......

************************************************* 

برگزاری اولین اجلاس همکاریهای حمل ونقل جاده ای جمهوری اسلامی ایران و لتونی

​اولین اجلاس همکاریهای حمل ونقل جاده ای جمهوری اسلامی ایران و لتونی به منظور توسعه روابط حمل ونقل جاده ای فیمابین دوکشور در ریگا برگزار گردید.

 مدیرکل دفتر ترانزیت وپایانه های مرزی با اعلام این خبر افزود : دراین اجلاس طرفین ضمن تأکید بر اجرای موافقتنامه حمل ونقل بین المللی جاده ای دو کشور و اعلام لازم‌الاجرا شدن آن نسبت به موارد مربوط به توسعه تجارت و حمل ونقل جاده ای بین دو کشور، نحوه نظارت بر عملیات حمل ونقل بین المللی جاده ای کالا در هر دو کشور، میزان هزینه های مترتب بر حمل ونقل جاده ای ، قوانین رانندگی ، ساعات کار ، ویزای رانندگان و تعیین سهمیه مجوزهای عبور برای سال 2016 میلادی و توافق مقدماتی برای سال 2017  بحث و تبادل نظر نمودند. 

وی اظهار داشت: با توجه به موقعیت کشور لتونی در دریای بالتیک و بنادر موجود آن کشور، از طرف لتونیایی جهت پیوستن به کریدور شمال – جنوب دعوت به عمل آمد که طرف لتونیایی ضمن استقبال از این پیشنهاد،  مقرر شد از طریق مجاری دیپلماتیک دراین خصوص اعلام نظر نماید.

******************************************************


سایتی جامعه از آخرین فناوریهای ِ حوزه راه و حمل و نقل جاده ای


با رصد ِ آنلاین ِ جاده های ِ کشور


سایت سازمان راهداری و حمل ونقل ِ جاده ای www.rmto.ir


**************************************************

پایتخت اقتصادی ایران رکوردار ترانزیت کالا در کشور


مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان هرمزگان گفت : از ابتدای سال تاکنون سه میلیون و 68 هزارو 211 تن کالای ترانزیتی از بندرعباس پایتخت اقتصادی کشور وارد و خارج شده است. وی افزود : این میزان جا به جایی کالا موجب شده است تا بندرعباس از بین 32 مرز فعال کشور در جایگاه نخست ترانزیت قرار گیرد. وی در این زمینه اظهارداشت : در هشت ماهه نخست سال جاری دو میلیون و 208 هزار و 214 تن کالا از مرز بندرعباس وارد به دیگر مرزهای کشور ترانزیت شده است. متولی بخش حمل و نقل در هرمزگان ، بیشترین کالاهای ترانزیتی از مرز بندرعباس را مواد سوختی ، انواع ترکیبات شیمیایی ، کالاهای ساختمانی ، لوازم خانگی و انواع پنبه برشمرد. مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان هرمزگان همچنین میزان تناژ کالاهای ترانزیتی در کل کشور را در این مدت 7 میلیون و 893 هزار و 743 تن کالا عنوان کرد و افزود : 80 درصد از حجم کل ترانزیت کالا در کشور از طریق مرزهای نام برده شده صورت می گیرد و تنها 20 متعلق به سایر مرزهای کشور مانند بندرانزلی ، جلفا و بیله سوار است. مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان هرمزگان همچنین فعال ترین مرز ترانزیت خروج کالا در کشور را بندر امام ، بندرعباس و لطف آباد نام برد و گفت : در این مدت بیش از هفت میلیون و 893 هزار تن کالای ترانزیتی از مرزهای کشور خارج شده است. وی رهگذر جنوب به شمال را یکی از مهمترین رهگذرهای بین المللی برشمرد که از مرز بندرعباس و استان هرمزگان گذر می کند و قاره آسیا را به اروپا متصل و نیازهای مواد اولیه کشورهای ترکمنستان - قزاقستان - گرجستان - آذربایجان - ارمنستان - روسیه – ازبکستان و ترکیه را فراهم می کند.


****************************************************************جمع آوری تابلوهای غیر مجاز


مدیر کل حمل و نقل و پایانه های جنوب استان کرمان ضمن اعلام خبر جمع آوری تابلوهای تبلیغاتی غیر مجاز از حریم راههای مواصلاتی منطقه جنوب کرمان ، بیان کرد ؛ بر اساس قانون ایمنی راهها ، نصب هر گونه تابلو در حریم جاده ها با رعایت استاندارد مربوطه ، تحت نظارت وزارت راه و شهرسازی و اداره کل حمل و نقل و پایانه های استانها می باشد . وی گفت ؛ نصب تابلو در حریم جاده ها می بایست بر اساس قوانین خاص خود باشد و از نظر ابعاد و فاصله ، حدود مشخص شده در قانون را رعایت نمود . نصب تابلوهای غیر مجاز عاملی است ثانویه در تشدید تصادفات و مشکلات ترافیکی جاده ها . وی افزود ؛ اداره کل حمل و نقل و پایانه های جنوب استان کرمان از دستگاههای دولتی وغیر دولتی که سابق بر این اقدام به نصب تابلوهای غیر مجاز کرده اند خواستار مراجعه  به این اداره کل و اخذ مجوزهای مربوطه بوده و و آنان را ملزم به رعایت ضوابط و چارچوبهای قانونی نصب تابلو در حریم راهها دانست . وی خاطر نشان کرد در صورت عدم مراجعه مسئولین مربوطه ، تابلوهای نصب شده برابر قانون جمع آوری خواهد شد . گفتنی است که این طرح با هدف ایجاد ارتقاء ایمنی در سطح جاده های جنوب استان کرمان در حال اجراست .


*******************************************

بندر امام خمینی (ره) فعالترین مرز خروجی کشور


در هشت ماهه سال جاری بندر امام خمینی(ره) همچنان رکوردار فعالترین مرز خروجی کشور شناخته شد. مدیر کل حمل و نقل و پایانه های خوزستان با اعلام این خبر گفت: آمار ترانزیت کالا از پایانه بار بندر امام خمینی(ره) نشان دهنده نقش و اهمیت کریدور جنوبی در ترانزیت کشور است که با کامل شدن زیر ساخت های لازم این نقش به مراتب افزایش خواهد یافت، وی تصریح کرد: عمده ترین کالای عبوری از کشور طی هشت ماهه سال 94 مواد نفتی بوده که با تناژ بیش از سه میلیون تن از مبدأ کشور عراق به مقصد کشور امارات ترانزیت شده است و پس از مواد نفتی عمده ترین کالاهای ترانزیت شده در این مدت مواد سوختی، انواع ترکیبات شیمیایی، کالاهای ساختمانی، لوازم خانگی و انواع پنبه می باشد. وی افزود: پرترددترین مرز خروج کالا از کشور، بندر امام خمینی(ره) با تناژ بیش از 2،5 میلیون تن بوده است.


***************************************************

اجرای طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راهها در 55 مدرسه استان قزوین


مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان با اعلام این خبر گفت : بر اساس آخرین بررسی به عمل آمده در سال جاری تعداد 87 مدرسه در حاشیه راه‌های استان قزوین واقع شده است و طبق اولویت بندی های انجام شده امسال تعداد 55 مدرسه که دارای تعداد 4207 (چهار هزار و دویست و هفت) دانش آموز هستند در طرح ایمن سازی قرار گرفته است.


وی گفت: این طرح در دو بخش ایمن سازی فیزیکی و آموزشی اجراء می شود، بطوریکه در سال جاری 20 مدرسه در بخش ایمن سازی فیزیکی با نصب تابلوهای محدودیت سرعت و سبقت ممنوع، خط کشی عابر پیاده ، نصب سرعت گاه ، نصب چراغ چشمک زن و... بمنظور آرام سازی ترافیک و ایجاد امنیت لازم برای تردد دانش آموزان در محدوده مدارس فراهم می شود، و در بخش ایمن سازی ِ آموزشی ، 35 مدرسه با توزیع اقلام کمک آموزشی مختلفی شامل: بستهء گُذربان ِمدارس (تابلو سه وجهی، پرچم گذربان، جلیقه شبرنگ، راکت ایست، سوت و کلاه فسفری از هر کدام دو عدد) ، پک لوازم التحریر (شامل خودکار، مداد، پاک کن، تراش) با چاپ پیام های ایمنی، ست آموزشی علائم ترافیکی، آموزش تئوری قوانین و مقررات ایمنی و ترافیک، توزیع کتاب، بروشور، برگزاری نمایش وکلاس های آموزشی و برگزاری آزمون های تعیین سطح قبل و بعد از اجرای طرح دردست انجام است

*******************************************


(امضا)


سفر به آدم یاد میده که چه جوری هوای ِ خودش ُ و بقیه رُ داشته باشه


خدا کنه زندگیهامونم عین ِ سفر بشه


عین ِ یه سفر ِ شیرین


************************************************


(خداحافظی)


دیر میشود گاهی برای ِ یاد ِ کسی افتادن چه رسد به سلام


**************************************************


 


  • ۹۴/۱۱/۲۶
  • رادیو بدون شایعه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی