رادیو بدون شایعه

بایگانی
  • ۰
  • ۰

برنامه زنده صدای راهبران

 

به نام خدا و سلام

**************************************************

شما شنونده صدای ِ امنیت ِ جاده و سفرهایی سلامت هستید

*******************************************

صدایی همراه با شما از آغازین نقطه سفر تا پایان ِ مقصد

*********************************************

آخرین اخبار ِ راه و جاده و آخرین دستاوردهای ِ حوزه حمل و نقل همین جا

و در همین برنامه

******************************************

با ما مهم ترین تیترهای ِ خبری ِ این هفته رُ مرور کنید

******************************************

آماده باش41 اکیپ راهداری در سطح راههای گیلان

*******************************

سامانه اطلاع رسانی " 141 " راهنمای جامع حمل و نقل برون شهری

*********************************

جابه جائی بیش از 12 میلیون تن کالا در شش ماهه اول سال جاری در استان فارس

********************************

صادرات ِ 27 میلیون تن کالا از مرزهای زمینی و آبی کشور

**********************************

ایمن سازی ِ فیزیکی ِ 25 مدرسه حاشیه راه ها استان هرمزگان

************************************

و ..... رشد 8 درصدی تعداد رانندگان باری و مسافری حمل و نقل بین شهری استان مازندران

**********************************************************

برای ِ دقایقی بیشتر با ما همراه باشید

*********************************************************

آماده باش41 اکیپ راهداری در سطح راههای گیلان

مدیرراهداری استان گیلان با تشریح فعالیتهای راهداری درفصل زمستان گفت:با توجه به شروع بارش های زودهنگام در استان،41 اکیپ ثابت و سیار راهداری با481 نفر نیروی راهدار وبا استفاده از 264 دستگاه خودروی سبک و سنگین در 16راهدارخانه ثابت و 9راهدار خانه سیار مستقر شدند. وی افزود: تمهیدات لازم برای راهداری زمستانی در طول راههای حوزه استحفاظی گیلان صورت گرفته است وپایگاه‌های راهداری و راهدارخانه‌ها درطول راه‌های استان درحد امکانات موجود تجهیز شده‌اند تا در فصل زمستان به مسافران جاده‌ای خدمات و سرویس دهی مناسب ارائه شود. وی با تاکید بر ضرورت آمادگی کامل اکیپ‌های راهداری تصریح کرد: برای اجرای هرچه بهتر عملیات زمستانی، ذخیره سازی نمک و ماسه، تأمین سوخت، تعمیر و تجهیز ماشین آلات راهداری زمستانی، تأمین و آموزش نیروی انسانی را در دستور کار قرار داده ایم. همچنین تجهیز راهدارخانه ها و سیستم های ارتباطی آنها، فعال نمودن گشت های راهداری و تهیه لباس فرم برای تمامی اکیپ ها و نصب GPS برروی ماشین آلات از دیگر تمهیدات این اداره کل است. مدیر راهداری گیلان با بیان اینکه بیش از 97 کیلومتر از راههای استان گیلان در نقاط برفگیر قرار دارد گفت: کلیه محورها اصلی ، فرعی وروستایی خصوصا مناطق کوهستانی تحت پوشش عوامل راهداری قرار دارند وطبیعی است که در مناطق کوهستانی برف‌گیر و دارای بارش بیشتر، امکانات و عوامل راهداری بیشتری مستقر خواهند شد.

***************************************************

مطئنم که شما هم گفتنیهای ِ زیادی دارین

شماره پیامکی ما :

*************************************************

سامانه اطلاع رسانی " 141 " راهنمای جامع حمل و نقل برون شهری

سامانه جامع اطلاع رسانی " 141 " راهنمای جامع حمل و نقل برون شهری جاده های کشور به همراه اپلیکیشن ویژه تلفن های همراه نسخه اندروید آماده ارائه اطلاعات به کاربران است. معاون حمل و نقل و پایانه ها بیان کرد : به منظور ایجاد ارتباط میان کاربران راه و مسئولان این حوزه از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سامانه جامع اطلاع رسانی " 141" شامل سه بخش گویا، پیامک و بخش پایگاه اطلاع رسانی تهیه شده است . وی گفت : این سامانه در جهت جلوگیری از ترافیک و اتلاف زمان در سفر ، مخاطبان و کاربران پس از برقراری ارتباط با سامانه از طریق تلفن از خدماتی چون آگاهی ازآخرین وضعیت ترافیکی و جوی، اطلاع از محدودیت های تردد وسایل نقلیه درمحورها را توسط بخش گویا و اپراتوری مطلع می شوند. وی افزود: کاربران این بخش هم چنین می توانند برای دریافت مسیر و مسافت بهینه بین شهری از طریق شماره گیری کد مخابراتی قدیم شهرهای مبدا و مقصد به صورت گویا و مکتوب از طریق نمابر، ارتباط با اپراتور و ارایه پیشنهادها و انتقادات بهره مند  شوند. وی تصریح کرد :علاوه بر این در بخش پایگاه اطلاع رسانی این سامانه خدماتی چون وب سایت http://www.141.ir نرم افزار کاربردی تلفن همراه 141 ،بخش دریافت دریافت سوال، انتقاد و پیشنهاد، صندق پیامک 2000141، بخش دریافت انتقاد و پیشنهاد سامانه گویای 141 ، رایانامه (ایمیل) info@nrmc.ir مهیا شده است.

******************************************************

سایت اینترنتی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای

سایتی جامع از اطلاعات جاده ای

هواشناسی

و تکنولوژهای ِ نوین

www.rmto.ir

**************************************************

جابه جائی بیش از 12 میلیون تن کالا در شش ماهه اول سال جاری در استان فارس

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های فارس با اعلام این مطلب گفت: بیشترین کالای حمل شده شامل خاک نسوز ، سیمان ، محصولات کشاورزی و ساختمانی متعلق به شهرستان های شیراز ، آباده و مرودشت بوده است .وی گفت : در حال حاضر تعداد 36هزار و دویست انواع وسائط نقلیه باری  کار جابه جائی انواع محصولات را در سطح استان بعهده دارند.

وی ادامه داد: این تعداد ناوگان عمدتاً تحت پوشش 225 شرکت حمل و نقل جاده ای کالا شامل  2 شرکت حمل و نقل بین المللی ، 19 شرکت تعاونی حمل و نقل جاده ای (کامیونداران) و 17 شرکت حمل و نقل فرآورده های نفتی و مابقی شرکتهای حمل و نقل کالای داخلی قرار دارند .

مدیرکل حمل و نقل جاده ای فارس تعداد رانندگان فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالای استان دارای کارت هوشمند را 53 هزار و 600 راننده  و رانندگان بخش حمل و نقل مسافر را7هزار و یکصد راننده اعلام کرد .

******************************************************

صادرات ِ 27 میلیون تن کالا از مرزهای زمینی و آبی کشور

​طی 6 ماهه سال 94، در مجموع18 میلیون و 979هزار تن کالاهای نفتی و غیرنفتی از مرزهای زمینی و آبی وارد و 27 میلیون تن کالا از مرزهای کشور صادر شده است، که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته میزان واردات 8 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات این سازمان با اعلام این خبر افزود: در پی اقدامات مؤثر وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در زمینه بهبود زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل و تسهیل در امر صادرات و ترانزیت کالا از مرزهای جاده‌ای کشور با همکاری و توانمندی بخش‌های خصوصی و حمایت‌های لازم ، روند صادرات در سطح خوبی رو به رشد بوده است.  وی اظهار داشت: از میان مرزهای جاده‌ای کشور، مرز بازرگان با سهم 59 درصدی فعال‌ترین مرز در زمینه واردات کالا به کشور به شمار می‌رود. پس از آن مرزهای آستارا و میرجاوه با 16 و 11 درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

مدیرکل دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات با بیان این که سهم کامیون‌های ایرانی در صادرات کالا1 6 درصد و در جابه‌جایی واردات کالا 40 درصد بوده است، افزود: از مجموع کالاهای صادر شده بیشترین میزان به کشورهای افغانستان و ترکیه و از مجموع کالاهای وارد شده بیشترین میزان از کشورهای ترکیه و آذربایجان بوده است.

***************************************************

ایمن سازی ِ فیزیکی ِ 25 مدرسه حاشیه راه ها استان هرمزگان

به منظور ارتقای ایمنی تردد دانش آموزان و افزایش فرهنگ ترافیک وآگاهی ازنحوه تردد ایمن از جاده ها و جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی مدارس حاشیه راههای برون شهری و روستایی در دو بخش فیزیکی و آموزشی همانند سال های گذشته اجرا می گردد که هدف از اجرای این طرح بالا بردن ضریب ایمنی عبور و مرور دانش آموزان می باشد. در این راستا در بخش ایمن سازی فیزیکی محدوده حاشیه راه ها 25 مقطع عبور و مرور دانش آموزان مدارس در سطح استان ایمن سازی خواهد شد که تا کنون 5 مقطع از مدارس شهرستان حاجی آباد ایمن سازی گردیده است و همچنین در بخش ایمن سازی آموزش مدارس حاشیه راه ها 25 مدرسه ایمن سازی خواهد شد که با توجه به شروع سال تحصیلی از مهر ماه در حال انجام می باشد .شایان ذکر است هر ساله تعدادی از دانش آموزان به دلیل عبور از عرض جاده ها و قرار رفتن در مسیر تردد خودروها در حاشیه جاده ها دچار آسیب های ناشی از سوانح رانندگی می شوند که اجرای طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راهها می تواند به کاهش و یا رفع این معضل کمک شایانی نماید.

************************************************

رشد 8 درصدی تعداد رانندگان باری و مسافری حمل و نقل بین شهری استان مازندران

مدیر کل حمل ونقل و پایانه های استان مازندران تعداد رانندگان باری حمل و نقل بین شهری مازندران  را، 16هزار و 812 نفر ذکر کرد و افزود: که این نسبت به سال قبل با رشد 8درصدی همراه بوده است . وی در ادامه تصریح کرد: تعداد ناوگان باری حمل ونقل بین شهری استان مازندران درشش ماهه امسال ، 11هزار و 164 دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش 7 درصدی همراه بوده است. مدیر کل حمل ونقل و پایانه های استان مازندران  تعداد رانندگان مسافری حمل و نقل بین شهری مازندران را، 9هزار و 48 نفر ذکر کرد و افزود: تعداد ناوگان مسافری حمل ونقل بین شهری استان مازندران ، 7هزار و 469 دستگاه بوده که نسبت به سال قبل با افزایش 9درصدی همراه بوده است

*******************************************

(امضا)

سفر یعنی باور ِ کوتاهی ِ زندگی و قدردانی ِ از لحظه های ِ با هم بودن

************************************************

(خداحافظی)

دیر میشود گاهی برای ِ یاد ِ کسی افتادن چه رسد به سلام

**************************************************

 


  • ۹۴/۰۹/۰۲
  • رادیو بدون شایعه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی