رادیو بدون شایعه

بایگانی
  • ۰
  • ۰

برنامه زنده صدای راهبران

 

به نام خدا و سلام

*******************************************************

با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان در فرصت ِ امروز  ِ برنامه

با شما هستیم

*********************************************************

شما روی ِ خط ِ رادیویی ِ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هستید

روی ِ خطی آنلاین از آخرین اخبار ِ جاده ای

**********************************************************

با اخباری که شما رُ برای ِ سفر مهیا تر میکنه

مهیا برای ِ سفری خوش و ایمن

******************************************************

از هر کجای ِ ایران عزیز که هستید شنونده ما باشین چون وسعتِ برنامه

وسعتی بزرگ به اندازه تمام ِ مرز ِ ایران ِ عزیز

******************************************************

و اما مهم ترین عنوانهای ِ خبری ِ هفته

***********************************************************

صادرات ِ 27 میلیون تن کالا از مرزهای زمینی و آبی کشور

***********************************

کاهش تلفات رانندگی با آگاهی‌بخشی به مردم توسط روابط‌عمومی‌ها

*************************************

تقویت همکاری با پلیس راه در کاهش‌سوانح جاده‌ای و تلفات رانندگی

***************************************

جلوگیری از از هدر رفت سوخت در کشور با اجرای طرح تخصیص سوخت بر اساس پیمایش

*************************************

ایمن سازی ِ فیزیکی ِ 25 مدرسه حاشیه راه ها استان هرمزگان

****************************************

و ...... رتبه سوم استان مرکزی از لحاظ تردد ورودی وسایل نقلیه

******************************************

در دقایق ِ برنامه امروز با ما همراه باشید

*********************************************************

صادرات ِ 27 میلیون تن کالا از مرزهای زمینی و آبی کشور

​طی 6 ماهه سال 94، در مجموع18 میلیون و 979هزار تن کالاهای نفتی و غیرنفتی از مرزهای زمینی و آبی وارد و 27 میلیون تن کالا از مرزهای کشور صادر شده است، که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته میزان واردات 8 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات این سازمان با اعلام این خبر افزود: در پی اقدامات مؤثر وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در زمینه بهبود زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل و تسهیل در امر صادرات و ترانزیت کالا از مرزهای جاده‌ای کشور با همکاری و توانمندی بخش‌های خصوصی و حمایت‌های لازم ، روند صادرات در سطح خوبی رو به رشد بوده است.  وی اظهار داشت: از میان مرزهای جاده‌ای کشور، مرز بازرگان با سهم 59 درصدی فعال‌ترین مرز در زمینه واردات کالا به کشور به شمار می‌رود. پس از آن مرزهای آستارا و میرجاوه با 16 و 11 درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

مدیرکل دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات با بیان این که سهم کامیون‌های ایرانی در صادرات کالا1 6 درصد و در جابه‌جایی واردات کالا 40 درصد بوده است، افزود: از مجموع کالاهای صادر شده بیشترین میزان به کشورهای افغانستان و ترکیه و از مجموع کالاهای وارد شده بیشترین میزان از کشورهای ترکیه و آذربایجان بوده است.

**************************************************

با ما با شماره پیامکی ِ ...... در ارتباط باشید

**************************************************

کاهش تلفات رانندگی با آگاهی‌بخشی به مردم توسط روابط‌عمومی‌ها

​ششمین نشست تخصصی شورای سیاستگذاری سمپوزیوم بین‌المللی روابط‌عمومی با حضور استاد برجسته علوم ارتباطات ایران، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و جمعی از مدیران، کارشناسان و فعالان حوزه روابط‌عمومی به میزبانی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برگزار شد‌.

پدر علوم ارتباطات اجتماعی کشور در این نشست، با اشاره به اینکه راه نماد توسعه پایدار محسوب می‌شود، گفت: در این حوزه روابط اجتماعی و در کنار آن آگاهی‌سازی نیز امری است که باید مورد توجه قرار گیرد و  مردم باید از طریق روابط‌عمومی از وجود چنین فناوری‌هایی در عرصه حمل‌ونقل جاده‌ای مطلع شوند. مدیرکل روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هم با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد جابه‌جایی بار و مسافر کشور توسط بخش حمل‌ونقل جاده‌ای صورت می‌گیرد، گفت: این میزان تردد در راه‌های کشور سوانح زیادی را به وجود می‌آورد، به طوری که در سال گذشته کمتر از 17 هزار نفر بر اثر سوانح رانندگی در کشور جان خود را از دست دادند و بیش از 300 هزار نفر نیز مصدوم و مجروح شدند.

وی با اشاره به نقش ٧٠ درصدی عوامل انسانی در تلفات رانندگی، تصریح کرد: می‌توان با افزایش سطح اطلاعات و آگاهی مردم میزان تلفات رانندگی را به میزان بسیار زیادی کاهش و یا از بروز آن جلوگیری کرد تا ضمن تأمین سلامتی مردم و خانواده‌ها، ضرر و زیان این پدیده انسانی، اجتماعی و اقتصادی  نیز کاهش پیدا کند.

**************************************************

سایت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای

WWW.RMTO.IR

**************************************************

تقویت همکاری با پلیس راه در کاهش‌سوانح جاده‌ای و تلفات رانندگی

مراسم کارگاه آموزشی تخصصی فرماندهان پلیس راه راهورناجا با حضور معاون وزیر راه شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ، رئیس راهنمایی رانندگی ناجا برگزار شد. مهندس داود کشاورزیان طی سخنانی اظهار داشت: رابطه پلیس راه وسازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای رابطه بسیار نزدیک و تگا‌تنگی است و همواره این اعتقاد و تفکر در سازمان حاکم است که جز با همکاری و تعامل پلیس راه وظایف و اجرای قوانین در حوزه حمل ونقل جاده‌ای و ایمنی به طور کامل محقق نمی‌شود. وی با تاکید بر تلاش وهمکاری دستگاه‌های دست‌اندرکار در کاهش سوانح جاده‌ای وتلفات رانندگی در جاده‌های کشور اظهار داشت: اگر تلاش شود تا 20 درصداز تلفات ناشی از سوانح جاده‌ای کاهش پیدا کند، قطعاً به شاخص متوسط جهانی دست می‌یابیم و این درحالی است که تلاش می‌گردد تا کاهش بیشتری، دراین راستا صورت پذیرد و  این امر جز  با اعمال و نظارت قوانین و مقررات و تقویت ازسوی پلیس راه امکان پذیر نخواهد بود.

وی همچنین افزود: با توجه به این که حمل ونقل جاده‌ای بیش از 90 درصد سهم حمل ونقل کالا و مسافر را در کشور بر عهده دارد، از این رو ضرورت تعامل و همکاری بیشتر میان این دو دستگاه بیش از پیش قوت گرفته و به ویژه درکمیسیون ایمنی راه و ارتقای ایمنی سفرهای جاده‌ای همکاری‌های خوبی صورت گرفته است.

**************************************************

جلوگیری از از هدر رفت سوخت در کشور با اجرای طرح تخصیص سوخت بر اساس پیمایش

​نشست تخصصی طرح تخصیص سوخت بر اساس پیمایش ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور برگزار شد‌. معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده ای، گفت: طرح تخصیص سوخت براساس پیمایش به صورت آزمایشی از ابتدای اردیبهشت‌ ماه سال 94 در کشور اجرایی شد، وی همچنین افزود یکی از مزایای این طرح ضمن بهینه‌سازی و استفاده مناسب از منابع، جلوگیری از هدررفت سوخت در کشور است‌ و با توجه به این که

مدیریت کارت سوخت ما‌‌هانه با راننده است٬ رانندگان نباید کارت سوخت خود را در اختیار دیگری قرار دهند، زیرا تراکنش‌‌‌ها رصد و مشخص می‌شود که این تراکنش عادی نبوده است، ضمن آنکه سهمیه آن‌‌ها نیز از بین می‌رود‌.

وی با بیان اینکه بهینه‌سازی مصرف سوخت براساس پیمایش مزایای بیشماری در برخواهد داشت، خاطرنشان کرد: چهار مورد استفاده کلان از طرح سپه تن یا همان سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان به وجود می‌آید که شامل کنترل ایمنی، کنترل ترافیکی، مزیت ماشین‌داری و سوخت است‌.

**************************************************

ایمن سازی ِ فیزیکی ِ 25 مدرسه حاشیه راه ها استان هرمزگان

به منظور ارتقای ایمنی تردد دانش آموزان و افزایش فرهنگ ترافیک وآگاهی ازنحوه تردد ایمن از جاده ها و جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی مدارس حاشیه راههای برون شهری و روستایی در دو بخش فیزیکی و آموزشی همانند سال های گذشته اجرا می گردد که هدف از اجرای این طرح بالا بردن ضریب ایمنی عبور و مرور دانش آموزان می باشد. در این راستا در بخش ایمن سازی فیزیکی محدوده حاشیه راه ها 25 مقطع عبور و مرور دانش آموزان مدارس در سطح استان ایمن سازی خواهد شد که تا کنون 5 مقطع از مدارس شهرستان حاجی آباد ایمن سازی گردیده است و همچنین در بخش ایمن سازی آموزش مدارس حاشیه راه ها 25 مدرسه ایمن سازی خواهد شد که با توجه به شروع سال تحصیلی از مهر ماه در حال انجام می باشد .شایان ذکر است هر ساله تعدادی از دانش آموزان به دلیل عبور از عرض جاده ها و قرار رفتن در مسیر تردد خودروها در حاشیه جاده ها دچار آسیب های ناشی از سوانح رانندگی می شوند که اجرای طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راهها می تواند به کاهش و یا رفع این معضل کمک شایانی نماید.

************************************************

رتبه سوم استان مرکزی از لحاظ تردد ورودی وسایل نقلیه

مدیرکل حمل ونقل و پایانه های استان مرکزی با اعلام این خبر افزود: بر حسب آمار اخذ شده از ترددشمار های نصب شده در 38 مقطع از محورهای شریانی استان، به طور متوسط 403 تردد وسیله نقلیه در ساعت در محورهای استان انجام شده است . وی در خصوص پرتردد ترین محورهای ارتباطی در استان مرکزی گفت: آزادراه ساوه -تهران و بالعکس ، پرتردد ترین محور استان بوده و پس از آن محور سه راهی شازند به و محور سه راهی شازند به توره قرار دارد.

بهرامی نیا در خصوص پرترددترین ایام به تفکیک محورهای ارتباطی استان نیز افزود:

وی افزود: علاوه بر اخذ آمار لحظه ای تردد ، در این ایام با استفاده از دوربین های نظارتی ثابت و سیار در محورهای استان، وضعیت ترافیک جاده ها در مرکز مدیریت راه های استان بررسی و با هماهنگی با سایر مراجع ذی ربط جریان ترافیک هدایت و کنترل شد.

************************************************

(امضا)

سفر ... فرصت ِ از نو شروع کردنه

فرصتی برای ِ زندگی ای  شیرین تر

************************************************

(خداحافظی)

دیر میشود گاهی برای ِ یاد ِ کسی افتادن چه رسد به سلام

**************************************************

 


  • ۹۴/۰۷/۲۷
  • رادیو بدون شایعه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی