رادیو بدون شایعه

بایگانی
  • ۰
  • ۰

برنامه تولیدی 

 


 

خبرهای برنامه تولیدی صدای راهبران 29/4/94

***********************************************************

استان سمنان و یه خبر شنیدنی

افتتاح سومین مرکز مکانیزه معاینه فنی خودروهای سنگین

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان با اعلام این خبر گفت: به جهت ارتقاء سطح خدمات و بالابردن ایمنی سفر این پروژه با امکاناتی نظیر دستگاه های تست ترمز ، تست دود ، تست نور  به بهره برداری رسیده است. وی افزود: بررسی عوامل و علل تصادفات رانندگی حاکی است نقص فنی وسایل نقلیه علاوه بر افزایش زمان سفر و مصرف سوخت ، عامل موثری در وقوع سوانح و حوادث رانندگی می باشد که این مهم در وسایل نقلیه عمومی از اهمیت بالاتری برخوردار است و باعث به خطر افتادن ایمنی سرنشینان وسایل نقلیه و محمولات در حال جابجایی توسط این گروه از وسایل می شود.

گفتنی است طی سال 93 در استان سمنان 6309 وسیله نقلیه باری و مسافری تحت کنترل مراکز معاینه فنی قرار گرفته اند.

**************************************************

خبری از استان هرمزگان

ثبت نام از متقاضیان تأسیس شرکت های حمل و نقل بین المللی کالا آغاز شد

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان هرمزگان از آغاز ثبت نام متقاضیان بیستمین آزمون تأسیس شرکت های حمل و نقل بین المللی کالا در کشور خبر داد و افزود : نام نویسی از بیستم تیرماه آغاز شده و تا ساعت 24 روز جمعه نهم مردادماه ادامه دارد. وی افزود : متقاضیان جهت نام نویسی به سایت transit.rmto.ir مراجعه کنند. مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان هرمزگان اظهار داشت : افرادی که در دوره گذشته مجاز به شرکت در آزمون بوده اند نیز می توانند با تکمیل اطلاعات خود در سایت در این آزمون شرکت نمایند. مهندس مجرد اضافه کرد : متقاضیان پس از تکمیل اطلاعات درخواستی ، حداکثر تا 3 روز کاری بعد از ثبت نام اینترنتی به واحد ترانزیت اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان محل تأسیس شرکت ، مراجعه کنند. مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان هرمزگان گفت : بیستمین آزمون تأسیس شرکت های حمل و نقل بین المللی کالا روز جمعه سی ام مرداد سال جاری در تهران برگزار می شود.

****************************************************

استان خراسان جنوبی و

اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی باری

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان خراسان جنوبی با اعلام این خبر افزود: در این طرح کلیه خودروهای حمل و نقل عمومی باری فرسوده با ظرفیت ناخالص بیش از 10 تن که دارای کارت هوشمند فعال بوده و در سال 93 دارای کارکرد به میزان 12 بارنامه یا 10000 کیلومتر کارکرد با بارنامه می باشند مشمول اجرای طرح مذکور می شوند . وی  افزود :میزان تسهیلات برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری حداکثر 70 درصد قیمت خودرو تا سقف 3000 میلیون ریال برای انواع برندهای اروپایی و کره ای و با نرخ سود 12 درصد و تا سقف 2000 میلیون ریال برای انواع برندهای چینی و روسی با نرخ سود 15 درصد در نظر گرفته شده است. ایشان در خاتمه از کلیه مالکان ناوگان فرسوده مشمول طرح درخواست کرد با مراجعه به موقع به مراکز ثبت نام از جمله شرکتهای خودروساز و یا دفاتر نمایندگی شرکتهای مذکور در استانها مراجعه و ثبت نام نمایند

*************************************************  

خبری از استان اصفهان و

آموزش عابرین و موتور سواران ساکن در حاشیه جاده ها ادامه می یابد

رئیس اداره ایمنی وترافیک اداره کل حمل و نقل وپایانه های استان اصفهان گفت: در سال گذشته نزدیک به 11000 نفر آموزشهای لازم به عابرین پیاده ،سرنشینان خودروها، موتور سیکلت سواران و وانت بار های ساکن حاشیه جاده با همکاری پلیس راه استان اصفهان داده شد ودر سال جاری نیز این روند ادامه دارد. وی با بیان اینکه یکی از دلایل کاهش تصادفات در راه های روستای سال 93 آموزش های لازم ارائه شده به استفاده کننده گان از جاده ها ی فوق در استان اصفهان بوده افزود: از مرداد ماه سال 94 با هماهنگی به عمل آمده با مدیر کل امور روستایی استانداری ودهیاری های استان آموزش های کاملتری به استفاده کنندگان جاده های روستایی ارائه خواهد شد که قطعا موجب کاهش تصادفات جاده های استان در سال جاری میگردد.

***************************************************  

استان آذربایجان غربی و

افزایش 20 درصدی جابه جایی مسافر در آذربایجان غربی

رئیس اداره مسافر اداره کل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی با اعلام این خبر افزود: در این مدت نزدیک به یک میلیون و 800 هزار نفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای مسافر استان جابه جا شده اند که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل از رشد نزدیک به 20 درصدی حکایت دارد. وی ادامه داد: این تعداد مسافر در قالب 190 هزار سفر جابه جا شده اند که این شاخص نیز رشدی 32 درصدی را درمقایسه با سال قبل نشان می دهد. وی همچنین افزود: ارتقاء کیفی خدمات توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای مسافر استان از یک سو و افزایش رقابت پذیری شرکت های مسافربری برای بهره مندی از ناوگان مجهز و به روز دنیا از جمله دلایل این افزایش به شمار می رود.

************************************************  

استان ایلام و

تردد مسافر از پایانه مرزی مهران

در سه ماهه نخست سالجاری بیش از۴۴۰ هزار نفر از مرز بین‌المللی مهران تردد کردند. مدیرکل حمل ونقل و پایانه های استان ایلام با بیان این مطلب اظهار داشت : از این تعداد زائر ۲۶۵ هزار نفر ایرانی بوده و ۱۷۵ هزار نفر اتباع خارجی بودند که از مرز بین المللی مهران به داخل و خارج از کشور تردد داشته اند .وی افزود : تردد مسافر در سه ماه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش نداشته است .لازم به یاد آوری : دراین مدت بیش از ۲۳۳ دستگاه اتوبوس ، ۷۰۶ دستگاه سواری و ۲۱۶ دستگاه تانکرسوخت و کامیون از پایانه مرزی مهران تردد داشته اند. اضافه میشود : خروجی مهران یکی از کانون‌های مهم تردد زوار و صادرات کالا به کشور عراق است .  ***************************************************  

خبری از استان کرمان و

الزام اخذ بارنامه تمبر دار برای حمل مواد معدنی استان کرمان

درراستای نظام مند نمودن و ساماندهی مستمر حمل ونقل جاده ای، بویژه جهت جلو گیری از صدمه های هنگفت وارده به پل ها و جاده های مواصلاتی توسط کامیون ها و تریلر های حامل بیش از ظرفیت مجاز محمولات معدنی، تمامی شرکت های معدنی موظف به اخذ بارنامه تمبر دار دولتی از شرکت های حمل ونقل جاده ای کالای استان هستند.

مدیر کل حمل ونقل و پایانه های استان با بیان این مطلب گفت: با رایزنی های صورت گرفته ، بزودی تمامی معادن استان از حیث حمل ونقلی نظام مند گردیده و با یستی برای حمل ونقل انواع مواد معدنی خود از بارنامه تمبر دار دولتی استفاده نمایند . رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گفت: در استان کرمان حدود 300معدن فعال و غیر فعال وجود دارد ، حدود 30معدن فعالیت دائمی داشته واین معادن عمدتا" در شهرستان های سیرجان، رفسنجان، زرند و منطقه اسفندقه قرار دارند. وی افزود :حدود 95درصد فعالیت های معدنی استان کرمان توسط چهار شرکت معدنی انجام می شود و عمده محصولات معدنی سنگ آهن، مس، ذغال سنگ و کرومیت هستند لذا با امضاء تفاهم نامه میان دستگاههای ذیربط از اول مرداد ماه سالجاری طرح الزام شرکت های معدن کار به استفاده از بار نامه تمبر دار دولتی در حمل ونقل مواد معدنی اجرایی خواهد شد .

***************************************************************  

خبری از استان آذربایجان شرقی

فعالیت بیش از 18 هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل جاده ای کالا

رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره کل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی با بیان این که متوسط عمر ناوگان باری استان  1/18 سال است، گفت: هم اکنون در آذربایجان غربی 18 هزار و 690 دستگاه وسیله نقلیه جاده ای کالا وجود دارد و از این تعداد افزون بر 5100 دستگاه وسیله نقلیه جاده ای باربری با عمر بالای 30 سال فعالیت دارند که نیازمند نوسازی هستند. وی ادامه داد: برای نوسازی این ناوگان پیشنهاد می شود 70 درصد از کل قیمت خرید وسیله نقلیه به صورت تسهیلات بانکی پرداخت و مابقی نیز به صورت آورده شخصی تامین شود.

این مقام مسئول در خصوص واردات کامیون های با عمر کمتر از سه سال اضافه کرد:

تاکنون برای واردات افزون بر هزار دستگاه کامیون از طرف شرکت های حمل و نقل کالا درخواست ارائه شده است که مراحل اخذ مجوز برای این درخواست ها در حال انجام است

************************************************

استان گیلان و

رفع تجاوز ازحریم درمحورهای ارتباطی فومن

رئیس اداره راه و شهرسازی فومن با اعلام این خبر گفت:به منظور جلوگیری از سوانح رانندگی و افزایش ضریب ایمنی ، ساماندهی حریم راه ها و جلوگیری از ساخت وساز غیر مجاز، طرح جمع آوری سازه های غیر مجاز در دستور کار قرار گرفت.

وی با تأکید بر لزوم حفظ و مراقبت ازحریم راه ها گفت:ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم راه، ایمنی مسیر را به خطر می اندازد و حفظ و نگهداری حریم راه ها از اولویت های اساسی درارتقای ایمنی راه ها محسوب می شود. در راستای اجرای این طرح مهم طی سه ماه اخیر، ازحضور دست‌فروشان درحریم محورها ، ساخت دکه ها ،نصب تابلوها و بنرهای تبلیغاتی ممانعت به عمل آمد و در این مدت19 مورد ساخت و سازهای غیرمجاز تخریب شد و 18 مورد دکه و آلاچیق و 175 مورد بنر تبلیغاتی و داربست غیر مجاز جمع آوری شد.

************************************************  

استان زنجان و خبری از

انتقال تصاویر مرکز مدیریت راههای اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان زنجان به پایانه مسافربری مرکزی زنجان

مدیر کل حمل ونقل و پایانه های استان زنجان با اعلام این خبر افزود : با توجه به کارکرد مطلوب تصاویر دوربینهای نظارتی در تشخیص شرایط ترافیکی ، حوادث و سوانح و شرایط جوی ، امکان بهره برداری از این تصاویر در پایانه های مسافربری می تواند نقش موثری در بهبود جریان ترافیک ، ارتقاء ایمنی و رسیدگی به سوانح و حفظ جان هموطنان ایفا کند . وی اظهار داشت : در حال حاضر تعداد 31 دوربین نظارتی در محورهای مواصلاتی و شریانی استان نصب و مورد بهره برداری قرار گرفته و تعداد 4 سامانه ثبت تخلف سرعت نیز در محور آزاد راه زنجان – تبریز نصب شده است که تخلف سرعت غیر مجاز لحظه ای و متوسط وسایل نقلیه در سرتاسر مسیر را ثبت و با همکاری پلیس راه کشور نسبت به اعمال جریمه وسایل نقلیه متخلف اقدام می گردد . وی  تصریح کرد : در سالجاری قرارداد تهیه ، نصب و بهره برداری از 1879 سامانه ثبت تخلف سرعت توسط سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای منعقد شده و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می گردد . این تعداد سامانه طی سه سال به بهره برداری خواهد رسید که پیش بینی می گردد تا پایان سالجاری 600 سامانه در محورهای کشور نصب و مورد بهره برداری قرار گیرد

**************************************************

 

 

 

  • ۹۴/۰۴/۲۹
  • رادیو بدون شایعه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی