رادیو بدون شایعه

بایگانی
  • ۰
  • ۰

راه شب- هدف

راه شب

 

به نام خدا و سلام

*****************************************

دهه خاطره انگیر و غرور آفرین فجر به همتون مبارک و وقت و ایامتون به خیر و شادی

*********************************************

شما رُ نمیدونم اما من یه وقتایی کارام قاطی پاتی میشه

*************************************

یه قاطی شدنی که بعضی وقتا واسم گرونم تموم میشه

*************************************

گرون چون باعث میشه چیزای ِ مهمی رُ از دست بدم

*************************************

و این به شدت منو به هم میریزه .. اونقدر که یه وقتایی روزمو .. هفته مو و حتی یه مقطعی از زندگیمو متشنج میکنه

*************************************

خداییش من موندم تو کار ِ اونایی که همیشه آرومن و همه چیشون روبراه ِ

از کسایی که هیچ وقت ندیدم ذره ای دلواپسی تو صورتشون بیاد

از کسایی که نمیدونم چه جوری .. اما همیشه .. همه چیشون به روال ِ

*************************************

شما  چه جوری هستین؟

اوضاع و احوال ِ زندگیتون مثل ِ منه یا مثل ِ اون آدمهای ِ همیشه مرتب

*************************************

اخه یه وقتایی نمیشه .. من خودم هر شب کارای ِ فردامو مینویسم

صبح به صبح با خودم تکرارشون میکنم اما ... اما بازم به یه کارایی نمیرسم

*************************************

بعضی وقتا فکر میکنم من باید به جای ِ 24 ساعت بیست و هفت هشت ساعت وقت داشته باشم تا به همه چی برسم

*************************************

تازه گرفتاریش اینجاست که بازم همه شاکی ان

از همسر و بچه گرفته تا فامیل و دوست و آشنا

*************************************

شما فکر میکنین مشکل کجاست

****************************************

همسرم چند روز ِ قبل میگفت : تو فقط میدویی اما نمیدونی که به چی میخوای برسی

تکلیفت با هدفهات معلوم نیست

*************************************

بهش گفتم یعنی چی؟؟؟

**********************************

بهم گفت : یعنی نمیدونی کدوم هدفت مهم تر از اون یکی ِ و به کدومش باید اول بپردازی

واسه همین یه وقتایی هنوز کار ِ اول ُ انجام نداده ... داری میدویی واسه کاری که خیلی هم مهم نیست و میشه ازش گذشت

************************************

راستش وقتی فکر کردم دیدم ... خیلی هم بیراه نمیگه

من هدفامو نمیدونم  و فکر میکنم همین که صبح تا شب میدوام باید به همه چی برسم

*************************************

و البته که این شدنی نیست چون همون جوری که گفتم .... یه شبانه روز فقط بیست و چهار ساعته و توی ِ 24 نمیشه همه کارار ُ انجام داد

***************************************

و بزرگترش عمر ِ

عمر ِ ما هم همیشگی نیست و یه آخری داره

واسه همین باید حواسمون باشه که مهم ترین هدف های ِ  زندگیمون چیه و واسه چی باید وقت بذاریم

*************************************************

واسه شما چه جوری ؟؟

یعنی مهم ترین هدف های ِ زندگیتون چیه و برنامه تون برایِ این که بهشون برسین چیه؟؟؟

شماره تماس:

شماره پیامک:

*****************************************

باور کنین این سوالی که چند دیقه قبل پرسیدم خیلی ام راحت نیست

این که واقعا هدف های ِ زندگیهای ِ ما چیه

من میتونم قول بدم که خیلیامون واقعا جوابش ُ نمیدونیم و صبح تا شب فقط داریم میدوییم که بگیم مشغولیم و به شدت داریم برای ِ زندگیمون تلاش میکنیم

من فکر میکنم خیلی از ماها هیچ وقت به این فکر نکردیم که واقعا چی برامون مهمه و به کجا میخوایم برسیم

واسه همین یدفعه توی ِ چهل ... پنجاه .. شصت سالگی به خودمون میایم که ای بابا این زندگی اون چیزی نبوده که ما میخواستیم

این یعنی سالهای ِ قبلش فقط دوییدیم و سالهای ِ بعدش ناراضی از چیزی که بهش رسیدیم

و خلاصه کلام یعنی خداحافظ آرامش

وااقعا چی مهم تر از بقیه اس

خودمون .... خونواده مون ... بچه مون ... کارمون .. همسرمون

آرزوهامون ..... دیگران .....

اگه قرار به اولویت باشه .... اول .. دوم و سوم کیه ... چیه

فکر نکنین راحت میتونین بفهمین آ

نخیر فهمیدنه این هدفها خودش کلی فکر میخواد

و البته که اگه کسی بتونه هدفهای ِ زندگیش ُ پیدا کنه .. نصف ِ راه ُ تا خوشبختی رفته

*******************************************

هدف هامونو که بفهمیم دیگه سردرگم نیستیم

دیگه دلشوره نداریم

دیگه بلاتکلیف نیستیم چون میدونیم که راهمون چیه

چون میدونیم از کجا باید شروع کنیم و به کجا میخوایم برسیم

اینجوری نه بیخودی دست و پا میزنیم

نه کم میذاریم

و نه بیشتر از اونی که باید وقت میذاریم و کم کم زندگیمون تعادل میگیره

تعادل پیدا میکنه و میاد سر ِ جای ِ خودش

و زندگی ِ آدم که سرجاش باشه

حالش خوبه

حالش خوبه و دلش آرومه و تازه میرسه به همون آرامشی که قرار بوده بهش برسه

*****************************************

هدف ِ  زندگی ِ هر کدوم از ما با اون یکی فرق داره و این اصلا بد نیست که اتفاقا باید اینجوری هم باشه

اما ..... اما به یه چیزی حواسمون باشه اونم این که همه ماها فقط یکبار زندگی میکنیم و این یعنی فرصتی برای آزمون و خطای ِ اولویتهامون نداریم

واسه همین بد نیست اگه نگاهی به دیکته زندگی ِ کسایی بندازیم که زندگیای ِ خوبی داشتن

به اونایی که اولویتهاشونو خوب انتخاب کردن

اونقدر خوب که هم خودشون راضی ان و هم خدا

*****************************************

پیدا کردنه مهم ترین هدفها سخت نیست

مهم اینه که وقتی پیداش کردی بدونی که با یه عمر ِ محدود چه جوری روز و ماه و سالت ُ براش تقسیم کنی و وقت بذاری تا به چیزی که میخوای برسی

***********************************************

نمیخوام بگم خیلیا اما سهم ِ بعضیا توی ِ زندگیهای ِ امروز شده سرگردونی و برای ِ این سرگردونی کلی دلیل هم میارن

واقعا یعنی چی که ما زحمت ِ سر و سامون دادن به زندگیهامونو قبول نمیکنیم و به جاش هی گله و غر و شکایت داریم از دور و بر

یعنی چی که نمیخوایم قبول کنیم که رسیدنه به خیلی چیزا پله پله اس و بدون ِ اولویت بندی ممکن نیست ..

یعنی چی که یه جاهایی تازه وقتی به خودمون زحمت میدیم که تکلیف ِ خیلی چیزار ُ معلوم کنیم ..... عینا نگاه میکنیم به بقیه و اولویتهامون میشه اولویتهای ِ اونا بی کم و کاست بدونه توجه به این که زندگیای ِ ما باهم فرق داره

یعنی چی که سری چیزا واسمون شده مُد و فکر میکنیم که اگه خلافش بریم اشتباهه

یعنی چی که اولویت ِ اول همه شده دانشگاه و نتیجه اش کلی مدرک ِ بی ثمر ِ

یعنی چی که اولویت ِ همه شده ازدواج ِ دیر ... و نتیجه اش سخت پسندی و کلی گرفتاری ِ دیگه اس

یعنی چی که اولویت ِ خانم ها شده کار ِ بیرون و بچه ها توی ِ مهد بزرگ میشن

یعنی چی که اولویت ِ هممون شده کار برای ِ زندگی ِ بهتر و نتیجه اش شده غریبه شدنه جمع ِ فامیل و تنهایی

یعنی چی که بعضی از ماها حتی نمیتونیم اولویت ِ زندگیهامونو معلوم کنیم و بابت ِ این مساله هیچ دغدغه ای هم نداریم

و یعنی چی که واسه یک لحظه هم فکر نمیکنیم که چرا اینجاییم و میخوایم به چی برسیم

*********************************************

باور کنیم که داشتنه یه زندگی ِ به روال اصلا عجیب نیست و قرار هم نبوده که فقط سهم ِ بعضیا بشه

همه ما میتونیم ... خوب و آروم و راضی زندگی کنیم

**********************************************

(حضرت امام رضاع(

وقتی نام ِ تو می آید ... من دستهای ِ خالی خود را میبینم و مهربانی ِ تو را که نهایتی ندارد

وقتی نام ِ تو می آید .. من .. کوچکی ِِ خودم را میبینم و بزرگی تو را که در اوجی اعلاست

وقتی نام ِ تو می آید .. من کسانی را میبینم که در طریق ِ مهر از من جلوترند

و قدم های ِ من هیچ وقت به آنها نمیرسد

اما .. اما تو بگو .....

وقتی آهوهای ِ گریز پای ِ صحرا هم از محبت ِ تو بی نصیب نمیمانند

میشود که سهم ِ من از محبت ِ تو هیچ باشد ؟؟!!!

نه ...... به مهربانی ِ تو قسم که نمیشود ....

پس سلام ِ من بر تو که میدانم بی جواب نیست و آغاز ِ باران ِ محبت ِ توست

*****************************************

)برای ِ حضرت مهدی عج(

رسم ِ ما با تو ..از ازل رسم ِ محبت بوده است

رسم ِ محبت ِ معشوقی که عاشقانی بسیار دارد و به محک ِ این عشق .. سهمشان هجران شده است

هجران ... تا از میان ِ این خیل ِ عاشق ..تنها .. کسانی بمانند که محبتشان حقیقی ست

کسانی که پس از ظهور .... رفیق ِ نیمه راه نمیوشند و تا ابد ... تا وصال ِ راستین میمانند

خدایا به سختی ِ این روزهای ِ انتظار .. محبت ِ ما را حقیقی کن

***************************************

)خداحافظی(

برای آخر حرفی نیست جز امید ِ این که

هدفهای ِ خوبی داشته باشیم و به هدفهامون برسیم

تا قراری دوباره خداحافظ

 

 


  • ۹۴/۱۱/۱۷
  • رادیو بدون شایعه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی