رادیو بدون شایعه

بایگانی
  • ۰
  • ۰

دانستنی 2

دانستنی 

  

(1)

اگه شما هم گاهی  دچار بی خوابی میشید و راه حلی برای این موضوع پیدا نمی کنید؟

گوشتون به شنیدنه حرفای ِ یه  متخصص تذیه دسته اول تیز باشه که میگه: مصرف جوشانده عناب باعث تقویت دستگاه گوارشی می‌شود، گرفتگی صدا را برطرف می‌کند و باعث رفع بی‌خوابی می‌شود.

ایشون میگن عناب 2 یا 3 سانتی‌متر طول دارد و میوه نارس آن لغزان و سبز رنگ است و طعمی شبیه سیب دارد که هسته آن سخت و مخروطی شکل است و از نظر طب قدیم طبع سرد دارد.

عناب خشک آرام بخش، ضد بیماری‌های تنفسی، بند آورنده خون و مقوی بدن است، تصفیه‌کننده خون است و به هضم غذا کمک می‌کند.

این متخصص تغذیه در ادامه گفت: مصرف ریشه عناب برای رفع سوءهاضمه مفید است، ضد آلرژی است، به دلیل داشتن لعاب زیاد نرم‌کننده سینه است، ملین و ادرار آور است و برای سرفه‌های شدید می‌تواند مفید باشد، بی‌خوابی را برطرف می‌کند، جوشانده پوست درخت عناب، داروی ضد اسهال است و برای بیماران مبتلا به آسم مفید است.

از دیگر خواص این میوه می‌توان به برطرف کننده خستگی و تب بر بودن آن اشاره کرد. جوشانده عناب، گرفتگی صدا را برطرف می‌کند، باعث تقویت دستگاه گوارشی می‌شود و برای سلامت کلیه‌ها مفید است.

*************************************************

(2)

یکی از بهترین سوغات ِ شهر تماشایی کاشان که طرفدارهای ِ بین المللی داره گلاب ِ

گلاب(ROSE WATER) از تقطیر گل محمدی (ROSADAMASCENA) به دست می آید که از نظر عطر در میان سایر گل ها ممتاز است و خواص درمانی فراوانی دارد.

گل محمدی از خانواده ی گل سرخ با گل برگ هایی به رنگ صورتی است. این گل ها در خرداد ماه ظاهر می شوند و در همین ماه است که گلاب گیری انجام می پذیرد. گل محمدی رایحه ی خوشی دارد و گلاب نیز همین رایحه ی خوش را در خود تثبیت می کند.

براساس مدارک جدید، ایرانیان اولین قومی بودند که از «گل سرخ»، اسانس و گلاب را به روش تقطیر به دست آوردند و سپس این فن را به سایر نقاط دنیا انتقال دادند. «ابن سینا» دانشمند بزرگ ایرانی، تحقیقات وسیعی در مورد استخراج اسانس ها به روش تقطیر داشته است.

نام گلاب با فرهنگ سنتی و باورهای مذهبی مردم نیز درآمیخته است. گلاب خاص ایران است و جالب آن که فقط در شهر کاشان به عمل می آید.

 

پرورش گل محمدی با تاریخ «قمصر» عجین شده است. هر چند امروزه گلاب گیری از «قمصر» به «نیاسر» یکی از بخش های دیگر کاشان گسترش پیدا کرده، ولی گلاب قمصر در نوع خود هم چنان بی رقیب مانده است.

گلاب کاشان در پیشینه ی ادبیات ایران نیز رسوخ کرده و جایگاه ویژه ای داشته است، به طوری که شعرا برای تلطیف اشعار خود از نام گلاب با آمیزه ای از معشوق خود نام می برده اند.

گلاب با آئین های مذهبی همخوانی دیرینه ای دارد. به طور نمونه حدود یک قرن است که گلاب قمصر بر سر و روی دسته های سینه زنی ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) پاشیده می شود. هم چنین هر ساله کعبه را پس از پرده برداری با گلاب ایران شستشو می دهند.

کعبه را گفتم که این عطر دل انگیز از کجاست                               هاتفی گفتا که بی شک از گلاب قمصر است

از تقطیر مجدد گلاب، فرآورده ای به دست می آید که به آن « گلاب دو آتشه » می گویند. اگر مجداً گلاب دو آتشه را تقطیر کنند گلاب غلیظی از نظر اسانس به دست می آید که فوق العاده معطر بوده و در حقیقت گلاب ناب و خالص است.

 

در طب سنتی گلاب به عنوان گرمی شناخته می شد که PH خون را به سمت قلیایی می برد.

در گذشته گلاب در طب سنتی مصارف درمانی بسیاری داشته است. به عنوان مثال دندان درد را با چکاندن چند قطره گلاب روی دندان پوسیده تسکین می بخشیدند. در طب سنتی گلاب به عنوان گرمی شناخته می شد که PH خون را به سمت قلیایی می برد.

 

اثرات مفید گلاب بر پوست بدن

یکی از مهم ترین کاربردهای گلاب، جهت مواظبت از پوست است. گلاب برای انواع پوست ها به خصوص پوست های خشک و حساس مناسب است. یکی از موارد استفاده ی گلاب جهت پاک کردن پوست می باشد و می توان به جای محصولات شیمیایی پاک کننده، از آن استفاده کرد.

 

استفاده ی دیگر آن جهت طراوت و تازگی پوست است؛ بدین گونه که پس از هر بار استحمام که منافذ پوست بازتر هستند، گلاب را به پوست صورت بمالید. در این حالت اسانس موجود درگلاب به سرعت جذب پوست می شود که با توجه به اثرات آن در افزایش جریان خون، باعث شادابی پوست می گردد. البته استفاده ی مداوم از این روش می تواند این اثرات مطلوب را ایجاد کند.

 

گلاب به دلیل داشتن خاصیت ضد عفونی کننده و هیدراته (آبدار) کردن برای پوست سر و مو مفید است.

گلاب حتی برای رفع جوش های بدن نیز موثر است. برای این کار مقداری گلاب را با جوش شیرین مخلوط کنید تا خمیر نرمی به دست آید. سپس این خمیر را مدت یک ساعت یا تمام شب ( موقع خواب ) روی جوش های خود قرار دهید .

گلاب به دلیل داشتن خاصیت ضد عفونی کننده و هیدراته (آبدار) کردن برای پوست سر و مو مفید است. برای این کار، با استفاده از یک قطره چکان، گلاب را روی پوست سر خود بریزید.

 

 

 

- گلاب برای بیماری های گوارشی مانند نفخ، دل به هم خوردگی و اسهال مزمن مفید است.

- گلاب در رفع دردهای روماتیسمی نیز موثر است.

- از بُخور آن می توان برای درمان گلودرد و بیماری های تنفسی استفاده نمود.

- گلاب ، قلب و معده را تقویت می کند، اضطراب را از دل دور می کند.

 

براى معالجه اشخاص گرمازده، بهترین راه خورانیدن گلاب همراه با مقداری یخ است، به قدرى که تولید قى نموده و صفرا را خارج نماید.

- گلاب بهترین نوشیدنی برای کسانی است که دچار خونریزی سینه و گلو هستند.

- گلاب ناراحتی سینه را از بین می برد و از ابتلا به بیهوشی جلوگیری می کند.

- نوشیدن گلاب خنک، گرمی درون را از بین مى برد و بدن را تقویت مى کند.

- بوییدن گلاب براى تقویت قلب و رفع بیهوشى و تقویت حواس باطنى مفید است.

- براى معالجه اشخاص گرمازده، بهترین راه خورانیدن گلاب همراه با مقداری یخ است، به قدرى که تولید قى نموده و صفرا را خارج نماید.

- نوشیدن و بوییدن «گلاب» سردرد را برطرف می کند، مخصوصا سردردى که در اثر استنشاق هواى آلوده یا شنیدن سر و صدا باشد.

*********************************

(3)

اگه شما هم گاهی دچار استرسهای ِ شدید میشین

به چیزایی که میخوام بگم خوش گوش کنین

1 - مدیتیشن (meditate)

اگر فکر می کنید مدیتیشن انجام یک سری حرکات سخت و در آوردن صداهای عجیب است، کاملا در اشتباهید. انجام هر حرکت یا کار تکراری که موجب آرامش شما شود، می تواند نوعی مدیتیشن باشد مثل: پیاده روی، شنا، نقاشی،  بافندگی و حتی رانندگی.

 

وقتی ذهن شما درگیر کار، روابط دوستانه یا خانوادگی است، بهتر است برای 5 تا 10 دقیقه به هیچ چیز فکر نکنید و اجازه دهید ذهنتان کمی آرام شود. اگر این کار را هر روز انجام دهید ،متوجه خواهید شد که به مرور زمان استرس شما کم می شود.

 

2 - به چیز دیگری بیندیشید

اگر ذهنتان آنقدر درگیر مشلات است که نمی توانید مدیتیشن کنید، حواستان را به یک موضوع دیگر پرت کنید. مثلا دوست دارید به کجا سفر کنید، یا خانه رویاهایتان را تصور کنید.

 

هدف از این کار دور کردن استرس است. هر چه تصور شما به واقعیت نزدیک تر باشد ، احساس آرامش بیشتری خواهید داشت.

 

3 - نفس عمیق بکشید

استرس و عصبانیت باعت کوتاه تر و تند شدن تنفس می شود، در صورتی که آرامش با نفس های عمیق و آرام همراه است، پس برای تغییر وضیعیت تنش خود، حالت نفس کشیدن خود را تغییر دهید.

 

یک آه بلند بکشید. حالا تصور کنید که شکم شما مکانی قدرتمند است. در حالی که تمرکز شما روی شکمتان است سعی کنید نفس عمیق بکشید. دم، احساس کنید که شکم و پهلوهایتان باد می شود. بازدم، احساس کنید که شکم و پهلوهای شما جمع می شود. این کار را 10 بار تکرار کنید و هر بار احساس آرامش بیشتری کنید.

 

4 - به اطراف خود نگاه کنید

کلر مایکلز ( Claire micheals) نویسنده کتاب "10 راه حل ساده برای از بین بردن استرس" می گوید: قدرت تمرکز برای داشتن زندگی راحت و معنا دار ضروری است.

 

اگر نسبت به چیزهایی که اتفاق می افتد بی توجه باشیم، داریم مانند یک کودک زندگی می کنیم. تمرکز حواس یعنی توجه کامل روی انجام یک کار در یک زمان مشخص، پس از چند بعدی بودن و انجام یک کار در لحظه خودداری کنید. زندگی کردن در زمان حال می تواند کمک زیادی به کم شدن نگرانی های شما بکند و آرامش بیشتری به شما بدهد.

 

تمرکز روی اشیاء اطرافتان تمرین خوبی برای از بین بردن استرس است. اگر خارج از منزل هستید، از رنگ و بوی گل ها لذت ببرید، به صدای آواز پرندگان گوش کنید و یا به یک درخت با دقت نگاه کنید. در فروشگاه ها به جزئیات یک لباس در پشت ویترین دقت کنید، زیور آلات را خوب نگاه کنید و روی چگونگی ساخت آن تمرکز کنید. با انجام این کارها به راحتی می توانید استرس را از خود دور کنید.

 

5 - چای داغ بنوشید

اگر اهل خوردن قهوه هستید، بهتر است سعی کنید به جای قهوه چای سبز بنوشید. خوردن قهوه استرس را زیاد می کند در حالی که چای سبز آرام بخش است. نیکولاس پریکان (Nicolas perricone) نویسنده کتاب "7 راز سلامتی و زیبایی" می گوید: چای سبز باعث سلامت و زیبایی می شود.

 

6 - عشق بورزید

یکی از راه های کم کردن استرس و داشتن آرامش بغل کردن حیوانات خانگی  ویا ناگهانی بغل کردن یکی از دوستان و یا افراد خانواده است. وقتی با دوست خود راجع به مسائل خوب صحبت می کنید، در واقع استرس خود را کم می کنید.

 

متخصصان می گویند روابط اجتماعی به مغز شما کمک می کند بهتر فکر کند و شما را تشویق کند که برای مسائلی که قبلا حل آنها غیر ممکن می نمود، راه حل مناسب پیدا کنید. مطالعات نشان داده روابط فیزیکی مثل نوازش یا بغل کردن ، به کاهش فشار خون و استرس کمک می کند.

 

7 - خودتان را ماساژ دهید.

وقتی عضلات شما گرفته است و وقت کافی ندارید که به یک متخصص مراجعه کنید

 

8 - زمانی را در خارج از منزل یا محل کار سپری کنید

افراد بالغ هم به تفریح احتیاج دارند. پس اگر احساس کردید که بیش از حد معمول استرس دارید و یا عصبانی هستید، یک جای آرام و ساکت برای استراحت پیدا کنید که بتوانید استرس و مشکلات خود را فراموش کرده و خود را ریلکس کنید. چند نفس عمیق بکشید و سعی کنید خود را آرام کنید. به خاطر داشته باشید که زمان همیشه در دستان شماست، پس آرام باشید.

 

9 - خود را با موسیقی سرگرم کنید

موسیقی می تواند ضربان قلب را کاهش  و روح را تسلی  دهد. متخصصان می گویند هنگامی که استرس شما زیاد می شود، با گوش دادن به یک موسیقی آرام و مطبوع، به کاهش ضربان قلب و استرس خود کمک کنید.تحقیقات نشان داده  گوش کردن  موسیقی سنتی آرام بخش است. ( مترجم : قابل توجه خوانندگان عزیز ، به یاد خدا بودن و گوش دادن به صوت دل انگیز قرائت قرآن می تواند بهترین تاثیر را داشته باشد.)

 

10 - به مغزتان استراحت دهید

30 ثانیه کافیست تا استرس شما جای خود را به آرامش بدهد. برای اینکار باید ذهن خود را به سمت موضوعات جالب و مثبت منحرف کنید. با تصور هر چیزی که به شما انرژی مثبت می دهد ، شروع کنید؛ تصویری از فرزند و یا همسرتان، عکس حیوانات ، تصور جواهر مورد علاقه شما که برای خریدش پول پس انداز کرده اید و تمام فکر هایی که برای مدت کوتاهی می تواند لبخند را روی لبان شما بیاورد، می تواند شما از یک فرد عصبی به فردی آرام تبدیل کند.

***************************************

(4)

شادی یکی از بزرگترین رازهای عالم ِ که همه دوست دارن ازش سردربیارن

1-     گذشته را فراموش کنید تا زندگی شادی داشته باشید

 

یکی از کلیدهای خوشحالی، خاطره بد است ( Rita Mae Brown)

 

مطمئن باشید اگر کوله باری از خاطرات گذشته را حمل کنید هیچوقت خوشحال نخواهید بود. کار اشتباهی انجام دادید؟ تجربه وحشتناکی داشتید؟ هر چه که هست، باید فراموش کنید. حالا دیگر هیچ کاری نمی‌شود برای امور گذشته کرد به قول معروف گذشته ها گذشته الان باید برای زمان حال خود انرژی بگذارید و به آن تمرکز کنید.

 

۲- در زندگی مسوولیت پذیر باشید

 

راز شادی آزادیست و راز آزادی جرات ( Thucydides)

 

برای خوشحال بودن باید آزدی داشته باشید و بیشترین آزادی لازم، آزدی در انتخاب است. مهم نیست در چه شرایط بدی هستید این مهم است که برای هر کاری انتخابی آزادانه داشته باشید. مردم می‌توانند شما را آزار بدهند، اما این انتخاب با شماست که چگونه در قبال رفتار آنها عکس العمل نشان دهید. ولی همانطور که در گفته بالا اشاره شد، آزادی جرات می خواهد. آزادی انتخاب نیازمند جرات است تا بتوان مسوولیت زندگی را بر عهده گرفت. وقتی که کاری خوب پیش نمی‌رود نباید دیگران را مقصر بدانید. مسئولیت پذیر باشید چرا که شما قدرت انتخاب دارید.

 

۳- روابط بیشتری داشته باشید تا شادی بیشتری در زندگی تان به وجود بیاید

 

روابط بیشتر موجب شادی بیشتر می شود

شادی حقیقی زندگی در دوستی هایی که در طول زندگی می سازیم، یافت می شود.

 

دوستی با دیگران جایی‌ است که می‌توانیم خوشحالی واقعی را دریابیم. دلیلش ساده است: فقط در طول یک دوستی هم می‌ توانیم دوست داشته باشیم و هم دوستمان داشته باشند. تثبیت روابط با دیگران را یکی از مهمترین مسائل زندگی تان بدانید تا یک قدم به شادی حقیقی نزدیک شوید.

 

۴- محبت تان را چند برابر کنید تا شادی تان چند برابر شود

 

هر چه بیشتر محبت کنید، راه های بیشتری نیز برای شاد بودن خواهید داشت. (Charlotte- Catherine).

 

علاقه، شما را به خوشحالی هدایت میکند. بنابراین نه تنها باید محبت تان را چند برابر کنید، بلکه باید خوتان را در معرض محبت دیگران نیز قرار دهید. با اینکار راه های جدید برای رسیدن به خوشحالی ایجاد می کنید. کلید گسترش محبت، کنجکاوی است. اگر فردی کنجکاو باشید، موج بی انتهای اتفاق های جالب منتظرتان خواهد بود.

 

۵- شخصیت خود را بسازید!

 

شخصیت، اساس خوشحالیست و خوشحالی ضامن شخصیت ( George Santayana)

 

ساختن شخصیتی درست از خود لازمه شاد بودن است. هنگامی که شما با خود و دیگران  روراست هستید، در صلح خواهید بود. راه خود سازی با قول دادن و روی قول تان ماندن شروع می شود. مثلا: شما به خودتان قول می دهید که سیگار نکشید. وقتی روی قول تان می مانید، شخصیت تان را می سازید . یا اینکه به بقیه قول می دهید که سر وقت کارتان را انجام دهید؛ وقتی روی حرفتان می مانید، شخصیت تان را می سازید.

 

۶- خودتان باشید!

 

قله شادی وقتی قابل دسترس است که فرد آنچه که هست، باشد. ( Desiderius Erasmus)

 

در صورتی می توانید خوشحالی را حس کنید که خودتان باشید. با انتظارات مردم از شما زندگی نکنید. شاید آنها از شما انتظار داشته باشند که شغلی خاص و روش زندگی خاصی داشته باشید اما وادار به اینکار نشوید. آنچه که هستید را بیابید و خودتان باشید.

 

۷- با هدف زندگی کنید

 

شادی واقعی از وقف کردن خودمان برای رسیدن به هدف بدست می آید. (William Cowper).

 

برای داشتن یک زندگی رضایت بخش، باید هدف زندگی تان را بیابید و با صداقت تمام آن را دنبال کنید. ببینید چه چیزهایی برای شما مهم است و جرات پیگیری از آنها را برای خود فراهم سازید.

 

۸- سپاسگزاری‌هایتان را بشمارید

 

شادی هرگز به سمت افرادی که حاضر به تشکر کردن از آنچه دارند، نیستند؛ نمی آید.

 

خوشحال بودن آسان است اگر سپاسگزار باشیم. متاسفانه، دیدن چیزهایی که نداریم برای همه آسان تر از چیزهایی است که داریم. بعضی وقتها همه ما احتیاج به ضرری داریم که یادمان بیفتد برای آنچه که داریم سپاس گوییم. به آنچه که دارید بنگرید، به زودی متوجه می‌شوید که چیزهای زیادی برای خوشبختی دارید.

 

۹- خوش بین بودن همیشه باعث شادی می شود

 

نه مکان و نه شرایط تاثیری بر شادی ندارد اما ذهن به تنهایی هم می تواند خوشبختی بیاورد و هم بدبختی (Roger L’Estrange).

 

انسان‌های خوشحال می‌دانند که ذهن شان را چطور کنترل کنند. آنها هیچوقت اجازه نمی دهند تا افکار منفی وارد ذهن شان شوند. افراد شاد به وضعیت بد با افکار مثبت می نگرند. آنها همیشه در این باورند که حتی در بدترین شرایط می‌توان نکته مثبتی از همان وضعیت بد دریافت کرد.

 

۱۰- در کارتان خلاقیت به خرج دهید

 

خوشحالی در لذت موفقیت و هیجان تلاش خلاقانه است. ( Franklin D. Roosevelt).

 

وقتی از خلاقیت تان استفاده می کنید ناخودآگاه شاد می شوید چرا که می دانید کاری که به اتمام رسانده اید همه و همه برگرفته از ذهن خلاقانه تان بوده است.

 

۱۱- با آنچه که دارید، شروع کنید

 

انسان های احمق در دوردست ها به دنبال خوشحالی هستند، اما افراد عاقل خوشحالی را در خودشان پرورش می دهند. (James Oppenheim).

 

مردمان شاد نیازی به چیزی که مجبور به شادی شان کند، ندارند. احتیاجی به شغلی خاص و سطح درآمد بالا ندارند. در عوض، آنها یاد گرفته اند با آنچه که دارند شادی کنند. آنها هنر رضایت مندی را یاد گرفتند. به آنچه که دارید قانع باشید تا خوشحال و مسرور شوید.

 

۱۲- تغییر کنید تا همیشه شاد باشید

 

آنهایی که تمایل به خوشحالی و عاقل بودن دارند اغلب باید تغییر کنند. (Confucius).

 

برای شاد بودن باید بالغ باشید. در حقیقت، روند یادگیری به خودی خود لازمه شاد بودن است. تا حالا هیجان رسیدن به چیزی را  احساس کرده اید؟ تا حالا از رسیدن به مرتبه بالاتری در زندگی مسرور شده اید؟ سعی کنید خود را در هر شرایطی به سمت و سوی شادی سوق دهید و هر چند وقت یکبار در زندگی تان تغییری بوجود آورید.

 

۱۳- از استعدادهایتان استفاده کنید

 

شادی در قدرت و استعداد های فرد خلاصه می شود. ( Douglas Pagels).

 

از این نقل قول دو نکته را می‌توان دریافت کرد: اول اینکه باید استعدادهای خود را پیدا کنید، دوم اینکه از این استعدادها تمام و کمال استفاده کنید. قطعا لذت کاری را که با ذوق و شوق خودتان انجام می دهید همیشه بیشتر از کارهای حاضری است.

 

۱۴- حواس تان به مسائل پیش پا افتاده باشد تا شادی تان خراب نشود!

 

خوشخبتی بیشتر افرادی که می‌شناسیم با مصیبت های بزرگ خراب نمی شود، بلکه تکرار مسائل مخرب کوچک آنها را اندوهگین می کند. (Ernest Dimnet).

 

درست است! در اغلب موارد این اتفاقات وحشتناک نیستند که خوشحالی ما را خراب می کنند. مسائل کوچکی هستند که شاید مهم به نظر نرسند ولی می‌توانند مخرب روحی بزرگی باشند. حتی قطره های کوچک می توانند کشتی خوشبختی شما را نیز غرق کنند، بنابراین حواستان را جمع کنید.

 

۱۵- بلند پروازی نکنید! استرس شادی را نابود می‌کند!

 

اتمام جاه طلبی، آغاز خوشبختی است.

 

اینکه زیاده خواه هستید خوب است، اما حریص نباشید. خودتان را به بهترین نحو بهبود بخشید اما ذهنتان را به همه چیز اختصاص ندهید.

 

۱۶- دیگران را شاد کنید تا از شادی آنها احساس خوشبختی کنید

 

شادی مانند عطریست که تا خودت از آن استفاده نکنی به دیگران نمی زنی. ( Ralph Waldo Emerson).

 

راه خوشحال بودن این است که اول دیگران را شاد کنید. هرچه بیشتر به مردم کمک کنید تا بخندند، بیشتر مسرور خواهید شد. خوشبختی و شادی از طریق خودخواهی بوجود نمی آید بلکه بالعکس. به قول معروف از هر دست بدهی از همان دست پس می‌گیری.

 

۱۷- یاد بگیرید دلسوز دیگران باشید

 

اگر می خواهید دیگران را شاد کنید، تمرین دلسوزی کنید. اگر می خواهید خود را شاد کنید، باز هم تمرین دلسوزی کنید. (The Dalai Lama).

 

دلسوزی امری محبت آمیز است و از خود پرستی افراد می کاهد. دلسوزی کردن هم می تواند دیگران و هم خود فرد را شاد کند. اما همین دلسوزی نیاز به تمرین دارد. از فکر کردن به افراد اطرافتان شروع کنید. از احتیاجات آنها باخبر شوید و راهی برای ملاقات با آنها پیدا کنید. حتی اگر اینکار از سر دلسوزی نباشد، کم کم به عنوان تمرین دلسوزی تلقی می شود.

 

در هر صورت تمام این راهکار ها را در این نقل قول خلاصه می کنم:

 

شادی را خود ما انسان ها می سازیم

 

این ما و شما هستیم که تصمیم می گیریم در زندگی شاد باشیم یا نباشیم. بیایید تصمیم بگیریم که هیچ وقت شادی‌هایمان را خراب نکنیم!  حتی اگر زلزله، سیل، یک کوه بدهی و قرض و وام و تورم هم در مسیرمان قرار گرفت.

 

در همین شرایط هم خنده و انرژی مثبت دادن به دیگران را فراموش نکنید! ما در قبال همه انسان های کره زمین مسوولیم! اگر اطرافیان ناامیدانه سرشان را پایین انداختند شما با روحیه قوی نگذارید آنها جلوی مشکلات زانو بزنند!

******************************************

(5)

لطفا همیشه لبخند بزنید

راز خنده در چیست ؟

 

خنده خورشیدی است که زمستان را از چهره ی آدمی بیرون می راند . [1]

 

خنده همه چیز انسان است !

خنده اخلاق را تغییر می دهد .

خنده استرس و نگرانی را دور می کند .

خنده انسان را جذاب تر می کند .

خنده انسان را جوانتر جلوه می دهد .

خنده انسان را لاغر تر می سازد .

خنده انسان را مثبت اندیش می سازد .

خنده انسان را موفق تر و خوشبخت تر جلوه می دهد .

خنده باعث اجتناب از درگیری و برخورد است .

خنده باعث تقویت روابط اجتماعی است .

خنده باعث تقویت یادگیری و تمرکز است .

خنده باعث تمدد اعصاب است .

خنده باعث کاهش تنش عضلانی است .

خنده باعث کاهش درد است .

خنده باعث بهبود کارکرد مغز است .

خنده بیماری را در بدن زایل می کند .

خنده به شفابخشی معجزه آسا منجر می شود .

خنده سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد .

خنده فشار خون را پائین می آورد .

خنده گویای پذیرش و تعاملات مثبت است .

خنده لذت را جذب می کند .

خنده مسری است .

خنده منفی گرایی را رها می کند .

خنده موجب افزایش هورمون ها می شود .

خنده نشانه اعتماد به دیگران است .

خنده و قهقهه باعث می شود که اکسیژن بیشتری وارد ریه ها شود .

*******************************************************

(6)

راز ِ بزرگ ِ آرامش

در دنیای پراضطراب و استرس امروز، آرامش و راحتی خیال نعمتی است که بسیاری آرزوی آن را دارند. اما برای رسیدن به آرامش تنها آرزو کافی نیست، بلکه باید قدم پیش نهاد و کاری کرد. آن چه در این ستون تقدیم شما می شود، هفت راز آرامش و شادی است که به عنوان برخی تکنیک های روانشناختی در رفع تشویش و نگرانی، آرامش، نشاط و شادی را در زندگی شما رونق می بخشد:

۱) راز اول: با خدا ارتباط برقرار کنید

حداقل نیاز انسان به روح خدایی، مانند احتیاج نوزاد است به مادر، به همان میزان که جسم برای ادامه حیات به هوا و غذا نیازمند است، روح و باطن نیز به هدایت الهی و روح ربانی محتاج است. آرامش جان، زمین حاصلخیز است که دانه های «خواست و نیاز» در آن به خوبی می روید، نیازهای به حق خود را در یاد خداوند که آرامش جان و قلب است، بکارید تا به خوبی تحقق یابند. خداوند همراه کسی است که او همراه خداوند باشد. با توجه به خداوند و خواندن نام های او، همراهی و پشتیبانی خدا را به سوی خود جلب کنید. انسان همان است که به آن توجه می کند، پس به خداوند توجه کنید تا الهی شوید! به خدا توکل کنید. هر چه ارتباط شما با خدا «آن نیروی عظیم و خرد لا یتناهی» بیشتر و بیشتر شود، آرامش و نشاط بیشتری را در خود تجربه می کنید و هر چه ارتباط شما با خدا محدودتر شود، ترس و اضطراب بیشتری بر شما چیره می شود. خداوند فرموده است: «اگر مرا یاری کنید، شما را یاری می کنم و قدم هایتان را استوار می گردانم.» یار خدا بودن یعنی براساس قوانین الهی رفتار کردن، گناه نکردن، کمک به دیگران، نرنجاندن دیگران، احترام به والدین و غیره. «یار خدا بودن» در واقع همان «یاری کردن به خود» است.

************************************************

(6)

آرامش بزرگترین راز زندگی

برآرامش درونی تمرکز کنید

در دل توفان هم آرامش نهفته است. مهم نیست که در هر زمانی از روز چه اتفاق بیفتد. هر چه مسایل به نظر مشکل و پردردسر بیابند و هر چه قدر هم که بخواهیم کارهای زیادی را در آن واحد انجام دهیم، باید فقط به خلوتگاه درون خویشتن برگردیم و آرامش درونی پیدا کنیم. برای دسترسی به خلوتگاه درونی، چشم هایتان را ببندید و روشنایی آرام و ملا یمی را درون خود تصور کنید. این فضا جایی است که ضربان قلب شما به فرمان شما آرام می تپد- به آن جا بروید. از دور دست، استاد معنوی تان از راه می رسد; در گوشتان زمزمه می کند: «هر جا می توانید خوبی کنید، در هر چه می توانید، به هر شکل که می توانید، هر وقت که می توانید، به همه اشخاصی که می توانید و تا زمانی که می توانید نور سفیدی فضای دلتان را آرام می کند، سپس بر این آرامش حاصل شده تمرکز کنید.

 

  • ۹۴/۰۹/۲۹
  • رادیو بدون شایعه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی