رادیو بدون شایعه

بایگانی
  • ۰
  • ۰

برنامه راهبران

 

به نام خدا و سلام

*******************************************************

در ابتدای ِ برنامه عرض ِ تسلیت داریم به محضر ِ بازماندگان و خانواده های  محترم ِ جان باختگان ِ  فاجعه منا که دل ِ همه مردم ِ ایران رُ غرق ِ در ماتم و غصه کرد و از خدای ِ بزرگ برای ِ  همه این عزیزان طلب ِ صبر داریم

و برای ِ مجروحان ِ این فاجعه .. آرزوی ِ سلامتی

*******************************************

شما روی ِ خط ِ رادیویی ِ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هستید

روی ِ خطی آنلاین از آخرین اخبار ِ جاده ای

**********************************************************

با اخباری که شما رُ برای ِ سفر مهیا تر میکنه

مهیا برای ِ سفری خوش و ایمن

******************************************************

از هر کجای ِ ایران عزیز که هستید شنونده ما باشین چون وسعتِ برنامه

وسعتی بزرگ به اندازه تمام ِ مرز ِ ایران ِ عزیز

******************************************************

و اما مهم ترین عنوانهای ِ خبری ِ هفته

***********************************************************

سمپوزیوم ملی ارتقاء ایمنی حمل و نقل جاده ای در بستر آمایش سرزمین

***********************************

بهره برداری از مجتمع خدماتی- رفاهی نخلستان ایرانشهر

*************************************

کاهش 33 درصدی تلفات ناشی از تصادفات موتورسوار

***************************************

همزمان با شروع فصل جدید ، مدارس استان ایمن سازی فیزیکی می شوند

*************************************

بهره برداری از چنددستگاه پل عابر پیاده در جاده های ااصفهان

****************************************

و ...... 35کیلومتر روشنایی در محورهای غربی گیلان اجرا می شود.

******************************************

در دقایق ِ برنامه امروز با ما همراه باشید

*********************************************************

سمپوزیوم ملی ارتقاء ایمنی حمل و نقل جاده ای در بستر آمایش سرزمین

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان با اعلام این خبر افزود :با هدف بررسی شناسایی مشکلات و معضلات ایمنی محورهای مواصلاتی استان های کویری و ارائه راهکارهای ارتقاء ایمنی در جاده های استان ، اداره کل حمل و نقل و پایانه های سمنان در نظر دارد با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان و انجمن آمایش سرزمین ایران ( نمایندگی سمنان) نسبت به برگزاری سمپوزیوم ملی ارتقاء ایمنی حمل و نقل جاده ای در دی ماه سال 94 اقدام کند. وی اظهار داشت: با توجه به فراوانی تصادفات در محورهای مواصلاتی استان و به منظور پیشگیری ، مهار و کاهش شدت آنها ، از منظر اجرایی مهم ترین اولویت و اولین اقدام ، شناسایی ماهیت وقوع تصادفات جاده ای در گستره ملی ، استانی و در مرحله ای جزئی تر در سطح محورهای دارای اولویت استان می باشد.

وی افزود: با توجه اولویت بندی استان ها از نظر فراوانی، تصادفات منجر به واژگونی و سقوط ، واژگونی وسیله نقلیه در جاده های استان باعث فوت 140 نفر در سال 93 شده است که از این حیث استان سمنان با سهم 4/48 درصد، اولویت یک کشوری را دارا می باشد.

**************************************************

با ما با شماره پیامکی ِ ...... در ارتباط باشید

**************************************************

بهره برداری از مجتمع خدماتی- رفاهی نخلستان ایرانشهر

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان با اشاره به اهمیت و نقش مجتمع های خدماتی- رفاهی گفت: سیاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای حمایت جدی از سرمایه گذاران و متقاضیان ساخت مجتمع های خدماتی- رفاهی است تا ضمن توسعه این مراکز و تجمیع خدمات در طول محورهای مواصلاتی، به ارتقای ایمنی تردد و رضایت مندی مسافران کمک نماید. وی اظهار داشت: سه مجتمع در شهرستان های سراوان، نیکشهر و ایرانشهر به بهره برداری رسید که با این تعداد مجتمع های خدماتی- رفاهی استان به 16 مجتمع رسید.

**************************************************

سایت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای

WWW.RMTO.IR

**************************************************

کاهش 33 درصدی تلفات ناشی از تصادفات موتورسوار

در چهار ماهه  نخست سال جاری تلفات ناشی از تصادفات راکبین موتورسوار در جاده های استان مرکزی 33 درصد کاهش یافته است.  مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان مرکزی با اعلام این خبر افزود: از ابتدای سال جاری تا ابتدای مرداد ماه 1394 در مجموع 14 نفر در محورهای برون شهری استان بر اثر سوانح موتورسیکلت جان خود را از دست داده اند که در مقایسه با سال ماقبل آن 33 درصد کاهش داشته است.

بهرامی نیا با بیان این که مهم ترین مشکل تصادفات راکبین، نقص سیستم روشنایی در چراغ های موتورسیکلتهاست، ادامه داد: امیدواریم با افزایش برنامه های آموزشی و نهادینه کردن فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی، روند کنونی کاهش تصادفات تداوم یافته و دیگر شاهد حوادث تلخ جاده ای نباشیم.

**************************************************

همزمان با شروع فصل جدید ، مدارس استان ایمن سازی فیزیکی می شوند

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان هرمزگان از ایمن سازی فیزیکی مدارس حاشیه راهها در سال تحصیلی جدید خبر داد وی  گفت : در سال تحصیلی 95-94 تعداد 25 مدرسه استان که در حاشیه جاده ها قرار دارند ایمن سازی فیزیکی می شوند. وی هدف از اجرای این طرح را بهبود وضعیت ایمنی عبور و مرور و پیشگیری از وقوع تصادفات عنوان کرد. مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان هرمزگان اظهار داشت : این طرح در دو بخش آموزش و اجرای عملیات ایمن سازی فیزیکی به منظور ارتقای ایمنی عبور و مرور دانش آموزان انجام می شود. وی  در این جلسه تصریح کرد : کودکان بدلیل محدودیت ادراکی و نداشتن تمرکز لازم و همچنین برخی از ویژگی هایی مانند بازیگوشی و انرژی زیاد ، قادر به تشخیص خطرات ترافیکی و آسیب های ناشی از آن نیستند. وی با اشاره به اینکه این گروه آسیب پذیرترین گروههای سنی در میان کابران جاده ای هستند افزود : باید بیشترین توجه و برنامه ریزی استان در بخش آموزش برای این گروه اختصاص یابد زیرا کودکان از میان سایر افراد بیشتر در معرض خطر قرار دارند. مهندس مجرد در پایان یادآور شد : پارسال 45 نفر از عابرین پیاده در جاده های استان جان خود را از دست داده اند که در مقایسه با سایر کاربران جاده ای سهم 14 درصدی را از تلفات داشته اند. گفتنی است : استان هرمزگان رتبه 15 را در بخش تلفات جاده ای در میان دیگر استانهای کشور دارد.

**************************************************

بهره برداری از چنددستگاه پل عابر پیاده در جاده های ااصفهان

در راستای افزایش ایمنی عابران پیاده در محورهای مواصلاتی استان اصفهان  چندین دستگاه پل عابر پیاده در محورهای مختلف استان در دست احداث است. رئیس واحد فنی اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان اصفهان با اعلام این مطلب گفت :این پل ها در محورهای اصفهان -شهرضا ، اصفهان -نائین ، شهرضا -آباده و داران به تیران با اعتبار بالغ بر حدود 9 میلیارد ریال درحال نصب است که تا پایان شهریور ماه به اتمام خواهد رسید. وی افزود: در محور خمینی شهر- نجف آباد و اصفهان-شهرضا نیز پل هایی در دست ساخت است که ساخت این پل ها سبب ارتقای ایمنی تردد عابران پیاده در جاده ها  خواهد شد. وی اظهار داشت :احداث شش دستگاه پل جدید عابر پیاده  روی اتوبان فرودگاه اصفهان نیز با سرمایه گذاری بخش خصوصی و اعتباری بالغ برحدود دوازده میلیارد ریال انجام شده است.

************************************************

35کیلومتر روشنایی در محورهای غربی گیلان اجرا می شود.

مدیر راهداری گیلان با اعلام این خبر گفت:درسال جاری اجرای 35 کیلومتر روشنایی محورهای غرب گیلان در دستورکار قراردارد که این میزان شامل روشنایی 25 کیلومترر در محور پونل به آستارا وبخشی نیز در محور رشت فومن اجرا می گردد ،این در حالیست که در حال حاضر 185 کیلومتر از محورهای بزرگراهی استان از روشنایی طولی برخوردارند . وی تصریح کرد :تنها بخشی ازامور مربوط به روشنایی محورهای برون شهری درشرح وظایف راه وشهرسازی است وبخش دیگرآن در حیطه خدمات دهی اداره برق قرار دارد. مدیر راهداری گیلان با بیان اینکه اداره کل راه وشهرسازی گیلان متولی نگهداری بیش از 12 هزار کیلومتر راه، 16 هزار دستگاه انواع پل و11 دستگاه تونل درسطح استان می باشد افزود: نگهداری این میزان از راهها وابنیه فنی علاوه بر داشتن نیروی توانمند، نیازمند اعتبارات ویژه می باشد که متاسفانه منابع اعتبارات نگهداری راهها در کشور نسبت به کشورهای دیگر بسیار پایین است، اما با این وجود تمامی تلاش ما براین است تا با حداقل اعتبار موجود نسبت به تعمیر ونگهداری راه نظیر روکش مجدد ، لکه گیری ، درزگیری و ... اقدام نموده و راهی ایمن و مناسب در اختیار مردم قرار دهیم. وی افزود :طرح شناسایی نقاط پر تصادف هر سه سال یکبارانجام می شود وطی 3 سال اخیر141 نقطه پرحادثه در محورهای ارتباطی گیلان شناسایی شد وبر اساس اعتبارات دریافتی، تعدادی از این نقاط بطور اساسی رفع گردید ودرنقاط باقیمانده با هماهنگی پلیس راه استان تابلوی اطلاعاتی در ابتدا وانتها نقطه پرتصادف جهت اطلاع رسانی کاربران جاده نصب شد که با این اقدام تصادفات در این مناطق به نسبت کاهش یافت.

***************************************************

(امضا)

سفر ... فرصت ِ از نو شروع کردنه

فرصتی برای ِ زندگی ای  شیرین تر

************************************************

(خداحافظی)

دیر میشود گاهی برای ِ یاد ِ کسی افتادن چه رسد به سلام

**************************************************

 

 


  • ۹۴/۰۷/۰۴
  • رادیو بدون شایعه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی