رادیو بدون شایعه

بایگانی
  • ۰
  • ۰

برنامه

 

به نام خدا و سلام

***************************************************

به به به ... میبینم که  بعضیاتون کم کم دارین بار و بُنه سفر ُ جمع میکنین که ایشالا واسه تعطیلات ِ آخر ِ هفته راهی ِ  یه سفر گرم ِ زمستونی  بشین

***************************************************

راهی ِ خونه پدربزرگ و مادربزرگ تا واسه اخر ِ هفته  کنارشون باشین

***************************************************

راهی ِ جاده که ایشالا  با خانم بچه ها ....  یه سفر ِ خوب داشته باشین و به قول ِ قدیمیا یه استخوونی سبک کنین

***************************************************

اگه ایشالا قصدتون واسه سفر قطعی ِ

رادیوتونو از همین حالا روشن نگه دارین تا با ما روی ِ خط ِ  آخرین جاده باشید

***************************************************

سفر جاده ای یکی از جذاب ترین انواع ِ سفرهاست

برای رفتن به سفر جاده ای کافیه ماشینتونو بردارید و به کشف مکانهای جذابی که تا حالا ندیدین برین مهم نیست این سفر چند روز طول میکشه

و یا این که از اول مقصد مشخصی داره یا نه، چیزی که مهمه نکات ایمنی و کاربردی ای که میتونه اوقات خوشی رو براتون بسازه

نقشه: یادتون نره، حتی رفتن به سفرهای روتین هم نیاز به نقشه داره

نرم افزار های گوشی: اگه گوشی هوشمند دارید، می تونید یه عالمه نرم افزار تفریحی یا کاربردی برای یک سفر طولانی آماده کنید. مثل نکات خوب بقا در طبیعت، نزدیک ترین هتل ها و مسافرخونه ها و… نرم افزار هواشناسی هم کمک خوبیه برای پیش بینی زمان حرکت و یا استراحتتون

خوراکی: توی خیلی از جاده های بیرون شهری به راحتی نمیتونید هر وقت که بخواین به غذای گرم و فست فود دسترسی پیدا کنید. خیلی وقتها هم ممکنه اتفاقات غیر قابل پیش بینی مثل گیر کردن توی ترافیک یک روزه، یا نبود فروشگاه های بین شهری حسابی براتون دردسر ساز بشه. همیشه مقداری غذا و آب خنک قبل از سفرتون تهیه کنید.

لباس و کفش راحت: شما قراره ساعت ها رانندگی کنید و یا کنار یک راننده، یه سفر طولانی رو تجربه کنید. پس کفش و لباس راحت بپوشید. بالش و روانداز هم بهترین گزینه برای داشتن یک سفر راحت هستند

و چیزای ِ دیگه ای که یواش یواش بهتون  میگم

***************************************************

یه وقتایی دونستنه یه چیزایی حواس ِ آدم ُ جمع تر میکنه

جمع تر به چیزایی که شاید تا حالا خیلی بهش دقیق نبودیم

-         آیا میدانید سالانه 6000 میلیارد تومان به کشور در اثر حوادث رانندگی خسارت وارد می گردد که معادل 5 درصد تولید ناخالص داخلی است.

*****************************************************

(خطرهایی نزدیک)

از رانندگی با کسالت و خستگی جدا پرهیز کنید

فقط کافیه دو ثانیه چشم های شما بسته بشه تا خطر تصادف تا دو برابر افزایش پیدا کنه طبق آمار بنیاد ایمنی ترافیک، از هر شش تصادف یکی از اونها به دلیل خستگی راننده  اس

سعی کنید که شب قبل از سفر خواب کافی داشته باشید تا بتونید در طول رانندگی بیدار، شاداب و متمرکز باشید، در مرحله بعد خوردن چای و قهوه رُ فراموش نکنید البته شایان ذکر ِ که بگیم، حدودا 30 دقیقه طول می کشه تا کافئین مصرفی وارد جریان خون بشه.

اگر هم در طول رانندگی احساس خستگی کردید، یک مکان امن برای توقف پیدا کنید و استراحتی کوتاه داشته باشید.

و یه نکته خیلی خیلی مهم این  که در طی سفر از جواب دادن به هر نوع تماس تلفنی و یا انجام هر کاری که حواستونو پرت میکنه، جدا خودداری کنید

***************************************************

(خبر)

استان آذربایجان شرقی و

ترددبیش از806هزارمسافرازپایانه های مرزی جلفاونوردوز درنه ماهه اول سال1394

بیش از806هزارمسافردرطی نه ماهه اول سال1394 ازپایانه های مرزی جلفاونوردوزتردد کرده اند.مدیرکل حمل ونقل وپایانه های استان آذربایجان شرقی بااعلام این خبرافزود:دراین مدت 622 هزارمسافر که507هزارنفرازآنهامسافرخارجی وبیش از114هزارمسافر ایرانی بوده اند ازپایانه مرزی جلفاواقع درمرزایران وجمهوری خودمختارنخجوان ترددکرده اندکه این آماردرمقایسه بامدت مشابه سال گذشته 4/2درصدافزایش داشته است.وی ادامه داد: درنه ماهه اول سالجاری نیزاز پایانه مرزی نوردوزواقع درمرزایران وارمنستان بیش از184 هزارمسافرترددکرده اندکه ازاین تعدادبیش از172هزارمسافر ایرانی وبیش از11هزارمسافر خارجی بوده اندومیزان افزایش مسافردراین مرزنسبت به مدت مشابه سال گذشته40درصدبوده است.وی گفت: درهمین مدت بیش از37هزارخودروباری ازمرزجلفاوبیش از23هزارخودروباری ازمرزنوردوزترددکرده اند.

**********************************************************

استان اصفهان و

برگزاری دوره های آموزشی بدوخدمت رانندگان

مدیر نمایندگی اداره کل حمل ونقل پایانه ها در شهرستان مبارکه با بیان این مطلب گفت: با توجه به لزوم اهمیت آموزش رانندگان بخش حمل ونقل جاده ای و باهدف ارتقاء سطح دانش و افزایش ضریب ایمنی در سفرهای جاده ای  کلاس های آموزشی بدو خدمت رانندگان بخش حمل ونقل جاده ای برای اولین بار در این شهرستان برگزارمی شود. وی باتوجه به  استقبال رانندگان از این کلاس ها گفت :این آموزش ها می تواند درکاهش حوادث  جاده ای و همچنین در ایجاد امنیت بیشتر برای رانندگان و عموم مردم موثرباشد.وی با اشاره به اهمیت جایگاه حمل ونقل کالای شهرستان مبارکه در استان اصفهان که در رده دوم قرار دارد،خاطر نشان کرد:سالیانه حدود 9میلیون تن کالا  طی 500 هزار سفر در این شهرستان جابه جا وبه اقصی نقاط کشور انتقال داده می شود ، همچنین 3500نفر راننده در این شهرستان فعالیت می کنند.

************************************************

اگه هوای ِ یه سفر ِ اتوبوسی زد به سرتون و دو دیقه بعد توی ِ ترمینال بودین یادتون نره که

اگه در طول سفر راننده اتوبوس با سرعتی غیرمجاز رانندگی کرد و به علائم و اصول راهنمایی و رانندگی توجهی نداشت، از او بخواهید تا با سرعت مطمئن و صحیح رانندگی کند. بهتر ِ در سفرهای اتوبوسی کفش راحت بپوشید تا در اثر نشستن طولانی‌مدت و ورم پا دچار مشکل نشید و با درآوردن کفش‌هایتان دیگران رُ هم آزار ندید.
پیش از سفر از غذاهای سبک استفاده کنید. اگر در طول مسیر دچار سرگیجه و حالت تهوع می‌شوید، در هر توقف اتوبوس پیاده‌شده و کمی قدم بزنید. بهتر است در اتوبوس مطالعه نکنید و با گوش دادن به موسیقی ملایم خود را آرام نگه دارید.
در طول مسافرت با اتوبوس به ازای هر نفر می‌توان 20 کیلوگرم بار به همراه داشت و لازم نیست بابت آن هزینه اضافی پرداخت کرد.

*************************************************

(زندگیتونو راحت نبازین)

لطفا زندگیتونو راحت نبازین ، پس ،  وقتی خسته شدید، به رانندگی ادامه ندهید
خیلی پیش میاد که با وجود خستگی شدید، باز هم برای رسیدن به مقصد به خودتان فشار بیاورید و به مسیر ادامه بدهید (فقط صد کیلومتر دیگه مونده!). حقیقت این که ما هنگامی که خسته ایم عکس العملمان بسیار کندتر است و این می تواند جان خودتان و سرنشینان خودرو را به خطر بیندازد (دیگر فکر نکنم لازم باشد خطر به خواب رفتن پشت فرمان را نیز متذکر شوم). اگر چند راننده در خودرو وجود دارند، مرتبا راننده ها را عوض کنید تا یک نفر خسته نشود.

**********************************************

آیا میدانید هر یک کیلومتر سرعت کمتر 5-4 در صد خطر تصادفات مرگبار کاهش می یابد.

آیا میدانید 25درصد تلفات جاده ای مربوط به رانندگان موتور سیکلت می باشد

********************************************

توی ِ سفر یه جاهایی باید بی خیال بود

اگه توی راه با مشکلی مواجه شدید مثلا بنزین تموم کردید،ماشینتون کثیف شد،لباستون پاره شد،یکی از دوستاتون بد قولی کرد دیر حرکت کردید،پلیس جریمتون کرد،چیزی جا گذاشتید و یا حتی کسی حرفی زد و شما رو ناراحت کرد سعی کنید فراموش کنید و از فرصت سفر استفاده کنید،توی مسافرت از این موارد خیلی پیش میاد.

**********************************************

خوب برونید و ایمن سفر کنید

صدای ِ راهبران هم همراه ِ شماست

*********************************************************

(2)

به نام خدا و سلام

*************************************************

اگه دارین توی ِ یه جاده یکنواخت میرونین

*******************************************

اگه همسفری ندارین و یا همسفرهاتون خوابشون برده

*******************************************

اگه دوست دارین گوشتون بدین به حرفای ِ شنیدنی

******************************************

با ما بمونین چون ما قول میدیم که همسفر ِ خوبی براتون باشیم

******************************************

میگن مهم تر از خود ِ سفر .... اسباب و وسایل و مهیا بودن واسه سفر ِ

داگه دوست دارین شیش دنگ قدم به جاده بذارین

این چیزایی که میگم یادتون نره

لوازم بهداشتی: کرم ضد آفتاب، دستمال ، صابون ،  داروهای ضد حساسیت و مسکن ها، وسایلی هستند که بهتره توی هر سفری همراهتون باشن تا بتونید احساس راحتی بیشتری داشته باشید. داشتن کیت کمک های اولیه توی ماشین هم فکر خوبیه!

ایمنی ماشین: قبل از سفر ماشینتون رو برای چک کامل به تعمیرگاه ببرید. حتما زاپاس سالم همراهتون داشته باشید و تعویض چرخ رو اگر بلد نیستید، یاد بگیرید. از کلید های ماشینتون یک دست دیگه بسازید و برای اطمینان بیشتر اونها رو به همراهانتون بدین، تا با در بسته ی ماشین توی جاده مواجه نشید!

سرگرمی: توی سفر هر کسی امکان داره حوصله اش سر بره، مخصوصا بچه ها. می تونید با خودتون لپ تاپ بیارید و براشون بازی یا فیلم نمایش بدید. فقط شارژر فراموشتون نشه. می تونید از برق ماشین برای شارژ استفاده کنید.

چیزای ِ مهم ِ دیگه ای هم هست که قول میدم دونه دونه بهتون بگم

*******************************************

توی ِ قصه این سفرهای ِ سلامت و رانندگیهای ِ ایمن

یه چیز ِ دیگه هم خیلی مهمه و اونم یاد دادنه درسهای ِ مهم به بچه هاست

یاد دادنه چیزایی که یه وقتایی جونشونو نجات میده

به بچه ها یاد بدیم  که حین حرکت، ازبازی کردن با دستگیره های اتومبیل، بازکردن در و خارج کردن دست و سر از پنجره خودداری کنند.

-   کمربند ایمنی خود را ببندند.

-  لباس با رنگ روشن بپوشند تا در شب ویا روز مه آلودیا بارانی هنگام پیاده روی از طرف رانندگان بخوبی دیده شوند

*************************************************

(خطرهایی نزدیک)

رسیدگی به خودرو مخصوصا لاستیک ها

فقط 15 درصد از رانندگان قادر به چکاپ صحیح فشار هوای موجود در تایر ماشین خود هستن در حالی که 85 درصد باقی مانده قادر به انجام این کار نیستند. در حقیقت بعد از ترمز، لاستیک ها مهمترین بخش ایمنی ماشین محسوب میشن.

تایر نامناسب به نحوه ترمز کردن ماشین هم  تاثیر مستقیم داره، پس علاوه بر چکاپ فشار هوای موجود در تایر از صاف نبودن و سالم بودن اون هم مطمئن بشید. چون کمی آج موجود در تایر می تونه خطر  تصادف رُ افزایش بده و صدمات جبران ناپذیری در پی داشته باشه.

*******************************************

(خبر)

استان ایرانشهر و

نصب  3700مسیرنما در محورهای ایرانشهر و دلگان

در محورهای اصلی، فرعی و روستایی شهرستان های ایرانشهر و دلگان3 هزار و700 عدد مسیرنمای انعطاف پذیر نصب شد. رئیس اداره ایمنی، ترافیک و حریم راه های اداره کل راه و شهرسازی ایرانشهر با بیان این مطلب گفت: با هدف افزایش ضریب ایمنی محورهای مواصلاتی حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی ایرانشهر و کاهش تصادفات در محورهای اصلی، فرعی و روستایی شهرستان های ایرانشهر و دلگان در بازه زمانی 3 ماهه 3 هزارو700 مسیرنمای انعطاف پذیر نصب و به بهره برداری رسیده است. وی افزود: خط کشی و نصب چشم گربه ای بزرگراه ایرانشهر- بمپور نیز از دیگر اقدامات انجام شده این اداره می باشد. همچنین رئیس اداره ایمنی، ترافیک و حریم راه های اداره کل راه و شهرسازی ایرانشهر گفت: برای ایمن سازی محور ایرانشهر سرباز در این مدت تعداد یک هزارو700 نیوجرسی 2 متری نیز در نقاط پرحادثه این محور در نصب شده است. وی خاطر نشان کرد: خاموشی تعدادی از تیرهای برق پروژه روشنایی راسک نیز عیب یابی و برطرف شده است.

*******************************************************

استان ایلام و

میزان جابجایی مسافر درنه ماه سالجاری

در نه ماه سال جاری طی 194هزار و 612سفر درون و برون استانی بیش از یک میلیون 680 هزار نفر مسافر توسط ناوگان حمل و نقل بین شهری جابجا شده است.مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان ایلام با بیان این مطلب اظهار داشت : از این تعداد مسافر جابجا شده 760 هزار درون استانی و 920 هزاربرون استانی بوده که توسط وسایل نقلیه عمومی انجام شده است . وی افزود : بیش از 1657 دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی اتوبوسی ؛ مینی بوسی و سواری کرایه بین شهری در استان در حال فعالیت هستند . اضافه می شود : در حال حاضر 53 شرکت حمل و نقل مسافر دراستان فعال هستند و بیشترین جابجایی مسافر در استان توسط وسیله نقلیه اتوبوسی انجام میشود .

**********************************************

شاید باورتون نشه اما .....

شاید باورتون نشه اما

یکی از عوامل اصلی بروز حوادث رانندگی و تلفات ناشی از اون، سرعت غیر مجاز ِ. شدت تصادفات در ایران براساس تعداد کشته و مجروح در حدود 21 برابر کشورهای توسعه یافته اس. راننده‌ای که با سرعت 110 کیلومتر در ساعت در یک مسیر 100 کیلومتری رانندگی می‌کنه، تنها 9 دقیقه زودتر از راننده‌ای که با سرعت 95 کیلومتر در ساعت حرکت می‌کنه، به مقصد می‌رسه. آیا 9 دقیقه صرفه جویی در زمان ارزش اونو داره که جون خودمون و دیگران رُ به خطر بیندازیم

*************************************************

روابط عمومی بالا داشته باشین

این راز ِ مهم یه سفر ِ خوش ِ

سعی کنید تا میتونید امواج مثبت از خودتون به دیگران انتقال بدید،مغازه داری که ازش خرید میکنید،پلیسی که کنار جاده ایستاده،کوهنوردان،دوچرخه سواران،ماهیگیران،کودکان،اهالی روستا،همسفران و خلاصه هر کسی که میتونید.

************************************************

ماشیناتون سر حال .... خودتون سلامت  سفرهاتون بی خطر

***************************************************

(3)

به نام خدا و سلام

*********************************************

اگه شمام جزء  اون کسایی هستین که حتی زمستونم بدون سفر واستون هیچ معنایی نداره با ما روی ِ همین موج ِ رادیویی بمونین

*****************************************

اگه شمام جزء  اون کسایی هستین که  توی ِ سرمای ِ زمستون حتما باید اهل و عیال ُ جمع کنین و بزنین به جاده

با ما روی ِ همین موج ِ رادیویی بمونین

*****************************************

اگه شمام جزء اون کسایی که مثل ِ ما عاشق ِ سفرین

با ما روی ِ همین موج ِ رادیویی بمونین

***************************************

با ما بمونین چون گفتنیهامون میتونه بودنه با جاده رُ برای ِ شما شیرین تر  کنه

***************************************

بازم سفر و الفبای ِ جاده

برای ِ یه سفر از نوع ِ خاطره انگیزش

قبل از هر چیزی واسه خودتون یه همسفر ِ خوب پیدا کنین

·       چون هرچقدر هم ایمنی و سرگرمی رو فراهم کنید بدون داشتن همسفر خوب نمی تونید از سفر لذت ببرید. پس بهترین هارو انتخاب کنید.

·       موج رادیو خود را روی خبر های ترافیکی تنظیم کنید تا از اخبار ترافیک و توصیه های ایمنی با خبر شوید.

·       موقع رانندگی دارو های خواب آور مصرف نکنید.

·       و  بهتر ِ سفر خودتونو در شرایط جوی مناسب آغاز کنید.

**************************************************

(خطرهایی نزدیک اما قابل ِ پیشگیری)

وعده های غذایی خود را منظم میل کنید

حفظ قند خون در طول رانندگی بسیار حایز اهمیت ِ ، چون  با پایین اومدن میزان قند خون شما بیشتر احساس خستگی و ناتوانی می کنید. پس سعی کنید وعده های غذایی خود را در طول سفر با غذاهای سالم و مفید به صورت منظم میل کنید.

از مصرف بالای نمک، چربی و شکر هم جدا خودداری کنید چون مصرف بیش از حد این سه مورد علاوه بر کالری بسیار بالای اونها، حس تنبلی و خستگی رُ در شما تشدید می کنه و مطمئنا هیچ کس مایل نیست که حتی برای لحظه ای در سفر این حس به سراغش بیاد

*************************************************

لطفا قبل از سفر به این چیزها بسیار دقت کنید

مثلا این که

بهتر است زمان سفر خود را در شرایط جوی مناسب آغاز کنید.

- موج رادیو خود را روی خبر های ترافیکی تنظیم کنید تا از اخبار ترافیک و توصیه های ایمنی با خبر شوید.

**********************************************

(خبر)

استان چهارمحال و بختیاری و

اعطای ِ تسهیلات برای توسعه و نوسازی ناوگان عمومی مسافری

مدیرکل حمل ونقل وپایانه های استان تصریح کرد: بعلت فرسودگی ناوگان مینی بوسی شاهد کاهش 10 درصدی حمل ونقل مسافر با این ناوگان بوده ایم ولی آمارها افزایش 32 درصدی تردد جاده ای را نشان می دهد که این امر بیانگر استفاده مردم از سایر مدهای حمل ونقلی می باشد. وی با تاکید بر اهمیت توسعه و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافربری گفت: در حال حاضر امکان اعطای تسهیلات برای توسعه و نوسازی ناوگان عمومی مسافری فراهم شده است و میزان تسهیلات اعطایی به متقاضیان به تفکیک نوع ناوگان در دو بخش توسعه و نوسازی مشخص شده است که متقاضیان می‌توانند ناوگان عمومی فرسوده برون شهری خود را در مراکز اسقاط معین، از رده خارج کنند.

**********************************************************

استان خراسان شمالی و

بهره برداری از سامانه برخط آموزشی ثبت نام آنلاین برای رانندگان

مدیر کل حمل ونقل وپایانه های استان به همراه مدیر کل راه وشهرسازی استان و جمعی ازکارشناسان مجموعه از کلاس های آموزشی ویژه رانندگان و از بهره برداری سامانه برخط آموزشی ثبت نام آنلاین برای رانندگان استان توسط مجری آموزشی دارای مجوز اداره کل خبرداد که این امرموجب سهولت درانجام مراحل ثبت نام در دوره آموزشی می گردد .وی افزود:  در 8ماهه نخست سالجاری تعداد 3844 نفر-دوره آموزش دیدند .در ادامه ،  مسئول آموزش اداره کل بیان کرد : طبق آخرین دستورالعمل آموزش رانندگان تعداد 8 عنوان دوره آموزشی برای رانندگان بخش باری ،وانت بار و مسافری وجود داشته که به طور مستمر در حال برگزاری می باشد

************************************************************

(شاید باورتون نشه اما )

شاید باورتون نشه اما .....

بیشتر از 63 درصد تلفات ناشی از تصادفات رانندگی بر اثر ضربه به سر و گردن سرنشینان می‌باشد که استفاده از کمربند ایمنی و تنظیم صحیح پشت سری صندلی به میزان بسیار زیادی تعداد کشته شدگان در تصادفات رُ کاهش می ده

استفاده به موقع از کپسول آتش نشانی در وسیله نقلیه خسارات و ضایعات جانی و مالی در تصادفات را به شدت کاهش می‌ده.

*****************************************************

بهترین همسفر کیه؟؟

بهترین همسفر همسرتونه،چون باهاش سفری رو تا آخر زندگی آغاز کردید،علاوه بر اون پیدا کردن همسفر خوب که به قول معروف پایه خوبی برای سفره خیلی مهمه، اگه میخواید شخصیت کسی رو که زیاد روش شناخت ندارید بشناسید حتما باهاش سفر کنید چون توی سفر انسانها خیلی از اخلاق ها و عقایدی رو که توی رفتار روزمرشون بروز نمیدن رو نشون میدن،مثلا اگه قصد وصلت با خانواده ای رو دارید باهاشون یه سفر برید و توی سفر تا میتونید باهاشون ارتباط برفرارد کنید.

**********************************************

سفرهاتون سلامت  و لحظه هاتون خوش

***********************************************************

(4)

به نام خدا و سلام

**************************************

آقا همین جا اول برنامه ، لطفا پاتونو از روی ِ پدال گاز بردارین و مطمئن باشین که اون جلو هیچ خبری نیست

***************************************

لطفا از دعوا با خانم بچه ها و سخنرانی در راستای تربیت ِ فرزندان بپرهیزید چون تویِ ماشین و وسط ِ جاده موقع ِ این کارا نیست

*********************************************

لطفا به جای ِ گوشی ، چشم و گوشتون به جاده باشه چون این جاده با هیشکی شوخی نداره

********************************************

با ما باشید و مطمئن به این که حرفای ِ ما به درد ِ سفرهاتون میخوره

*********************************************

سفر ِ خوب بدون ِ مقدمه ممکن نیست

پس قبل از آغاز سفر و رانندگی طولانی به اندازه کافی بخوابید و قبل از حرکت هم غذای مختصری بخورید.

هر چند ساعت رانندگی و یا اگر احساس خواب آلودگی داشتید حتماً استراحت کوتاه داشه باشید.

اگر کسی هم سفر شما است که به رانندگی او اعتماد دارید می توانید مدت زمان رانندگی را بین خود تقسیم کنید. این مشارکت به شما فرصت می دهد اضافه بر استراحت از مناظر و طبیعت جاده هم لذت ببرید. اما اگر تنها رانندگی می کنید به رادیو و یا موزیک گوش کنید و شیشه پنجره خودرو را کمی باز بگذارید.

یه چیزای ِ مهم دیگه هم هست که به وقتش میگم

********************************************

(خطرهایی نزدیک اما قابل ِ پیشگیری)

رانندگی ایمن و راحت در مدت زمانی طولانی

رانندگی در راه های طولانی باعث ِ ایجاد احساس خستگی در گردن، شانه ها و کمر میشه. به همین منظور هر راننده ای باید از شیب درست صندلی خودش و راحتی کامل اون مطمئن باشه.

علاوه بر این نکته دیگه ای که انجامش برای راننده و سرنشینان بسیار ضروری ِ بستن کمربند ِ

*************************************************

(خبر)

استان فارس و

جابجایی ِ بیش از 16 میلیون تن کالا

در هفت ماهه سال جاری بیش از 16 میلیون تن کالا در قالب یک میلیون و 400 هزار نفر سفر انواع وسیله نقلیه باری به نقاط مختلف درون و برون استان جابه جا شده است. مدیرکل حمل و نقل جاده ای فارس با اعلام این مطلب گفت: در حال حاضر تعداد 34 هزار و دویست و پنجاه دستگاه انواع وسائط نقلیه باری کار جابجایی انواع تولیدات و محصولات را در سطح استان به عهده دارند گفت : این تعداد ناوگان تحت پوشش 226 شرکت حمل و نقل جاده ای کالا شامل 2 شرکت حمل و نقل بین المللی، 19 شرکت تعاونی حمل و نقل جاده ای (کامیونداران) و 17 شرکت حمل و نقل فرآورده های نفتی و مابقی شرکتهای حمل و نقل کالای داخلی قرار دارند. وی همچنین افزود: درهفت ماهه اول سال جاری بیش از 8 میلیون و 250هزار  مسافر درقالب 680 هزارسفر توسط 3748 دستگاه انواع وسائط نقلیه مسافربری که تحت پوشش 118 شرکت حمل و نقل فعال مسافر می باشند به نقاط مختلف درون و برون استان جابجا شده اند.

مدیرکل حمل و نقل جاده ای فارس تعداد رانندگان فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالای استان (دارای کارت هوشمند) را 54 هزار راننده (اخذ 11 درصد) و رانندگان بخش حمل و نقل مسافر را 7200 راننده اعلام کرد.

وی افزود: استان فارس با دارا بودن 14 مرکز مکانیزه معاینه فنی فعال وسائط نقلیه سنگین از جمله استانهای پیشرو در راه اندازی این مراکز در سطح کشور است و باتوجه به اهمیت فعال بودن این مراکز در ارتقاء سطح ایمنی و ترافیک و ضرورت تائید سلامت ناوگان حمل و نقل جاده ای در هفت ماهه اول سال جاری بیش از 47000 هزار انواع وسائط نقلیه سنگین در مراحل مختلف ارزیابی و تست های نه گانه (استاندارد معمول) این مراکز قرار گرفته اند.

***************************************************

استان کردستان و

نصب 19 دستگاه دوربین نظارتی تصویری در محورهای مواصلاتی

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان کردستان گفت: به منظور کنترل جاده های استان 19 دستگاه دوربین نظارتی تصویری در محورهای مواصلاتی استان نصب شده که می توانیم در تمامی ساعات جاده های استان را پایش کنیم و آخرین وضعیت ترددی را به اطلاع هموطنان برسانیم. وی  به موقعیت جغرافیایی استان کردستان در غرب کشور و ظرفیت بالای این استان در زمینه حمل و نقل اشاره کرد و افزود: کردستان از حجم تردد بالایی در سطح جاده های کشور برخوردار است که این امر در حوزه ترانزیت مرزی نمود بیشتری دارد.

*******************************************************

توی ِ سفرهاتون هوای ِ طبیعت ُ خیلی زیاد داشته باشین

حتما برای شما  هم اتفاق افتاده که به منظره زیبایی نگاه میکنید اما وجود زباله لذت منظره رو از یادتون میبره،ازتون عاجزانه درخواست میکنم که توی سفر محیط رو آلوده نکنید،من حتی با شعار شهر ما خانه ما موافق نیستم چون شما ممکنه دوست داشته باشید خونه کثیفی داشته باشید اما طبیعت متعلق به شما و حتی جمعیت کنونی نیست،طبیعت میراثیه که بشریت به نسل های بعد میرسونه.

حتی اگه در حد توان بتونید صدمه هایی که مسافران دیگه به طبیعت زدن رو هم جبران کنید اگه زباله ای روز زمین ریخته و مال شما نیست خیلی ارزشمنده  اگه جمعش کنید مطمئن باشید این کار واقعا قابل تحسینه،هیچ میدونستید که NGO هایی هستن که بدون چشم داشت مالی این کارو میکنن !!!! مخصوصا ظروف و بطری های یکبار مصرف،هیچ میدونستید اونها برای تجزیه شدن به حدود 400 الی 500 سال زمان نیاز دارند،یعنی اگه بطری روی زمین بندازید و کسی هم اون رو بر نداره 400 سال محیط رو آلوده کردید. کیسه هایی رو برای ریختن زباله همیشه در سفر همراه خودتون داشته باشید و به مسافران دیگه هم بدید تا از ش استفاده کنن.این قانون اول سفره.

****************************************************

آیا میدانید شدت تصادفات و کشته های ناشی از آن با توان چهارم میزان سرعت غیر مجاز نسبت مستقیم دارد. به این معنی که با افزایش 20 درصدی سرعت ، شدت تصادفات دو برابر افزایش می یابد.

آیا میدانید وسایل نقلیه در سرعتهای بالا تحت تاثیر حرکات جانبی چرخهای عقب گرفته و غیر قابل کنترل خواهد شد

*************************************************

(5)

به نام خدا و سلام

**********************************************

لطفا چشمتون به جاده باشه  و گوشتونو بدین به ما

**********************************************

لطفا توی ِ جاده غیر از خودتون حواستون به بقیه هم باشه

**********************************************

و لطفا اسباب ِ دردسر ِ خودتونو و بقیه نشین چون همه با کلی امید و آرزو قدم به این جاده میذارن

***************************************************

با ما باشین که اینجا صدای ِ راهبران

صدای ِ امنیت ِ راه و جاده هاست

************************************************

و اما اندر احوالات ِ مقدمات ِ ضروری ِ سفر

توی ِ مسافرت یه چیزایی باید ِ ... اونم بایدهایی که نمیشه ازش تخطی کرد

یعنی محال ِ

توی ِ سفر بخصوص از نوع ِ جاده ایش

مقررات راهنمایی و رانندگی رُ رعایت کنید به ویژه در موقع رانندگی از تلفن همراه استفاده نکنید. برای حفظ ایمنی با وسایل ارتباطی غیرمستقیم گوشی همراه تماس برقرارکنید.

اگه خودروی شما مجهز به سامانه مسیریاب نیست حتما" نقشه راه همراه داشته باشید.

اگه در مقصد دوستان ویا بستگانی دارید که می خواهید ایام تعطیل رُ با اونها باشید حتماً اونهارُ در جریان سفر خودتون قرار بدید و اگه  در طول سفر توقفی دارید موقعیت خودتون رُ  به اونها اطلاع بدین

**********************************************

(خطرهایی نزدیک اما قابل ِ پیش بینی )

توقفی کوتاه برای انجام ورزش و کشش داشته باشید

بعد از هر 160 کیلومتر در یک مکان مناسب، وقفه ای کوتاه داشته باشید و حرکات کششی انجام دهید تا از گرفتگی عضلات و درد در نواحی کمر، گردن، شانه و ... جلوگیری کنید. در حقیقت زمانی که شما برای مدت زمان طولانی بنشینید، گردش خون در بدن به سختی انجام می گیرد به همین دلیل انجام حرکات کششی مخصوصا به راننده ها توصیه می شود

*************************************************

(خبر)

استان مازندارن و

کاهش 31 درصدی فوتی های رانندگی محورهای روستایی استان

تعداد فوتی های حوادث رانندگی در محورهای روستایی استان مازندران، در هشت ماهه سال 94 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 31 درصد کاهش یافته است. مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان مازندران با اعلام این خبر گفت : تعداد فوتی های روستایی در هشت ماهه سال گذشته 32 نفر بوده است که با نرخ کاهشی 31درصد این تعداد به 22 نفر در سال جاری رسیده است. ایشان همچنین افزود: با توجه به اینکه بیش از 60 درصد فوتی های روستایی، عابران پیاده و موتورسواران بوده اند، جهت کاهش تعداد فوتی در سال های گذشته اقدامات آموزشی متعددی در روستاها جهت ارتقای دانش عبور و مرور انجام شده است که از آن جمله می توان به انجام برنامه های آموزشی طرح ارتقای ایمنی موتورسواران، عابران پیاده، وانت بارها و ادوات کشاورزی در 140 روستای حاشیه راههای اصلی و فرعی استان از سال 91 اشاره نمود. در این طرح ها علاوه بر اقدامات آموزشی، جهت فرهنگ سازی اقلام ایمنی نظیر کلاه ایمنی موتورسوار، شبرنگ آشکار ساز و مثلث خطر جهت نصب بر بدنه موتورسیکلت، وانت بار و ادوات کشاورزی رایگان توزیع شده است. مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان مازندران تصریح کرد: هدف پیش بینی شده کشوری کاهش 10درصدی کشته ها بوده که، استان مازندران با کاهش 31درصدی در زمره استان های دارای عملکرد مطلوب و مثبت قرار گرفته است.

***************************************************************

استان هرمزگان و

ترانزیت بیش از سه میلیون تن کالا از مرز بندرعباس

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان هرمزگان گفت : از ابتدای سال تاکنون سه میلیون و 401 هزار و 562 تن کالای ترانزیتی از مرز بندرعباس وارد و خارج شده است. وی افزود : این میزان جا به جایی کالا موجب شده است تا بندرعباس از بین 32 مرز فعال کشور در جایگاه نخست ترانزیت قرار گیرد. وی در این زمینه اظهارداشت : در 9 ماهه نخست سال جاری دو میلیون و 455 هزار و 920 تن کالا از مرز بندرعباس وارد به دیگر مرزهای کشور ترانزیت شده است. این مقام مسئول ، بیشترین کالاهای ترانزیت شده از مرز بندرعباس را مواد سوختی ، انواع ترکیبات شیمیایی ، کالاهای ساختمانی ، لوازم خانگی و انواع پنبه نام برد. مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان هرمزگان همچنین میزان تناژ کالاهای ترانزیتی در کل کشور را در این مدت 8 میلیون و 802 هزار و 667 تن کالا عنوان کرد و افزود : مرزهای بندرعباس ، بندر امام ، پرویزخان ، باشماق و لطف آباد بیشترین جابه جای کالاهای ترانزیتی را داشته اند. وی افزود : 80 درصد از حجم کل ترانزیت کالا در کشور از طریق مرزهای نام برده شده صورت می گیرد و تنها 20 درصد متعلق به سایر مرزهای کشور مانند جلفا و بیله سوار است. مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان هرمزگان همچنین فعال ترین مرز ترانزیت خروج کالا در کشور را بندر امام ، بندرعباس و لطف آباد نام برد و گفت : در این مدت بیش از هشت میلیون تن کالای ترانزیتی از مرزهای کشور خارج شده است. ***************************************************

بر اساس آخرین امار هر بیست و هفت دقیقه یک خانواده دچار ِ صدمات ِ روحی .. فکری .. مالی .. و اجتماعی شدید ِ ناشی از از دست دادنه عضوی فعال از خانواده اش میشه

*********************************************

یه وقتایی آدم یه چیزایِ دسته اولی  میشنوه که باورش خیلی راحت نیست

یه چیزایی که توی  ِ جاده ، خواب از چشمات میپرونه

این حرفایی که میخوام بگم به درد ِ همه راننده ها میخوره

و بیشتر از همه به درد ِ راننده های ِ محترم ِ ماشینای ِ سنگین

مثلا شما میدونستین که :

سیاه شدن روغن موتور به معنی عدم کیفیت اون و معیار تعویض روغن نیست

شما میدونستین که گریس روی قطب باطری مانع از سولفته شدن سر کابل باطری نمی شه.

شما میدونستین در جا کار کردن ماشین در فصل سرما روش مناسبی برای گرم کردن ماشین  نیست  و باید خودرو رُ در حال حرکت گرم کنین

شما میدونستین که از ساسات فقط برای روشن کردن خودرو در هوای سرد استفاده میکنن

میدونستین که ترموستات خودرو رُ هرگز  نباید باز کنین

و میدونستین که در صورت توقف بیشتر از 2 دقیقه  باید خودرو رُ  خاموش کنید

و میدونستین که سرعت زیاد و ترمزهای ناگهانی باعث 50%افزایش سوخت میشه

 

دیگه از ما گفتن بود و از شمام ایشالا شنیدن

**********************************************

 

سفرِ خوب رُ ما میسازیم

سفری که شیرین بودنش سخت نیست

پس لطفا برای ِ هم لحظه هایی به یادموندنی رُ رقم بزنیم

 

 

 


  • ۹۴/۱۰/۳۰
  • رادیو بدون شایعه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی