رادیو بدون شایعه

بایگانی
  • ۰
  • ۰

سرمشق- 24/5/94


سرمشق

 

(1)

آدم وقتی به زندگی ِ آدمای ِ بزرگ و موفق نگاه میکنه .... یه چیزی رُ توی ِ همشون مشترک میبینه... این که اونا هیچ وقت منتظر شرایط نشدن ... این که اگه کم و کسری ای هم بوده .. یه جوری رفعش کردن

این که به جای ِ حرف و بزرگ کردنه نداشته ها اهل ِ کار بودن و روی ِ داشته هاشون سرمایه گذاری کردن

واقعیت هم همینه

این که هر چی منتظر بمونیم هیچ وقت همه چی با هم جور نمیشه

پس برنده اونایی هستن که یا علی میگن و میزنن به دل ِ کار و به لطف ِ خدا هم موفق میشن

*****************************************************

(2)

یادش بخیر اون موقع ها که مدرسه میرفتم بابام همیشه میگفت ... نمره بیست ِ بدون ِ اخلاق ِ بیست به هیچی نمیارزه

و من حالا که خودم بابا شدمو و دستم توی ِ کار و بازار ِ خیبی خوب میبینم که حتی توی ِ بازار ِ تجارت و صنعت هم بُرد با اونایی ِ که اخلاق و انصاف و خدا رُ یادشون نمیره

کسایی که حتی اگه کار براشون سخت هم بشه به برکت ِ همون اخلاق و نیت ِ خداییشون ..

یه راهی براشون باز میشه

******************************************************

(3)

یه وقتایی وقتی سر ِ دوراهی تردید و شک میمیونم دلم میخواست بابابزرگم بود .. بود و بهم با اشاره ها و حرفاش میگفت که دارم راه ُ درست میرم یا نه

مثل ِ اون وقتایی که وقتی خطا میکردم بی هیچ دعوا و جدلی .. خیلی آروم میگفت : داری کج میری .... یا میگقت این ره که تو میروی به ترکستان است

و همین یه کلام .. کافی بود تا همه چی بیاد دستم

امروزم دور بر  ِ همه ماها پر ِ از راه های ِ کجی که اگه حواسمون بهش نباشه

سرگردونمون میکنه و به قول بابابزرگ به جای ِ راهنمایی .. چاه نمایی ِ

راه هایی که به هیچ مقصدی نمیرسن

*****************************************************

(4)

یه رفیقی دارم که هیچ وقت ندیدم حالش بد باشه

در بدترین و سخت ترین شرایط هم روبراه ِ

یه بار ازش پرسیدم تو هیچ وقت خسته نمیشی .. کم نمیاری ؟؟؟

بهم گفت : آدم وقتی کم میاره که دیگه چیزی نداشته باشه

گفتم یعنی تو حالا به جایی نرسیدی که احساس کنی دیگه هیچی نداری

گفت : نه ..... چون آخر ِ همه سختیها و مشکلات و گرفتاریهام و دقیقا همون موقعی که همه فکر میکنن دیگه چیزی ندارم

تازه ثروت و سرمایه اصلیم خودش ِ نشون میده و اون امید ِ من به روزایی ِ که میدونم همه چی بهتر میشه

***********************************************

(5)

بعضیا فکر میکنن برای ِ کارای ِ بزرگ حمایتهای ِ بزرگ هم لازمه

که البته اشتباه هم فکر نمیکنن

ولی .... چقدر شیرین و افتخار انگیز ِ که کسایی بدون ِ حمایتهای ِ چندان بزرگ و تنها با عشق و شوق و استعداد قدمی پیش میذارن و کارهایی انجام میدن که دنیا رُ حیرت زده میکنه

*************************************************

(6)

میگن هر کسی به اندازه نگاهش اوج میگیره

به اندازه این که مقصد ِ هر کاری واسش تا کجاست

اندازه ای که تشخیصش اونقدرها هم ساده نیست و باید یادش گرفت

یادش گرفت و تمرین کرد

نگاه ِ بعضیا از جلوی ِ کفششون فراتر نمیره

بعضیا تا ده ِ سال بعدم میبینن

و هستن کسایی که میتونن تا صد سال و هزار سال ِ بعدم ببینن و طوری زندگی کنن که توی ِ اون صد سال ِ آینده هم منشاء اثر باشن

اگه یه نگاه ِ ساده به دور و برمون بندازیم

میشه امثال ِ این آدمها رُ دید

کسایی که همتشون خیلی بلند بوده و هست

***********************************************************

(7)  

دیروز یه جایی یه جمله ای خوندم که منو خیلی به فکر فرو برد

اونجا نوشته بود ما پدر و مادرا همه چی رُ خرج ِ بچه هامون میکنیم الا وقتمونو

و من با خودم فکر کردم که با این احوال .... ما   کی  قراره ... فهمیدنه زندگی ... هنر ِ تشخیص ِ خوب و بد ... چرایی و چطور زندگی کردن و راه و رسم ِ فکر کردن رُ به بچه هامون یاد بدیم  

راه و رسمی که اگه یادش نگیرن خوشبختی هیچ وقت سراغی ازشون نمیگیره

********************************************************  

(8)

گاهی وقتا با خودم فکر میکنم که برای ِ اون روز ِ رفتن .. توشه و بارم چیه

و این که اصلا چی میتونم با خودم ببرم

و واقعیت اینه که هیچی

هیچی جز یه عمل ِ خیر که اونم اگه واسه خدا نباشه هیچ ارزشی نداره

***************************************************

 

 

 

 

  • ۹۴/۰۵/۲۴
  • رادیو بدون شایعه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی