رادیو بدون شایعه

بایگانی
  • ۰
  • ۰

برنامه تولیدی صدای راهبران

 

(1)

به نام خدا و سلام

***************************************************

همیشه وقتی قراره سفر بری .. یه دلشوره ای تو دلت ِ

یه دلشوره ای که نمیذاره حتی شبش راحت چشمات ُ رو هم بذاری

************************************************

همیشه قبل از سفر یه اضطرابی تو دل ِ آدم ِ

اضطراب ِ این که به سلامت به مقصد میرسی یا نه

**********************************************

همیشه قبل از سفر .... دلت یه جوری ِ

یه جوری که دوست داشتی آروم تر بود

آروم تر تا لذت و شیرینی ِ این سفر به دلت بشینه

*******************************************

ما اینجاییم تا شما فارغ از هر دلهره و اضطرابی به سلامت و با خاطری آسوده سفر کنید

***********************************************

(مقصد به شما نزدیکه اگه ...)

مقصد به شما نزدیکه اگه ....

در پشت فرمون اتومبیلتون فرشته نگهبان خودتونو و همسفراتون باشین.

با سرعت مناسب و اعصاب آروم رانندگی کنید.

باور کنین که یک لحظه غفلت برابر ِ با یک عمر پشیمونی.

این که بدونین جاده همیشه تسلیم راننده خوب و با احتیاط ِ.

این که وقتی راه باز و وسوسه انگیزه، تند نرونین

و این که موقع ِ  سفر کنار جاده توقف نکنید  چون با کمی حوصله به نزدیکترین پارکینگ میرسین

*********************************************

(خبر)

برگزاری ِ چهارمین کنفرانس بین‌المللی حوادث رانندگی و جاده‌ای

چهارمین کنفرانس بین‌المللی حوادث رانندگی و جاده‌ای با هدف بررسی چالش‌های موجود در زمینه حوادث رانندگی در کشور و اطلاع‌رسانی به منظور کاهش خسارت‌های جانی و مالی ناشی از حوادث رانندگی، با قرائت متن پیام وزیر  محترم راه و شهرسازی و با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، اساتید دانشگاه و دانشجویان، فعالان بخش، دست‌اندرکاران حمل‌ونقل جاده‌ای در محل دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان در این کنفرانس با اشاره به این که جمعیت ایران اندکی بیش از یک درصد جمعیت جهان محسوب می‌شود، گفت: این در حالی است که طبق آمار سهم ما از خودرو موجود در جهان حدود 6 / 1 درصد است که بیش از سهم جمعیت به شمار می‌رود. وی افزود: همچنین طبق آمار، سالانه یک میلیون و 250 هزار نفر بر اثر تصادفات رانندگی در جهان جان خود را از دست می‌دهند که سهم کشور ما از این تعداد حدود 4 / 1 است، اما میزان مصدومان سالانه 50 میلیون در جهان نفر اعلام شده است که خوشبختانه سهم کشور ما کمتر از دنیاست.

وی همچنین اولویت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای را ، ارتقای ایمنی به عنوان امری واجب ذکر کرد و گفت: سهم اندک راه در تصادفات را می‌توان با انجام اقداماتی همچون خط‌کشی، نصب علایم و حفاظ و گاردریل و اقداماتی از این دست به حداقل ممکن رساند.

***************************************************

دیدار و گفتگوی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با دبیرکل مجمع جهانی راه

​در حاشیه بیست و پنجمین کنگره جهانی راه که در شهر سئول کره جنوبی برگزار شد، معاون وزیر راه و شهرسازی با  دبیرکل این مجمع دیدار و در مورد فعالیتهای دوره چهار ساله آتی پیارک و نحوه عضو گیری و فعال سازی کمیته های تخصصی گفتگو کردند. دبیر کل پیارک طی این گفتگو برخی از تجربیات موفق کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه در این زمینه را برشمرد و هدف از تشکیل کمیته های ملی پیارک را انتقال فن آوری و بهترین تجربیات کشورهای عضو در موضوعات مرتبط با حمل و نقل جاده¬ای به کل بدنه حوزه راه دانست. وی ابراز امیدواری کرد: این کمیته های ملی با ساختار مشخص تشکیل گردد و حمایت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از فعالیتهای پیارک در ایران ادامه یابد. وی همچنین، آمادگی خود را برای حضور در ایران در مراسم افتتاح رسمی کمیته های ملی پیارک اعلام نمود.

**************************************************

(شما میدونستین)

شما میدونستین که ....

حدود 2% از تصادفات در هوای مه آلود اتفاق میافته.

حدود 12% از تصادفات در بارندگی صورت می گیره.

حدود 13% از تصادفات در تقاطع های اصلی اتفاق می افته.

یک سوم تصادفات درشب و دو سوم اون در روز اتفاق می افته.

**********************************************
(تکنولوژی ِجاده های هوشمند)

درخشش در شب

 

در ازای صرف بودجه‌های کلان به منظور نور‌رسانی به جاده‌ها میشه از خطوط درخشان به‌عنوان جایگزین خطوط سفید مرسوم استفاده کرد. این تکنولوژی در حال حاضر در بزرگراه شهر اوس هلند به بهره‌برداری رسیده. این خطوط حاوی نوعی پودر بوده که با جذب انرژی خورشیدی در هنگام شب به‌راحتی تا فاصله 500 متری و به مدت هشت ساعت قابل رویت هستن. این تکنولوژی به ما امکان تجربه یک رانندگی ایمن و در عین حال لذت‌بخش رُ میده

**********************************************

(طرفدارهای سفر ِ با اتوبوس بدونن که ....)

طرفدارهای سفر ِ با اتوبوس بدونن که ...اگه طول سفر شما بیشتر از هشت ساعت باشه باید حتما یک راننده کمکی در اتوبوس شما حضور داشته باشه تا موقع ِ  خستگی و خواب‌آلودگی راننده اول جاش ُ  با او عوض کنه. هیچ راننده‌ای حق نداره با سرعت غیرمجاز برونه. فراموش نکنید سرنشینان اتوبوس برای حوادث احتمالی نزد شرکت های ِ بیمه،  بیمه شدن و اگه خدای‌نکرده حادثه‌ای در طول سفر رخ بده شرکت بیمه‌گر در حد تعهدات  باید خسارات وارده به مسافران رُ جبران کنه

*********************************************************

(جاده ها و روزهای ِ بارونی ِ پاییز)

به گزارش آسمونی نقل از آمار راهنمایی و رانندگی جاده ای ایران دلیل اصلی افزایش تصادفات رانندگی در روزهای بارانی و برفی، کاهش ضریب اصطکاک لاستیک ها با زمین و همچنین کاهش دید راننده هاست. رعایت نکات مهم در مورد کیفیت لاستیک خودرو و اطمینان از سلامت اون، یکی از اصلی ترین اقدامات رانندگان قبل از تردد در جاده های بارونی ِ

البته پلیس راهنمایی هم در این مورد بیشتر دقت داشته و معمولاً با نزدیک شدن ایام پربارش در جاده های اصلی و فرعی با بازرسی اتومبیل ها و تأیید صحت و سلامت اتومبیل امکان و اجازه تردد در این جاده ها رُ میدن. البته از نقش تجربه و آگاهی در پیشگیری و کنترل حوادث جاده های بارونی نباید غافل شد که هیچ چیز به اندازه تجربه عملی و البته سربلند بیرون آمدن از اون نمی تونه به کنترل و گذشتن از اون کمک کنه.

************************************************

امیدوارم سهمتون از جاده ها .... سفرهایی از جنس ِ خاطرات ِ شیرین باشه

و خداحافظ

********************************************************

(2)

به نام خدا و سلام

*******************************************

هنوز هم گاهی تیتر ِ اول روزنامه میشه خبر ِ یه تصادف ِ جاده ای

*****************************************

هنوزم گاهی وقتی گوشت به رادیو ا ِ میشنوی که یه جایی و توی ِ یه جاده ای .... چند تا ماشین زدن به هم

*****************************************

هنوزم ...... آمار ِ مصدومان و مجروح های ِ سفر ِ جاده ای .... آماری نیست که بشه راحت ازش گذشت

***************************************

ما اینجاییم با امید و آرزوی ِ این که بتونیم با شما آمار تلفات و تصادفات ِ جاده ای رُ حتی به اندازه یک نفر کم کنیم

******************************************

با بمونین چون گفتنیهامون کم نیست

*******************************************

(مقصد به شما نزدیکه اگه ...)

مقصد به شما نزدیکه اگه ....

از پاک کردنه شیشه های اتومبیلتون غافل نشین .

این که باور کنین وسایل نقلیه نامطمئن عامل تصادف در جاده هاست از مسافرت با اونها خودداری کنید.

این که استفاده از کمربند ایمنی باعث کاهش معلولیتها و خسارات ناشی از رانندگی ِ  در استفاده از اون از همدیگر سبقت بگیریم.

این که موتور سواری بدون کلاه ایمنی یعنی استقبال از مرگ؛ چرا به استقبال مرگ بریم

و این که همیشه از کمربند ایمنی استفاده کنیم

*************************************************

(خبر)

آمادگی بخش حمل ونقل جاده‌ای با تمام توان و ظرفیت در مراسم اربعین حسینی و طرح سفرهای زمستانی

​چهل و نهمین جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرحهای ویژه ترافیکی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، رئیس راهنمایی و رانندگی ناجا و سایر اعضاء این کمیته در آستانه اربعین حسینی و فرا رسیدن فصل زودرس سرما و زمستان برگزار شد که طی آن

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان با اشاره به آمادگی کامل بخش حمل و نقل جاده‌ای در جهت جابجایی زائران حرم عبدا... الحسین‌(ع) و مراسم اربعین اظهار داشت: با توجه به تجربه سال گذشته در ایام اربعین حسینی، ستاد تشکیل شده تا سال جاری به کار خود ادامه داد و وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز تلاش نمود تا نسبت به بهسازی و اصلاح محورهای منتهی به پایانه‌های مرزی مورد نظر به ویژه مهران اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به توسعه و گسترش امکانات لازم در پایانه مرزی مهران افزود: در سال جاری گیت‌های عبوری از این پایانه مرزی به تعداد قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است لیکن برابر تصمیمات اتخاذ شده هموطنانی مجاز به عزیمت به کشور عراق خواهند بود که ویزای آن کشور را داشته باشند و از مردم تقاضا می‌شود بدون داشتن ویزا و مدارک معتبر از مراجعه به مرزها جهت عزیمت به کربلای معلی خودداری نمایند.

******************************************************

ناوگان اتوبوس و مینی بوس برون شهری استان راهی مرزها می شوند.

در راستای انتقال زائران عتبات عالیات، ناوگان اتوبوس و مینی بوس برون شهری استان همدان راهی مرزها می شوند .معاون حمل و نقل و پایانه های استان همدان ضمن ارائه توضیحاتی در زمینه برنامه سفر به اماکن مقدس زیارتی در عراق , به مشارکت مناسب بخش حمل و نقل مسافری استان اشاره کرد و گفت ؛ در جریان بازگشت زائران در سال گذشته استان همدان رتبه سوم کشور را داشته است . وی بیان کرد : البته در سال جاری هیچ زائری بدون ویزا و پوشش بیمه به عراق سفر نخواهد کرد ولی این دلیل کاهش مسافران نبوده وعلیرغم ضرورت داشتن ویزا , پیش بینی تعداد زائران سفر در سال جاری به بیش از 2 میلیون نفر می رسد . وی افزود : به منظور رعایت نظم و امنیت لازم هیچ یک از ناوگان عمومی حمل و نقل اتوبوسی ... وارد خاک عراق نخواهد شد و تنها ناوگان اتوبوسی شهرداری ها کار انتقال زائران را از داخل شهرهای عراق تا نقطه صفر مرز عهده دار و پس از ورود زائران به داخل مرزهای ایران کار انتقال آنان توسط ناوگان حمل و نقل برون شهری به مقاصد مورد نظر انجام می شود.

**************************************************

(تکنولوژی ِجاده های هوشمند)

لامپ‌های هوشمند

ایده استفاده از لامپ‌های هوشمند یکی از طرح های ِ مهم مورد ِ بررسی در خصوص تکنولوژیهای جاده ایست به این ترتیب که هنگامی که خودرو به محدوده مشخصی از جاده می‌رسه لامپ موجود در جاده تنها مکانی که رُ خودرو در حال تردد هست رُ روشن میکنه و هرچقدر خودرو نزدیک بشه میزان روشنایی لامپ هم بیشتر شده و هنگام دور شدن خودرو نور ِ اون  به‌آهستگی کم می‌شه. این فناوری مناسب جاده‌های کم‌تردد ِ و همچنین مزیت اصلی این تکنولوژی مصرف بسیار کم انرژی برای تأمین روشنایی جاده‌هاست.

*************************************************

(طرفدارهای سفر ِ با اتوبوس بدونن که ....)

شما در طول مسافرت با اتوبوس می‌تونید ۲۰ کیلوگرم بار رُ به ازای هر نفر همراه ببرید و اصلا لازم نیست بابت اون هزینه اضافی به شرکت اتوبوسرانی بپردازید. وقتی شما بار و وسایل‌تون رُ تحویل می‌دین مسوولیت نگهداری اون برعهده شرکت مسافربری ِ مسافران باید در قبال تحویل بارشون به شرکت مسافربری، برچسب شماره‌دار مربوط به بار خودشون رُ دریافت کنند.

************************************************

(جاده ها و روزهای ِ بارونی ِ پاییز)

اگه یه وقت توی ِ یه جاده بارونی موقع ِ ترمز سُر خوردین

بهترین کار اینه که  اعتماد به نفس داشته باشین و به خودتون مسلط باشین. از ترمز کردن خودداری کنید چون ضربه زدن به ترمز روی سطح لغزنده، چرخ ها رُ قفل می کنه و باعث لغزش و سر خوردن بیشتر می شه.  شما باید در جهتی حرکت کنید که قسمت عقب خودرو سر می خوره (فرمان رُ به همان طرف بچرخانید) و هر زمان خودرو به حالت مستقیم درآمد، در جهت دلخواه  حرکت کنید.

خیلی آهسته روی ترمز فشار بدین تا از سرعت خودرو کاسته شود یا آروم روی گاز فشار بدین تا خودرو به حرکت خودش ادامه بده. در این موارد نقش تجربه خیلی پررنگ تر از امکانات اتومبیل می تونه به شما در مدیریت شرایط بحرانی کمک کنه. برای همین اگه  تازه فرمون هستین و تجربه رانندگی در جاده های بارونی رُ ندارین بهتر ِ  موارد ایمنی رُ به خوبی رعایت کنید یا اگه مجبور به ادامه یا شروع سفر نیستید اون رُ به زمانی غیر از روزها و شب های بارونی موکول کنید.

************************************************

امیدوارم سهمتون از جاده ها .... سفرهایی از جنس ِ خاطرات ِ شیرین باشه

و خداحافظ

********************************************************

(3)

به نام خدا و سلام

*********************************************

ما مردم ِ اهل ِ سفری هستیم و این یعنی جاده هامون هیچ وقت خالی نیست

*****************************************

ما کشور ِ چهار فصلی داریم و این یعنی .... خیلی وقتا شوق ِ
 یه سفر ِ شیرین به دلمون میشینه

*****************************************

ما .... با هم بودن ُ دوست داریم و این یعنی خیلی وقتا بهونه با هم بودنمون یه سفر ِ جاده ای میشه

***************************************

صدای ِ راهبران ... صدایی برای ِ سفری ِ ایمن در جاده های ِ تماشایی ِ سرزمین ِ چهار فصل ِ ایران ِ

*****************************************

(مقصد به شما نزدیکه اگه ...)

مقصد به شما نزدیکه اگه ....

توی ِ مسافرتهای طولانی خودتونو خسته نکنین.

این که هرگز از خط ممتد وسط جاده عبور نکنین

این که باور کنیم مهمترین عامل ایمنی در جاده ها ما راننده ها هستیم

این که شخصیت واقعی یک انسان موقع ِ رانندگیش معلوم میشه

این که در جاده ها بهترین نوع همکاری با دیگران رعایت مقررات رانندگی ِ

و این که

همکاری انسانها در جاده ها مرگ رُ مغلوب می کنه.

*************************************************

(خبر)

آماده باش41 اکیپ راهداری در سطح راههای گیلان

مدیرراهداری استان گیلان با تشریح فعالیتهای راهداری درفصل زمستان گفت:با توجه به شروع بارش های زودهنگام در استان،41 اکیپ ثابت و سیار راهداری با481 نفر نیروی راهدار وبا استفاده از 264 دستگاه خودروی سبک و سنگین در 16راهدارخانه ثابت و 9راهدار خانه سیار مستقر شدند. وی افزود: تمهیدات لازم برای راهداری زمستانی در طول راههای حوزه استحفاظی گیلان صورت گرفته است وپایگاه‌های راهداری و راهدارخانه‌ها درطول راه‌های استان درحد امکانات موجود تجهیز شده‌اند تا در فصل زمستان به مسافران جاده‌ای خدمات و سرویس دهی مناسب ارائه شود. وی با تاکید بر ضرورت آمادگی کامل اکیپ‌های راهداری تصریح کرد: برای اجرای هرچه بهتر عملیات زمستانی، ذخیره سازی نمک و ماسه، تأمین سوخت، تعمیر و تجهیز ماشین آلات راهداری زمستانی، تأمین و آموزش نیروی انسانی را در دستور کار قرار داده ایم. همچنین تجهیز راهدارخانه ها و سیستم های ارتباطی آنها، فعال نمودن گشت های راهداری و تهیه لباس فرم برای تمامی اکیپ ها و نصب GPS برروی ماشین آلات از دیگر تمهیدات این اداره کل است. مدیر راهداری گیلان با بیان اینکه بیش از 97 کیلومتر از راههای استان گیلان در نقاط برفگیر قرار دارد گفت: کلیه محورها اصلی ، فرعی وروستایی خصوصا مناطق کوهستانی تحت پوشش عوامل راهداری قرار دارند وطبیعی است که در مناطق کوهستانی برف‌گیر و دارای بارش بیشتر، امکانات و عوامل راهداری بیشتری مستقر خواهند شد.

**************************************************

600 راهدار برای زمستان امسال آماده می شوند

بارش های زود هنگام زمستانی، کوهستانی بودن بسیاری از محورهای مواصلاتی و تردد بالا در محورهای استان فارس طرح زمستانی امسال را بیش از پیش مورد توجه قرار داده و به همین دلیل هماهنگی ها و اقدامات بسیاری در این بخش صورت پذیرفته است.

مدیر راهداری راه و شهرسازی استان فارس با بیان این مطلب گفت: در همین راستا با هماهنگی های صورت گرفته عملیات حمل و توزیع نمک و تجهیز راهدارخانه ها با شن و نمک ، اورهال کردن(بازسازی و تعمیر) ماشین آلات راهداری، استقرار مناسب دستگاه ها در راه های استان و ... در حال انجام است.

وی با اشاره به همکاری ویژه مسئولان کشوری و استانی برای اجرای هر چه بهتر راهداری زمستانی اظهار داشت: در فارس 600 راهدار در قالب 73 اکیپ و 123 گشت راهداری آماده خدمات رسانی به مردم در جاده های استان هستند.  مدیر راهداری راه و شهرسازی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در شرایط جوی نامساعد از سفرهای غیر ضروری باید اجتناب کرد یاد آور ساخت : 73 راهدارخانه ثابت و سیار در راه های فارس وجود دارد که با تجهیز این راهدارخانه همواره تلاش می کنیم ترددی ایمن و روان در کلیه راه ها برقرار باشد.

*****************************************************

(تکنولوژی ِجاده های هوشمند)

لامپ‌های بادی

این چراغ‌ها به‌وسیله باد شارژ می‌شن. توربین‌های مستقر در بالای این چراغ‌ها به‌وسیله باد حاصله از تردد اتومبیل‌ها به کار افتاده و برق مورد نیاز برای روشنایی رُ تأمین می‌کنه  از اونجایی که این تکنولوژی نیاز به قدرت باد داره تا زمانی که خودرویی در حال تردد باشه روشن میمونه. به همین دلیل این چراغ‌ها در جاده‌های پرتردد بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرن

**********************************************

(طرفدارهای سفر ِ با اتوبوس بدونن که ....)

اگر شما در طول سفر با اتوبوس خواب‌تون نمی‌بره و چندین ساعت کلافه می‌شید می‌تونید قبل از سفر یک عدد قرص خواب‌آور ضعیف با تجویز پزشک‌تون مصرف کنید.

اگه سر و صدای مسافران، گریه بچه ها و حتی رفت و آمد ماشین‌ها در جاده شما رُ ناراحت می‌کنه می‌تونین یک هدفون همراه ببرید و در طول سفر با اتوبوس به‌خصوص در طول شب گوش‌هاتونو باهاش بپوشونین

************************************************

(جاده ها و روزهای ِ بارونی ِ پاییز)

اگه قصد ِ رانندگی توی ِ یه روز ِ بارونی رُ دارین

حتما

-قبل از حرکت در جاده، از سالم بودن تیغه برف پاک کن شیشه جلو و عقب مطمئن بشین

-زمان بارندگی دقت بیشتری داشته باشید تا مبادا مناظر زیبا، هوای خوش و بوی نم باران، حواستان رُ از رانندگی پرت کنه.


- منبع آب شیشه شوی رُ به طور مرتب کنترل کنید و یک گالن آب تمیز برای پر کردن مجدد اون همراه داشته باشید.

تیغه های برق پاک کن رُ از نظر ظاهری و مکانیکی بررسی کنید. گاهی این تیغه ها از نظر ظاهری سالم هستند ولی بخش پلاستیکی تیغه ها کارایی و کیفیت اصلی رُ ندارن

************************************************

امیدوارم سهمتون از جاده ها .... سفرهایی از جنس ِ خاطرات ِ شیرین باشه

و خداحافظ

********************************************************

(4)

به نام خدا و سلام

**************************************

سفر ... اتفاق ِ شیرینی ِ بخصوص وقتی رنگ ِ جاده رُ میگیره

**************************************

سفر اتفاق ِ شیرینی ِ بخصوص وقتی همسفر ِ خوبی داشته باشی

********************************************

سفر ..... اتفاق ِ شیرینی ِ بخصوص اگه یه راه بلد ِ همراهت باشه

*******************************************

ما با شماییم تا جای ِ یه همسفر ِ همراه هیچ وقت براتون خالی نمونه

********************************************

(مقصد به شما نزدیکه اگه ...)

مقصد به شما نزدیکه اگه ....

باور کنین که موقع ِ  رانندگی در جاده ها هیچ چی نمی تونه به اندازه احتیاط ضامن سلامت شما باشه

این که به علائم و توصیه ها دقیقاً توجه کنید و با مأمورین جاده ها صمیمانه همکاری کنید

این که قدردان باشیم و بدونیم که امنیت عبور و مرور در جاده ها حاصل تلاش و کوشش شبانه روزی راهداران ِ

************************************************

(خبر)

صادرات ِ 27 میلیون تن کالا از مرزهای زمینی و آبی کشور

​طی 6 ماهه سال 94، در مجموع18 میلیون و 979هزار تن کالاهای نفتی و غیرنفتی از مرزهای زمینی و آبی وارد و 27 میلیون تن کالا از مرزهای کشور صادر شده است، که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته میزان واردات 8 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات این سازمان با اعلام این خبر افزود: در پی اقدامات مؤثر وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در زمینه بهبود زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل و تسهیل در امر صادرات و ترانزیت کالا از مرزهای جاده‌ای کشور با همکاری و توانمندی بخش‌های خصوصی و حمایت‌های لازم ، روند صادرات در سطح خوبی رو به رشد بوده است.  وی اظهار داشت: از میان مرزهای جاده‌ای کشور، مرز بازرگان با سهم 59 درصدی فعال‌ترین مرز در زمینه واردات کالا به کشور به شمار می‌رود. پس از آن مرزهای آستارا و میرجاوه با 16 و 11 درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

مدیرکل دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات با بیان این که سهم کامیون‌های ایرانی در صادرات کالا1 6 درصد و در جابه‌جایی واردات کالا 40 درصد بوده است، افزود: از مجموع کالاهای صادر شده بیشترین میزان به کشورهای افغانستان و ترکیه و از مجموع کالاهای وارد شده بیشترین میزان از کشورهای ترکیه و آذربایجان بوده است.

**************************************************

کاهش تلفات رانندگی با آگاهی‌بخشی به مردم توسط روابط‌عمومی‌ها

​ششمین نشست تخصصی شورای سیاستگذاری سمپوزیوم بین‌المللی روابط‌عمومی با حضور استاد برجسته علوم ارتباطات ایران، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و جمعی از مدیران، کارشناسان و فعالان حوزه روابط‌عمومی به میزبانی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برگزار شد‌.

پدر علوم ارتباطات اجتماعی کشور در این نشست، با اشاره به اینکه راه نماد توسعه پایدار محسوب می‌شود، گفت: در این حوزه روابط اجتماعی و در کنار آن آگاهی‌سازی نیز امری است که باید مورد توجه قرار گیرد و  مردم باید از طریق روابط‌عمومی از وجود چنین فناوری‌هایی در عرصه حمل‌ونقل جاده‌ای مطلع شوند. مدیرکل روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هم با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد جابه‌جایی بار و مسافر کشور توسط بخش حمل‌ونقل جاده‌ای صورت می‌گیرد، گفت: این میزان تردد در راه‌های کشور سوانح زیادی را به وجود می‌آورد، به طوری که در سال گذشته کمتر از 17 هزار نفر بر اثر سوانح رانندگی در کشور جان خود را از دست دادند و بیش از 300 هزار نفر نیز مصدوم و مجروح شدند.

وی با اشاره به نقش ٧٠ درصدی عوامل انسانی در تلفات رانندگی، تصریح کرد: می‌توان با افزایش سطح اطلاعات و آگاهی مردم میزان تلفات رانندگی را به میزان بسیار زیادی کاهش و یا از بروز آن جلوگیری کرد تا ضمن تأمین سلامتی مردم و خانواده‌ها، ضرر و زیان این پدیده انسانی، اجتماعی و اقتصادی  نیز کاهش پیدا کند.

*************************************************

(تکنولوژی ِجاده های هوشمند)

صفحات شارژر

یکی دیگه از ایده های ِ جذاب ِ تکنولوژی ِ جاده ای  صفحات شارژر ِ که با ایجاد میدان مغناطیسی این امکان رُ به رانندگان خودرو‌های الکتریکی می‌دن تا در حین حرکت اقدام به شارژ وسیله خودشون کنن. این طرح برای کشورهایی مثل ِ هلند که در اون خودروهای الکتریکی زیادی وجود داره مفید خواهد بود. به این ترتیب امکان مسافرتی طولانی و بدون توقف با این خودروها فراهم می‌شه.

***************************************************

(طرفدارهای سفر ِ با اتوبوس بدونن که ....)

ممکنه ما بلیت ‌گرون‌تری بخرید ولی در عوض سفرتون رُ در اتوبوسی سپری می‌کنید که ایمن‌ترِ و  خدمات بیشتری به شما ارائه می‌شهو صندلی‌های بهتری داره بنابراین شرکت‌های مسافربری برتر رُ انتخاب کنید.

**********************************************

(جاده ها و روزهای ِ بارونی ِ پاییز)

-توی ِ پاییز و زمستون  داخل منبع شیشه شوی اتومبیل، مایع تمیز کننده شیشه که در نظافت خونه از اون استفاده می کنید بریزید این کار دوتا مزیت داره اول اینکه تمیزی بیشتری داره و  دوم اینکه مانع یخ بستن منبع آب و شیشه اتومبیل می شه.

- بسته به شدت بارون، سرعت برف پاک کن رو تنظیم کنید. این کار به دو صورت فاصله زمانی حرکت و سرعت حرکت اون قابل ِ تنظیم ِ

- بعد از بارون ، تردد اتومبیل های جلویی، شیشه اتومبیل رُ گل آلود میکنه که تمیز کردن شیشه اتومبیل بدون آب تقریباً غیر ِ ممکنه

یک راهکار تجربی نشون میده که تمیز کردن شیشه جلوی اتومبیل با سیب برش زده شده به تمیزی و لغزندگی تیغه برف پاک کن کمک زیادی می کنه، به خصوص در جاده های برفی و بارانی.

************************************************

امیدوارم سهمتون از جاده ها .... سفرهایی از جنس ِ خاطرات ِ شیرین باشه

و خداحافظ

********************************************************

(5)

به نام خدا و سلام

***************************************************

راستش من همین اول برنامه چند تا آرزو دارم... یکی این که خدا کنه همه باور کنن که با تند تر رفتن

زودتر نمیرسن

************************************************

آرزو میکنم هیچ کس با ماشین ِ نا مطمئن به جاده نزنه

**********************************************

آرزو میکنم .... هیچ کس توی ِ جاده دنبال ِ تلافی نباشه

*******************************************

آرزو میکنم .... بی احتیاطی .... حواس پرت و بی دقتی .... سهم ِ هیچ راننده پشت ِ فرمونی نباشه

************************************************

ما با شما در آرزوی ِ سفری شیرنیم

پس همسفر ِ ما باشید

**********************************************

(شما میدونستین)

شما میدونستین که ....

74% از کل تصادفات مربوط به عامل انسانی ِ

میدونستین که 57% کل تصادفات تا شعاع 30 کیلومتری شهرها رخ میده

یشترین تصادفات در روزهای پنجشنبه و شنبه رخ می ده.

کمترین تصافات در روز دوشنبه اتفاق می افته.

حدود 67% از تصادفات در جاده های دو طرفه رخ می ده.

حدود 70% از تصادفات در هوای آفتابی صورت می گیره.

حدود 16% از تصادفات در هوای ابری اتفاق میافته

*************************************************

(خبر)

تقویت همکاری با پلیس راه در کاهش‌سوانح جاده‌ای و تلفات رانندگی

مراسم کارگاه آموزشی تخصصی فرماندهان پلیس راه راهورناجا با حضور معاون وزیر راه شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ، رئیس راهنمایی رانندگی ناجا برگزار شد. مهندس داود کشاورزیان طی سخنانی اظهار داشت: رابطه پلیس راه وسازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای رابطه بسیار نزدیک و تگا‌تنگی است و همواره این اعتقاد و تفکر در سازمان حاکم است که جز با همکاری و تعامل پلیس راه وظایف و اجرای قوانین در حوزه حمل ونقل جاده‌ای و ایمنی به طور کامل محقق نمی‌شود. وی با تاکید بر تلاش وهمکاری دستگاه‌های دست‌اندرکار در کاهش سوانح جاده‌ای وتلفات رانندگی در جاده‌های کشور اظهار داشت: اگر تلاش شود تا 20 درصداز تلفات ناشی از سوانح جاده‌ای کاهش پیدا کند، قطعاً به شاخص متوسط جهانی دست می‌یابیم و این درحالی است که تلاش می‌گردد تا کاهش بیشتری، دراین راستا صورت پذیرد و  این امر جز  با اعمال و نظارت قوانین و مقررات و تقویت ازسوی پلیس راه امکان پذیر نخواهد بود.

وی همچنین افزود: با توجه به این که حمل ونقل جاده‌ای بیش از 90 درصد سهم حمل ونقل کالا و مسافر را در کشور بر عهده دارد، از این رو ضرورت تعامل و همکاری بیشتر میان این دو دستگاه بیش از پیش قوت گرفته و به ویژه درکمیسیون ایمنی راه و ارتقای ایمنی سفرهای جاده‌ای همکاری‌های خوبی صورت گرفته است.

**************************************************

جلوگیری از از هدر رفت سوخت در کشور با اجرای طرح تخصیص سوخت بر اساس پیمایش

​نشست تخصصی طرح تخصیص سوخت بر اساس پیمایش ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور برگزار شد‌. معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده ای، گفت: طرح تخصیص سوخت براساس پیمایش به صورت آزمایشی از ابتدای اردیبهشت‌ ماه سال 94 در کشور اجرایی شد، وی همچنین افزود یکی از مزایای این طرح ضمن بهینه‌سازی و استفاده مناسب از منابع، جلوگیری از هدررفت سوخت در کشور است‌ و با توجه به این که

مدیریت کارت سوخت ما‌‌هانه با راننده است٬ رانندگان نباید کارت سوخت خود را در اختیار دیگری قرار دهند، زیرا تراکنش‌‌‌ها رصد و مشخص می‌شود که این تراکنش عادی نبوده است، ضمن آنکه سهمیه آن‌‌ها نیز از بین می‌رود‌.

وی با بیان اینکه بهینه‌سازی مصرف سوخت براساس پیمایش مزایای بیشماری در برخواهد داشت، خاطرنشان کرد: چهار مورد استفاده کلان از طرح سپه تن یا همان سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان به وجود می‌آید که شامل کنترل ایمنی، کنترل ترافیکی، مزیت ماشین‌داری و سوخت است‌.

*********************************************

(تکنولوژی ِجاده های هوشمند)

جاده‌های خورشیدی پروژه‌ای ِ که در اون پانل‌های خورشیدی به همراه چراغ‌های «ال‌ای‌دی» و ریزپردازنده‌ها جایگزین آسفالت معمولی می‌شه. شیشه‌های به کار رفته در این پانل‌ها تجدیدپذیر، سازگار با محیط‌زیست و در عین حال مثل فولاد مستحکم ِ. شیشه‌ای بودن سطح این جاده‌ها درصد ایمنی رُ کاهش نداده و عملا هیچ‌گونه خطری برای مسافران در فصول مختلف نداره. نکته جالب آنکه این صفحات حتی در فصل زمستون می‌تونن برف‌ها رُ ذوب کنن که این خودش کمکی شایان در جهت حمل‌و‌نقل در شرایط بد آب‌وهوایی ِ

*************************************************

(طرفدارهای سفر ِ با اتوبوس بدونن که ....)

مناسفانه در رستوران بین‌راهی استانداردی وجود نداره و سطح بهداشت این واحدها در حد ابتدایی ِ. اگه مجبورید در این مکان‌ها غذا بخورید دست‌کم اونهایی رُ انتخاب کنین  که معتبرتر هستند. اگر چه معمولا رانندگان اتوبوس در رستوران‌های خاص توقف می‌کنن و استفاده از رستوران بهتر، ‌مقدور نیست ولی برای ارزیابی سطح بهداشت این رستوران‌ها به وضعیت دستشویی‌ها، لباس کارگران،‌ نظافت میزها، حضور حشرات و تمیزی وسایل غذا مثل چاقو و چنگال و لیوان دقت کنید.

***********************************************************

(جاده ها و روزهای ِ بارونی ِ پاییز)

توی ِ روزای ِ بارونی یادتون باشه که

-وقتی که بارون تازه شروع به باریدن میکنه سطح جاده ها و خیابان لغزنده تر هستند چون ترکیب خاک و آلودگی های معمولی جاده ها با باران سطحی لیز ایجاد میکنه.

-گاهی در مکانی مناسب توقف کنید و علاوه بر رفع خستگی از چشمانتون و رفع خواب آلودگی، چراغ های اتومبیل رُ تمیز کنید تا روشنایی کافی داشته باشه.

-اگه موقع ِ  بارش باران مجبور به گرفتن ترمز شدیدی شدید، چند بار پشت سر هم پا رُ روی ترمز فشار بدین . با این کار از لیز خوردن ماشین جلوگیری میکنین

-از سبقت گرفتن و تغییر خط عبوری خودداری کنید. علاوه بر لغزندگی مسیر، خیسی شیشه ها و احیاناً بخار گرفتن شیشه ها مانع از دید کامل راننده می شه

-سعی کنید خودرو را در حالت دنده نگه دارید و از خلاص کردن اون خودداری کنین، چون این حالت به کم شدن سرعت کمک می کنه و راننده کنترل بیشتری روی ِ اتومبیل داره

- چرخوندن فرمون به مقدار زیاد، ضربه ای به عقب خودرو می زنه و باعث ِ سر خوردنه اون میشه و باعث می شه وسیله نقلیه در جهت عکس حرکت برگرده

************************************************

امیدوارم سهمتون از جاده ها .... سفرهایی از جنس ِ خاطرات ِ شیرین باشه

و خداحافظ

********************************************************

 

 


  • ۹۴/۰۸/۲۵
  • رادیو بدون شایعه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی