رادیو بدون شایعه

بایگانی
  • ۰
  • ۰

برنامه شب

fvkhli

 
بخاطر ِ محرم بیشتر از همیشه سر و کله م تویِ محل ِ قدیمی پیدا میشد
توی ِ محله ای که با تک تک ِ هیاتهاش کلی خاطره داشتم
اون شبم رفتم پیش ِ آقاجون تا با هم بریم هیات ِ بازارچه
تا پیچیدم توی ِ کوچه بوی ِ قرمه سبزی همه مشامم پر کرد
اونم یه قرمه سبزی ِ خوشمزه
 که بوش هم آدمو بیهوش میکرد 
جلوی ِ در که پارک کردم دیدم خونه آقا کمال و جمال حسابی شلوغ ِ و کلی برو بیا داره
آقاجون توی ِ حیاط با کت وشلوار و پالتو منتظم بود
بهش دگفتم اقاجون چرا تو این سرما نشستی تو حیاط
به جای ِ اقاجون عزیز گفت : مگه اینو نمیشناسی
 ... تااسم ِ هیات که میاد .. حاضره
گفتم راستی عزیز توی ِ محل نذری دارین
آقاجون خندید و گفت  واسه این بوی ِ قرمه سبزی میگی؟
گفتم آره
عزیز گفت نذری ِ آقا کمال و آقا جمال ِ
امشب به همه تکیه ها و هیتهای ِ محا شام بدم
گفتم : به این همه جمعیت
مگه میشه
عزیز گفت
الان یه هفته اس دارن تدارک میبینن
 
گفتم آخه کار ِ سختی ِ

 آقاجون گفت : سخت واسه کسی که تنها باشه
اما اینا همه فامیل پشت ِ همه ان و کمک حال ِ همدیگه
واسه همین کسی سختش نیست
این که میگن کار ِ دسته جمعی یه رونق ِ دیگه ای داره واسه همینه
و گرمه کی فکر میکرد دو تا خانواده بتونن کل ی هیات و تکیه های ِ محل ُ شام نذری بدن
دست ِ خدا هم با جماعته و خودش برکت میده به توانشون
یه برکتی که حتی غیر ممکن ترین کارها هم شدنی میشه
هنوز حرف ِ اقاجون تموم نشده بود که زنگ ِ در ُ زدن
دوییدم و دیدم آقا کمال پشت ِ در ِ
سلام کردم
با روی ِ خوش جوابمو داد و گفت آقاجون هستن
گفتم بله  امرتون
با لبخند گفت عرض ِ ماکه جز زحمت نیست از آقاجون قول گرفتیم واسه پلوپزتون
اخه برکتی ِ خدا برنجش خیلی بیشتر از اونی شد که فکر میکردیم
اومدم تا دیگ و پلوزتونو قرض بگیرم
قبل از این که من چیزی بگم آقاجون از تو حیاط بلند گفت
منت گذاشتی آقا کمال
بیا باباجون
مال ِ خودت ِ خدا خیزت بده که مارم شریک کردی

  • ۹۴/۰۷/۲۶
  • رادیو بدون شایعه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی